WSBK seizoen 2017

Zoals gezegd: de spanning in Philip Island staat helaas niet garant voor verdere spanning in het seizoen. Weinig enerverende race, maar een goede top 5 voor van der Mark. :t
Vloeiende banen zoals Assen en PI zorgen automatisch voor betere races dan op dit soort stop en go banen.
 
Gridvolgorde voor race 2 maakt het wel wat interessanter voor ons als kijker.

Amper.... Leuk om vd Mark dan op eerste rij te zien maar met een ronde 4 is het gewoon weer als normaal. Ik snap deze truc niet. het heeft totaal geen zin, afgezien van de commerciele waarde dat er eens een andere machine en sponsor 3 rondes voorin rijd.

Voor het wedstrijd verloop is het totaal niet interessant.
 
De honda's hadden na 10 ronden al 20 seconden achterstand, daar moet echt nog heel wat gevonden worden :/
 
.
full
 
Amper.... Leuk om vd Mark dan op eerste rij te zien maar met een ronde 4 is het gewoon weer als normaal. Ik snap deze truc niet. het heeft totaal geen zin, afgezien van de commerciele waarde dat er eens een andere machine en sponsor 3 rondes voorin rijd.

Voor het wedstrijd verloop is het totaal niet interessant.

Ik ga ervan uit dat jij een betere truc hebt om de races spannender te maken?
 
Amper.... Leuk om vd Mark dan op eerste rij te zien maar met een ronde 4 is het gewoon weer als normaal. Ik snap deze truc niet. het heeft totaal geen zin, afgezien van de commerciele waarde dat er eens een andere machine en sponsor 3 rondes voorin rijd.

Voor het wedstrijd verloop is het totaal niet interessant.

Mickye start vanaf P2 , en met een goede start kan hij zich gaan vestigen in de kopgroep en ik denk dat als ze nog kunnen verbeteren in de setting dat hij nog dichter tegen het podium aan zit of een P4 met een mindere achterstand op de kopman .
Ik vind trouwens dat hij het eigenlijk al bizar goed doet op die Yamaha . :t
 
Laatst bewerkt:
Mickye start vanaf P2 , en met een goede start kan hij zich gaan vestigen in de kopgroep en ik denk dat als ze nog kunnen verbeteren in de setting dat hij nog dichter tegen het podium aan zit of een P4 met een mindere achterstand op de kopman .
Ik vind trouwens dat hij het eigenlijk al bizar goed doet op die Yamaha . :t

:^

En als ik zie waar Hayden en Bradl staan weet ik wel dat v/d Mark de juiste keuze gemaakt heeft om naar yamaha over te stappen :Y
 
:^

En als ik zie waar Hayden en Bradl staan weet ik wel dat v/d Mark de juiste keuze gemaakt heeft om naar yamaha over te stappen :Y

+3. Het is beschamend.

Goed resultaat van VDM hoor, erg netjes. Gezien zijn tijden na de eerste drop van de banden gelijk waren met de mannen voorin, ben ik benieuwd of ie in de kopgroep kan blijven in race 2.
 
:^

En als ik zie waar Hayden en Bradl staan weet ik wel dat v/d Mark de juiste keuze gemaakt heeft om naar yamaha over te stappen :Y

vdM doet het zeker goed op de Yammie. Zeker gezien dit nog maar zijn 2e raceweekend is bij zijn nieuwe team. En voor dit moment heeft hij de goede keuze gemaakt met zijn switch. Maar vind het nog te vroeg om een conclusie te trekken. Reken maar dat er bij Honda crisis is. Daar gaat men echt nog wel stappen maken.
 
Amper.... Leuk om vd Mark dan op eerste rij te zien maar met een ronde 4 is het gewoon weer als normaal. Ik snap deze truc niet. het heeft totaal geen zin, afgezien van de commerciele waarde dat er eens een andere machine en sponsor 3 rondes voorin rijd.

Voor het wedstrijd verloop is het totaal niet interessant.

In theorie maakt het die eerste vier ronden wel spannender natuurlijk ;) .

Ik ben overigens allang blij dat het niet het effect had zoals bij de WTCC enkele jaren geleden.. Daar draaiden ze, na race 1, de grid om vanaf P10. Dus als je als je de race won, startte je race 2 als 10e, terwijl nr 10 race 2 op pole begon. Dan zag je dat gasten zich aan het einde van race 1 lieten afzakken om zo de volgende race op pole te beginnen, dat is pas irritant in een race :') .

Iemand trouwens enig idee wat er met Laverty was gebeurd vandaag? Die was in de laatste ronde ineens 'out', was hij gevallen of was er een technisch probleem?
 
In theorie maakt het die eerste vier ronden wel spannender natuurlijk ;) .

Ik ben overigens allang blij dat het niet het effect had zoals bij de WTCC enkele jaren geleden.. Daar draaiden ze, na race 1, de grid om vanaf P10. Dus als je als je de race won, startte je race 2 als 10e, terwijl nr 10 race 2 op pole begon. Dan zag je dat gasten zich aan het einde van race 1 lieten afzakken om zo de volgende race op pole te beginnen, dat is pas irritant in een race :') .

Iemand trouwens enig idee wat er met Laverty was gebeurd vandaag? Die was in de laatste ronde ineens 'out', was hij gevallen of was er een technisch probleem?

Laatste ronde te gretig ...dus te vroeg op het gas en fiets kwijt .
 
Yikes @ highside / save in de Supersport! Wie was dat? :9~

Interessant trouwens dat zowel op Phillip Island als in Thailand wildcards voor podiumplekken meedoen. Dat zien we in andere kampioenschappen eigenlijk nooit meer.

-edit-

PJ blaast z'n MV Agusta op! :X
 
Laatst bewerkt:
Cluzel: DNF in PI, wéér DNF in Thailand!
Mahias (R6): podium in PI, DNF in Thailand.
PJ Jacobsen: volgens mij nog nul punten uit twee races (of weinig uit PI).
Robby Rolfo: winst in PI, nergens in Thailand.

Op deze manier maakt het voor Sofuoglu echt geen barst uit dat hij twee races mist: er is niemand die er flink voordeel uit gehaald heeft!
 
Laatst bewerkt:
Deze WSS race gaf goed aan dat je eigenlijk maar twee coureurs nodig hebt voor een leuke wedstrijd, maar laat eveneens zien dat dit kampioenschap wel erg leeg is qua vaste deelnemers en er een blik wildcards moet worden opengetrokken om nog wat finishers te hebben... Jammer.

De race zelf was vermakelijk overigens. :)
 
Deze WSS race gaf goed aan dat je eigenlijk maar twee coureurs nodig hebt voor een leuke wedstrijd, maar laat eveneens zien dat dit kampioenschap wel erg leeg is qua vaste deelnemers en er een blik wildcards moet worden opengetrokken om nog wat finishers te hebben... Jammer.

De race zelf was vermakelijk overigens. :)

Okay Joris, nou is't wel genoeg geweest hè, hou's op met zeuren. :+

Weinig finishers omdat er veel crashes waren - het veld startte toch echt met 20 man! Een wildcard die de dag van z'n leven heeft, dat is één van de vele dingen waar oude mensen altijd van lopen te zeiken dat dat tegenwoordig niet meer kan. Heerlijk dat er nog een kampioenschap is waar je als wildcard gewoon mee kunt doen! En achter de "top twee" waren er nog allerlei leuke gevechten, ik heb genoten! :Y

Vanaf Aragón hopelijk iedereen weer met een motor die niet opblaast, Sofuoglu erbij, en dan knallen we weer net zo hard door! *O*
 
Okay Joris, nou is't wel genoeg geweest hè, hou's op met zeuren. :+

Weinig finishers omdat er veel crashes waren - het veld startte toch echt met 20 man! Een wildcard die de dag van z'n leven heeft, dat is één van de vele dingen waar oude mensen altijd van lopen te zeiken dat dat tegenwoordig niet meer kan. Heerlijk dat er nog een kampioenschap is waar je als wildcard gewoon mee kunt doen! En achter de "top twee" waren er nog allerlei leuke gevechten, ik heb genoten! :Y

Vanaf Aragón hopelijk iedereen weer met een motor die niet opblaast, Sofuoglu erbij, en dan knallen we weer net zo hard door! *O*
22 starters in de WSS klasse is echt niet veel, gezeur of niet. :P

Maar zoals gezegd, de race zelf was leuk.

Vanaf Aragon wordt ook het Europees Kampioenschap Supersport 600 erin gemixt, dus dan wordt het startveld ook weer wat voller. :)
 
22 starters in de WSS klasse is echt niet veel, gezeur of niet. :P

MotoGP = 24, dus zonder de Europese motoren al aan 22 komen is prima. Wat maken die tien man achterin nou uit. :+ Anyway, zolang we niet aan "lining up equals points" aantallen komen, zoals rond 2011 in de MotoGP, vind ik het prima. :+
 
MotoGP = 24, dus zonder de Europese motoren al aan 22 komen is prima. Wat maken die tien man achterin nou uit. :+ Anyway, zolang we niet aan "lining up equals points" aantallen komen, zoals rond 2011 in de MotoGP, vind ik het prima. :+
Dat was helemaal een probleem inderdaad ja. :+

Nou ja, WSBK race 2 - enjoy! :Y *O*
 
OMG WTF gebeurt er allemaal! :X

Michael heeft een rotstart, Davies legt de titelstrijd weer eens in de grindbak, en nu een flinke crash rond start/finish?

-edit-

Rode vlag, Michael mag nog een keer proberen, en Davies kan misschien in de buurt komen. :+ Maar gaat de herstart nu volgens kwalificatie of volgens huidige posities? (Huidige posities volgens mij.)
 
Laatst bewerkt:
Nare valpartij van Savadori zeg... die zal beurs zijn. :X

Kan van der Mark in ieder geval in de herkansing! En Davies ook. :Y
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan