Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Ik heb een kogel op een van de stuurbouten zitten, van Rammount.

Werkt perfect voor de iPhone, Navi en Gopro
 
handlebarclamp_main.jpg


Je hebt van Ram diverse koppelstukken voor telefoons en andere zaken
 
Laatst bewerkt:
Ik zit te denken aan montage van de voorbochten van arrow om er zo toch een wat lekkerder geluid uit te halen..iemand ervaring met deze pijpen en wat doe je met de verbinding naar de vlinderklep en de sensor, zag dat hier wel een sensor voor te koop is die je dan aan sluit.

Gix-addict heeft ze erop zitten, die zal het wel weten.
Op pagina 28 staat zn foto en info :]
 
Laatst bewerkt:
Kom net terug van de dealer. Afgelopen weekend gereden en het stotteren van de motor viel me nu echt op en irriteerde me mateloos. Toch maar even langs de dealer dus.
Verhaal gedaan en ook aangegeven dat het aan de ecu ligt en dat deze vervangen kan worden onder garantie ook al is er geen officiële terugroepactie voor. (Dankzij dit topic was ik goed voorbereid! :} )
'Nee, ecu gaan we echt niet zomaar vervangen. Dat gaat jou zelf geld kosten. Dat is geen garantie kwestie. Je kan er wel een apparaatje tussen laten zetten, dat kost ook geld, maar dan gaat ie iets rijker lopen en dan is het ook opgelost. Of misschien kunnen we iemand van Suzuki laten komen die de ECU zelf afstelt.'

Ik voet bij stuk gehouden, zij dus uiteindelijk maar Suzuki Nederland gebeld.
En ja hoor. ECU wordt onder garantie vervangen. Ik krijg een belletje als ie binnen is. 8-)
Suzuki weet ervan, maar zolang mensen er niet over klagen, vervangen ze 'm niet.
(en dat snap ik ergens wel, met kosten van ~900 euro per ecu :P :') )

Danku Hubke! :t
 
Laatst bewerkt:
Kom net terug van de dealer. Afgelopen weekend gereden en het stotteren van de motor viel me nu echt op en irriteerde me mateloos. Toch maar even langs de dealer dus.
Verhaal gedaan en ook aangegeven dat het aan de ecu ligt en dat deze vervangen kan worden onder garantie ook al is er geen officiële terugroepactie voor. (Dankzij dit topic was ik goed voorbereid! :} )
'Nee, ecu gaan we echt niet zomaar vervangen. Dat gaat jou zelf geld kosten. Dat is geen garantie kwestie. Je kan er wel een apparaatje tussen laten zetten, dat kost ook geld, maar dan gaat ie iets rijker lopen en dan is het ook opgelost. Of misschien kunnen we iemand van Suzuki laten komen die de ECU zelf afstelt.'

Ik voet bij stuk gehouden, zij dus uiteindelijk maar Suzuki Nederland gebeld.
En ja hoor. ECU wordt onder garantie vervangen. Ik krijg een belletje als ie binnen is. 8-)
Suzuki weet ervan, maar zolang mensen er niet over klagen, vervangen ze 'm niet.
(en dat snap ik ergens wel, met kosten van ~900 euro per ecu :P :') )

Danku Hubke! :t
Is dat on off gevoel op de gas reactie dan weg?
 
Als het goed is wel. Het komt omdat vanwege de EU norm de ecu arm staat afgesteld. Daardoor kan ie op constante snelheid (en vooral tussen de 2k en 3k toeren volgens Suzuki zelf) dat on off gevoel geven.
Ik ga het zien. Zal jullie op de hoogte houden :)
Het viel mij vooral op omdat degene waarop ik had proefgereden dit totaal niet had. Die reed zo soepel en relaxed. Maar de mijne rijdt echt niet zo soepel en relaxed, dus ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen dat ik het me niet goed had herinnerd ofzo.
Maar wel dus :)
 
Als het goed is wel. Het komt omdat vanwege de EU norm de ecu arm staat afgesteld. Daardoor kan ie op constante snelheid (en vooral tussen de 2k en 3k toeren volgens Suzuki zelf) dat on off gevoel geven.
Ik ga het zien. Zal jullie op de hoogte houden :)
Het viel mij vooral op omdat degene waarop ik had proefgereden dit totaal niet had. Die reed zo soepel en relaxed. Maar de mijne rijdt echt niet zo soepel en relaxed, dus ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen dat ik het me niet goed had herinnerd ofzo.
Maar wel dus :)
Als marc hoegee eraan sleuteld ben je het ook kwijt.
 
Jep. Maar nu gebeurd het onder garantie bij mijn dealer. Dus kost het me niks en het is dicht bij huis ;)
 
Hoi allen wil graag wat tips...

Ik zit te denken aan montage van de voorbochten van arrow om er zo toch een wat lekkerder geluid uit te halen..iemand ervaring met deze pijpen en wat doe je met de verbinding naar de vlinderklep en de sensor, zag dat hier wel een sensor voor te koop is die je dan aan sluit.

Alvast bedankt gr Ron
Hela, lees het nu pas.
Ben aan het klussen thuis en de komende tijd ook nog dus even minder tijd voor mf.

Ik heb de Arrow voorbochten en Pajic heeft er een akra slip-on op gemaakt.
Voorbochten passen goed en zijn goed te monteren als je zoiets vaker hebt gedaan.
Wel even nieuwe pakkingen kopen, de flenzen waar de boutjes door gaan zijn iets dikker lijkt het dus de pakking die gebruikt is is dan te dun (zelf rekening mee gehouden door dat er al meer dat probleem hadden, met nieuwe pakkingen geen probleem uiteraard).

Ik heb de klep en de servo weggehaald, in de stekker zit een plug van healtech, geen storing code's zo en motor loopt er verder prima mee.
Ik heb een PC5 gemonteerd en het geheel af laten stelen, motor loopt super.
 
Kom net terug van de dealer. Afgelopen weekend gereden en het stotteren van de motor viel me nu echt op en irriteerde me mateloos. Toch maar even langs de dealer dus.
Verhaal gedaan en ook aangegeven dat het aan de ecu ligt en dat deze vervangen kan worden onder garantie ook al is er geen officiële terugroepactie voor. (Dankzij dit topic was ik goed voorbereid! :} )
'Nee, ecu gaan we echt niet zomaar vervangen. Dat gaat jou zelf geld kosten. Dat is geen garantie kwestie. Je kan er wel een apparaatje tussen laten zetten, dat kost ook geld, maar dan gaat ie iets rijker lopen en dan is het ook opgelost. Of misschien kunnen we iemand van Suzuki laten komen die de ECU zelf afstelt.'

Ik voet bij stuk gehouden, zij dus uiteindelijk maar Suzuki Nederland gebeld.
En ja hoor. ECU wordt onder garantie vervangen. Ik krijg een belletje als ie binnen is. 8-)
Suzuki weet ervan, maar zolang mensen er niet over klagen, vervangen ze 'm niet.
(en dat snap ik ergens wel, met kosten van ~900 euro per ecu :P :') )

Danku Hubke! :t

Vandaag ga ik mijn GSX-S ook de woonkamer uitrollen om 'm naar Goedhart te brengen. Die gaan hem onder garantie vervangen. (en de 6000 km beurt en de terugroepactie :$ die ik nog steeds niet heb laten doen)
Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga wss in mei naar Hoegee. Zij hebben een catvervanger waarbij die na de klep wordt afgezaagd en laat m daarna opnieuw afstellen. Ben ik ook gelijk van t gestotter af!Gisteren weer even gereden..wat een genot die inlaatbrul en t gevoel! binnenkort 1000 beurt even laten uitvoern
 
Bedankt voor je reactie!
Hela, lees het nu pas.
Ben aan het klussen thuis en de komende tijd ook nog dus even minder tijd voor mf.

Ik heb de Arrow voorbochten en Pajic heeft er een akra slip-on op gemaakt.
Voorbochten passen goed en zijn goed te monteren als je zoiets vaker hebt gedaan.
Wel even nieuwe pakkingen kopen, de flenzen waar de boutjes door gaan zijn iets dikker lijkt het dus de pakking die gebruikt is is dan te dun (zelf rekening mee gehouden door dat er al meer dat probleem hadden, met nieuwe pakkingen geen probleem uiteraard).

Ik heb de klep en de servo weggehaald, in de stekker zit een plug van healtech, geen storing code's zo en motor loopt er verder prima mee.
Ik heb een PC5 gemonteerd en het geheel af laten stelen, motor loopt super.
 
Eerste ritje van dit jaar en was ff lekker.
De soes loopt als een dolle, marc hoegee heeft zijn best gedaan.
 
Vandaag ritje naar mijn maat, sw motecht tanktas geplaatst en wilde ook de spiegels plaatsen met bar ends die ik vorige week gekocht had op de motorbeurs in Dortmund. Blijken ze mij de bar ends voor een alu stuur te geven en dit past niet. Ook bij t monteren zag ik dat de spiegel een kras vertoonde terwijl die goed in de verpakking zat. Mail ik naar LSL in nederland word ik er doodleuk afgewimpeld, heb ik weer
full

full

full
 
Zal volgende keer een witte anjer meenemen.
Nee ruitje helpt nix, heb een hogere voor weekendtrips of vakantie.

:+

Ik mis over het algemeen geen ruitje omdat ik weinig snelweg rij en eigenlijk voornamelijk op vakantie (in de bergen)rij. De weg daar naar toe staan ze in de caravan.
Maar er zijn natuurlijk wel momenten dat ik toch op de snelweg rij en dan zou het makkelijk zijn als er een ruitje zou bestaan die er makkelijk op en af kan. Vandaar de vraag ;)

(Nu ruil ik af en toe mijn GSX-S gewoon om met de GSX-R1000 van mijn mannetje, ook niet verkeerd O-) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan