WSBK seizoen 2017

OMG WTF gebeurt er allemaal! :X

Michael heeft een rotstart, Davies legt de titelstrijd weer eens in de grindbak, en nu een flinke crash rond start/finish?

-edit-

Rode vlag, Michael mag nog een keer proberen, en Davies kan misschien in de buurt komen. :+ Maar gaat de herstart nu volgens kwalificatie of volgens huidige posities? (Huidige posities volgens mij.)

Yep
 
Valt mij op dat er wat achterlichten knipperen van enkele motoren. Gebeurt dat tegenwoordig automatisch zodra race control de race stil gelegd wordt, misschien om de coureur achter je te waarschuwen?
 
Lijkt erop alsof Michael's Yamaha olie lekt, ik hoop dat hij er bij de herstart nog bij kan zijn.

Edit: helaas - officiële bevestiging, geen Michael van der Mark in race twee. -O-
 
Laatst bewerkt:
Wat een machtige combinatie is die van Rea en Kawasaski toch, zeg. Goed gedaan! :}

En die arme Melandri, twee keer in de laatste ronde in de laatste bocht door Sykes gepakt te worden... :9
 
Wat een machtige combinatie is die van Rea en Kawasaski toch, zeg. Goed gedaan! :}

En die arme Melandri, twee keer in de laatste ronde in de laatste bocht door Sykes gepakt te worden... :9

:Y Jonathan Rea is en blijft een baas :}

Einde vorig seizoen leek het erop dat Davies en Ducati de aansluiting gevonden hadden. Maar het blijkt nu dat er op Rea gewoon nog geen maat staat. Jammer voor het kampioenschap, maar het is hem gegund!
 
Ik vond het wel vreemd dat Melandri daar totaal niet op anticipeerde. Hij had kunnen weten dat Sykes het daar weer zou proberen, maar het leek wel of Melandri er niks aan deed....hij had de lijn toch kunnen afblokken?
 
Ik vond het wel vreemd dat Melandri daar totaal niet op anticipeerde. Hij had kunnen weten dat Sykes het daar weer zou proberen, maar het leek wel of Melandri er niks aan deed....hij had de lijn toch kunnen afblokken?

Dat kun je ook van de andere kant bekijken: Misschien heeft hij geleerd uit het verleden en wil hij gewoon heel over de finish om punten te pakken?
 
Ontzettend knappe prestatie wederom van Rea! Hij had die herstart niet eens nodig, want hij lag op het moment vd rode vlag al aan de leiding. 100 punten uit 4 races. Maximale score.

Jammer dat Davies in de fout ging. Verloor daardoor meer punten dan nodig op Rea.

En ontzettend zuur voor Michael '( eigenlijk meteen al vanaf de start....het mocht niet gebeuren vandaag. ...

Het positieve is dat hij dit weekend een stap vooruit heeft gemaakt met de Yamaha en een goede eerste race heeft gereden :t
 
Dat kun je ook van de andere kant bekijken: Misschien heeft hij geleerd uit het verleden en wil hij gewoon heel over de finish om punten te pakken?

Hij hoefde geen rare inhaalactie uit te halen, want hij lag al voor Sykes. Iets proberen af te stoppen door wat meer de binnenkant te kiezen had ik toch wel verwacht. Zeker met race 1 in het achterhoofd. Dit leek bijna vrijwilliig je positie afstaan.
 
Einde vorig seizoen leek het erop dat Davies en Ducati de aansluiting gevonden hadden. Maar het blijkt nu dat er op Rea gewoon nog geen maat staat. Jammer voor het kampioenschap, maar het is hem gegund!

Ze hadden de aansluiting gevonden, maar pas laat in het seizoen. Wie weet komt het voor Chaz in Europa gewoon weer goed. Hij heeft in elk geval goede zaken gedaan, door veel punten mee te nemen uit de openingsweekenden. Dat was vorig jaar wel anders.
 
WSBK,boring as usual unfortunately :Z
Ben er verdomme bij in slaap gevallen(kan ook aan de zaterdagavond gelegen hebben) :')

Ik ben het wel met je eens, ik maak me er een beetje zorgen over. Rea gun ik het beste hoor, maar na `kawasaki en Ducati zijn de afstanden erg groot. Ik zie daar eerlijk gezegd ook niemand meer structureel bijkomen, tenzij Yamaha nog wat pk's vindt en/of Aprilia de zaken beter voor mekaar heeft.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan