Geluid bij remmen

Alken

Rookie
25 dec 2014
8
0
Heb nieuwe remblokken geplaatst, zit nu met een schurend geluid bij het remmen.
Zijn wel niet originele. Als ik ze opschuur is het geluid weer even weg, maar komt na enige tijd weer terug.
Iemand een oplossing?
 
Blijven schuren :+

Als je alles goed schoongemaakt hebt ,beetje koperpasta achterzijde doen.Alles gemonteerd hebt zoals het moet.Je remvloeistof niveau nog klopt ????

Lekker je nieuwe remblokken inremmen!! Vermoedelijk heb je er nu sinterblokken ? Die hoor je soms een tijdje.
 
Laatst bewerkt:
en misschien is je remvloeistofnivo te hoog geworden door de nieuwe blokken die waarschijnlijk dikker zijn dan de oude, waardoor de remzuigers meer ingedrukt worden en zo je remvloeistofnivo laat stijgen....
checken dus!
 
Nieuwe remblokken altijd rustig inremmen. Nooit meteen te enthousiast de remblokken laten werken. Doe het rustig aan, neem een wat langere remweg en rem rustig met de nieuwe blokken. Na verloop van tijd zullen de blokjes in gaan slijten met het patroon van de remschijven dan zal het schurend geluid zeker minder worden.
 
Dragstar 650 van 1999.
In het begin erg heftig geluid.
Zijn nu blokken van RAD

pardon?
In zijn profiel staat niet veel, en uit zijn 8 berichten blijkt ook niet vanwaar hij is. Maar zijn gebruikersnaam is een plaats in België, en RAD is een winkelketen van motor toebehoren in België , vergelijkbaar met motozoom in NL.

Ik veronderstel dus dat ze van die winkel komen, en dan is de kans groot dat het om blokken van het merk TRW gaat. Goede blokken, maar zoals al gezegd is, nieuwe blokken "schuren" altijd wel een beetje. Ik merk dat ook, en ik koop mijn blokken ook van TRW in een RAD winkel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan