K75s uit 87 - 1e fiets - veel beginnersvragen :)

De waarde van zo'n verbouwproject bepalen is altijd lastig, en vaak wordt er geprobeerd een hoge prijs voor te krijgen om zo wat van de uren terug te verdienen.
Want als je die mee moet tellen is zo'n project al snel 'onbetaalbaar'.

Maar wat maakt nu iets geld waard;
- dure onderdelen; liefst met bon. is het een nieuwe dure schokdemper, of een nette van de sloop?
wielen, remmen, zadels, uitlaten.. laagje verf of echt iets nieuws en aparts?
- aantoonbare historie? foto's van verbouwing, km standen, rekeningen van onderhoud
- revisie; is het technische deel mooi gemaakt of ook 'vernieuwd'

probeer het vooral technisch te bekijken en niet teveel met de emotie. Tenminste als je jezelf een goede koop gunt waar je lang blij mee blijft. Laat hem staan als de prijs niet wordt wat hij waard is.

ik 'zit' zelf in de Yamaha Xs'en.
Deze motor zag ik op Marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-oldtimers/m1137730648-yamaha-xs-750-c-bj-1979.html

deze stond tot een week geleden voor 9,999,- op Marktplaats
Nu ineens voor 1/3e: kennelijk toch geen animo.
technische waarde van die fiets: misschien 1500??
Redelijke verkoopprijs voor iemand die het werk er zelf niet in wil steken? Roep het maar.
ik denk dat 2000-2500 (voor de Yamaha) redelijk is, maar de markt bepaalt :P

De K75; ik vind hem wel leuk. is hij echt mooi in het echt en technisch in orde, denk ik dat je voor 3500-4000 max moet proberen te gaan. Er zit in elk geval een hoop moeite in om er wat leuks van te maken, of je er van houdt of niet.
Een originele voor de helft is leuk, als je die wil, maar niet als je er dan nog zo iets van moet gaan maken.

Ik kijk altijd met veel plezier naar verbouwde motoren. Ik snap alleen niet dat zelfbouwers soms hun frame in een hele aparte kleur spuiten, zoals bij deze Yamaha XS750. Dit beperkt bij verkoop wel heel erg de waarde. Als het frame zwart is en iemand vind de gele tank niet mooi, dan is dat vrij eenvoudig over te spuiten. Maar het frame opnieuw spuiten is toch een heel ander verhaal.
 
Gewist, ging niet helemaal goed. Moderator, ik zat een beetje te klooien met citeren van een vorig bericht dat niet lukte. Vandaar een paar gewiste berichten
 
Laatst bewerkt:
Voor mij ben je knettergek als je meer dan 4000 euro neer wil leggen voor een verbouwde fiest. Leuk dat iemand een hobby heeft, maar dat maakt het echt niet meer waard. Verder heeft Classic biker het hier helemaal uitgespeld.

Ik snap het dilemma wel. Als je veel zelf kan is een verbouwde motor van een ander al snel te duur. Maar als je veel moet laten doen loopt het financieel al snel op. Als je zelf een motor helemaal verbouwt moet je bij verkoop maar net iemand treffen die jouw smaak kan waarderen. Dat valt vaak tegen waardoor bij verkoop de investering er vrijwel nooit uit komt.

Ik heb vorig jaar een standaard K75S verkocht voor zo'n € 2.300,=. De motor had 46.000km op de teller en was in nieuwstaat. Persoonlijk betaal ik liever € 2.300 voor een hele mooie dan € 1.300 voor een lelijke. Frame, wielen, blok, alles is goed en ziet er goed uit. Als je zo'n motor laat verbouwen ga je toch al snel naar de € 4.000 toe. En als je hem dan later gaat verkopen krijg je dat er niet voor. Ik vind € 4.900 daarom ook erg veel. Als de motor echt naar jou smaak is en goed is dan zou ik er wel € 3.500 - € 3.700 aan uit durven geven, er vanuit gaande dat zelf bouwen geen optie is.

De K75 in goede staat is een dijk van een motor. En de S uitvoering heeft nog wel een markant design, volgens mij een klassieker voor de toekomst. Ik vond alleen de zitpositie te sportief en oncomfortabel. Ik zou best weer een K75 willen, maar dan met hoog stuur. Maar dat moet dan wel een verbouwde zijn, want de standaard K75 vind ik er echt niet uit zien.
[afbeelding]

Overigens vind ik dit ook nog flinke prijzen. Ik heb drie jaar terug een prima Schurgers K75 voor 350 euro gekocht en vorige zomer een K75S met werk voor 250. Dan zit ik wel aan de onderkant van de markt natuurlijk, maar een nette K75 hoeft voor mij niet meer als 1200 euro te kosten, zeker niet in de winter.
Heb je al op het BMW K forum gekeken van Bert Meijerink? Daar komen soms ook leuke dingen voorbij.
 
Shit, dan had ik iets eerder moeten zijn ;) Maar waarom verkocht dan? Voldeed de fiets toch niet?

Maak jaarlijks niet zoveel kilometers meer en heb teveel motorfietsen.

Dit was ze toen ze net klaar was:
idrqjch.jpg


Ik vind dat de in goede staat verkerende originele fietsen altijd meer waard zijn dan verbouwde fietsen. Waarom zou alles eraf en eruit slopen een fiets meer waard maken, en al helemaal wanneer elke beun het zou kunnen. Dat rechtvaardigt het prijskaartje van 5k zeker niet. Dan verwacht ik er minstens dikke Ohlins vering op en moderne brembo monobloc remmen of een uniek design met zelfbouw frame die niet elke gast met een slijptol zou kunnen maken.
 
Laatst bewerkt:
hallo mannen,

ik heb nog wat spulletjes over en heb dit op marktplaats gezet.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=23


http://www.marktplaats.nl/a/motoren...323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=6


bij een goed bod kan mijn r65 uit 1979 ook weg !
er is veel gereviseerd waaronder:
*nieuwe kruaslagers/distributie ketting
*nicasiel cilinders met nieuwe zuigerveren
*complete kop revisie inc naaldlagers/klepzitting ect
*electronische beks ontsteking
en nog meer
ik heb er al een jaar niet meer op gereden en mijn schuur staat vol !

Zo'n R65 is veel leuker dan een K mja da's mijn mening
 
Gewoon kopen/doen/maken waar je zelf gelukkig van word. Niet alles is in geld uit te drukken. En soms betaal je nou eenmaal teveel geld. Je kunt het ook in de kroeg opzuipen.
 
Zo'n R65 is veel leuker dan een K mja da's mijn mening

Een R65 is nog trager dan Koos Alberts met een lekke band, en ouderwetser dan een houten koffiemolen met een handzwengel.
Een K75 is een hypermoderne motor vergeleken met een R65.

Een R65 is leuk voor erbij, niet als je op zoek bent naar iets dat je eindeloos en probleemloos kunt gebruiken in het moderne verkeer zonder dat je bij hoeft te steppen om weg te komen bij een stoplicht.
 
Een R65 is nog trager dan Koos Alberts met een lekke band, en ouderwetser dan een houten koffiemolen met een handzwengel.
Een K75 is een hypermoderne motor vergeleken met een R65.

Een R65 is leuk voor erbij, niet als je op zoek bent naar iets dat je eindeloos en probleemloos kunt gebruiken in het moderne verkeer zonder dat je bij hoeft te steppen om weg te komen bij een stoplicht.
Mocht je al ervaring hebben met een R65 dan is dat er wel één geweest die niet los was.

Een R65 komt aardig van zijn plaats en snelwegverkeer tot 140 km/h is goed te doen.
 
Een R65-75-80-90-100 zijn zeer betrouwbaar(De R65 en 45 ook nog eens bijna onverslijtbaar, helemaal met nicasil), en inderdaad geen Hellracers daar zijn andere machines voor.
Ik ben op een R-50 begonnen maar was daar te lang voor met mijn knieën boven de tank, wel een erg leuk ding met die zweefzadels en een heerlijk geluid.
Dus als je niet op het achterwiel hoeft.....
 
Laatst bewerkt:
Gewoon kopen/doen/maken waar je zelf gelukkig van word. Niet alles is in geld uit te drukken. En soms betaal je nou eenmaal teveel geld. Je kunt het ook in de kroeg opzuipen.
Zeer waar. Sommige mensen doen zichzelf tekort.
 
Een R65 is nog trager dan Koos Alberts met een lekke band, en ouderwetser dan een houten koffiemolen met een handzwengel.
Een K75 is een hypermoderne motor vergeleken met een R65.

Een R65 is leuk voor erbij, niet als je op zoek bent naar iets dat je eindeloos en probleemloos kunt gebruiken in het moderne verkeer zonder dat je bij hoeft te steppen om weg te komen bij een stoplicht.
Ik vermoed dat je op een Duitse 27PS versie gereden hebt. Een R65 trekt niet de tegels uit de straat, maar is niet sloom. Hij zal niet onderdoen voor een lomp zware K75 met het dubbele vermogen. Zeker de oude R65 met de ATE voorrem is heel leuk. En een LS is tegenwoordig al een collectorsfiets, mocht je daarom geven.
Technisch, ontsteking, injectie is de K75 wel veel beter, maar een R65 is echt tien keer leuker.
 
Hallo.

De k75's zijn fantastische motoren.
Maar de motorzaak waar de motor staat laat te wensen over naar mijn mening.
Een kameraad van mij heeft daar een motor gekocht en die was al stuk nog voor dat hij er de weg mee opging ( dynamo kapot ) ze hadden daar de motor aan de lader gelegd en hem als zijnde "goed" verkocht.

Ik woon er 2 dorpen verderop en ik ben er wel eens geweest in de vakantie's omdat hij dan ook vaak open is maar ik heb het gevoel alsof ze daar niet zoveel kennis in huis hebben.
Deze zaak doet ook voornamelijk cross en enduro motoren en daar zullen ze ongetwijfeld heel goed mee zijn maar dat zijn totaal andere motoren.

Vraag ook ( als je de motor nog steeds wilt ) of ze hem zelf verbouwt hebben of dat ze hem zo gekocht/ingeruild hebben.

Groeten en succes ermee.
 
Ik heb de zaak bedankt en ga dus op zoek naar iets anders. Het mooie weer komt eraan dus ik moet opschieten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan