Stuur stop nodig?

Genestealer

Die hard MF'er
7 okt 2010
811
44
Gelderland
Ik ben bezig met een USD GSXR1100 voorvork swap op mijn Bandit 1200. Ik wist van te voren dat de stuurstops op de tstuk van GSXR1100 niet passen.

Had als oplossing gelezen dat je twee bouten in onderkant frame kon plaatsen. Hier zitten vanuit fabriek al twee gaten. Ik heb echter het idee dat deze te krap zitten. Stuur komt te snel tegen aan.

z8HTf98w.png


Een alternatief zou zijn, weer demonteren en op de tstuk twee bouten plaatsen. Hier zit ik niet zo snel op te wachten.

Dus, wanneer heb ik ze nou echt nodig? Kan ik ze eraf laten, of moet ik echt iets voor bedenken?
 
Laatst bewerkt:
2de reden waarom ze er op zitten is een bewust zwak punt (buigt makkelijk) zodat het frame en de vork minder snel beschadigt raken mocht er een keer wat mis gaan (dingen als een stoep oprijden wat niet helemaal gaat als geplant). het voorkomt dan engere schade zonder hoge kosten.
 
Je kunt ook iets maken vanaf de twee M6 boutjes waar je radiateur mee vast zit.Ik zou er zeker iets opmaken,als je eens lomp je stuur draait zit er al een buts in je tank..
 
Terug
Bovenaan Onderaan