€500 challenge 2017: Son of Frankenstein

Status
Niet open voor verdere reacties.
goed maar een echte update dan .
er waren nog wat openstaande punten in het hele project dus maar een aanvang gemaakt deze weg te werken .

bij omzetten van oude km stand naar nieuwe km vh donor blok iets in de km teller niet goed gedaan want de km stand veranderde niet terwijl de rest het wel mooi deed . dus motor de woonkamer in en kappen eraf gehaald .
bleek diat pen waar de getallen op gemonteerd zaten niet goed herplaats was waardoor de tandwielen niet inelkaar grepen . na dat opgelost te hebben zag ik ineens een mooi plekje voor die extra electronica waarmee mn motor uitgerust was en wat aan de buitenzijde vh daxhboard bungelde in een plastic zakje .
onder de toerenteller was genoeg ruimte om de printplaat te plaatsen zo mbv een beetje lijm en geboord gaatje zit de elctronica nu mooi schoon en droog en uit zicht gemonteerd .

mn gaskabels liepen stroed dus de boel gedemonteerd en gesmeerd ,nu loopt het weer mooi soepel

als goed is kom morgen een spanningsregelaar binnen en kan ik kijken of stroom voorziening goed is . daarnaast zal als budget toelaat nog een tweede als reserve gekocht worden

ik had ook nog een zootje stickers liggen die nodig een plekje moesten hebben op de kuipen . en daar de boel lekker op temperatuur is in huis kon ik die klus ook verder mee gaan . ben alleen weer door de stickers heen en zal weer op rooftocht moeten . gelukkig is er een beurs deze week dus kijken wat de buit daar kan worden .

oja mn achterband is idd 17 jaar oud hier het bewijs en de rest van de foto's














 
Even over een tweede spanningsregelaar als reserve, ik zou een reserve onderdeel niet op de tellende lijst voor je sleutelbudget zetten.

Gaat de spanningsregelaar stuk tijdens de rit dan is het jammer (kost punten), maar het feit dat je dan niet direct stil staat is weer positief.
 
ja wacht ook nog op antwoord van een paar experts over jouw spannigsregelaar wimvlis qua draden is het allemaal anders qua schema weer niet
 
Daar gaat het mij niet om. Doch het is onlogisch om reserve onderdelen die niet verwerkt worden in je challenge bike te zetten op de lijst qua kosten. Want dat gaat ten koste van je sleutelbudget.
 
Je kan beide sr's testen, en lijken of er verschillen in meetwaarden tussen die 2 zitten.
 
koop een cheap voltmetertje en zet die ergens bij je tellerpartij.
dat WEET je dat er iets aan zit te komen....
 
ja wacht ook nog op antwoord van een paar experts over jouw spannigsregelaar wimvlis qua draden is het allemaal anders qua schema weer niet


Van de meeste sr's kan je op internet wel de aansluit schema's vinden, de werking is van nagenoeg allemaal hetzelfde, normaal gesproken is het de 3 gele draden willekeurig aansluiten en de plus en min op de juiste manier aan de kabelboom verbinden. Als je de blokstekkers vervangt, voor losse geisoleerde stekkers, kan je onderweg zo een andere sr inpluggen.
 
Alternatieve manier om de sr aan te sluiten. Rechtstreeks op de accu, je hebt dan geen last van overgangsweerstand, die voor fluctuaties in de spanning in de kabelboom zorgen. Die fluctuaties vindt de sr niet fijn
full
 
wat is dat vfrness gedeelte dan ? hebben nog nagemeten voltage verschil tussen accu en de stekker voktage is maar 0.4 volt
 
Normaal loopt de aansluiting op de accu via de kabelboom, door corrosie in stekkerverbindingen, krijg je overgangsweerstand en fluctuaties in de spanning en daar kan een sr van het thyristor type slecht tegen. Door de sr rechtstreeks op de accu aan te sluiten, heb je geen last van die fluctuaties en krijg je een stabielere laadstroom. In de plusdraad zit een 30a zekering opgenomen.
 
Dindo ik heb nog wel een pakketje zwart wit stickers voor je stuk of 50.
Intresse? stuur even een PM dan stuur ik ze op naar je.
 
sjukkies stickers zijn ook binnen!! dus kan weer open ruimtes opvullen .

verder nog de navigatie houder geplaatst gaan we nog verder aansluiten . ben er nog niet overuit of ik hem rechtstreeks op de accu of via een geschakelde draad aansluit
verder nog een 12volt aansluiting monteren en dan zijn we op de bandjes na klaar en kunnen we testrijden !!

navigatie pica's
20170324_123444_zpst3ebkn1v.jpg

20170324_123500_zpshptbuhek.jpg

20170324_123527_zpszmyv6stu.jpg



bij mn dealer/monteur /onderdelen leverancier/sponsor tijdens mn spanningsregelaar perikelen
IMG_20170228_120858%20Kopie_zpsty2pf2x7.jpg
 
JEP
na afgelopen vrijdag nieuw rubber om de bandjes gelegd te hebben knden we eindelijk test rijden .
motor schakeld lekker door en zit leuke v4 roffel in de uitlaat
had mn navigatie ook gemonteerd en kwam tijdens rit op zondag erachter dat de odometer stuk is ( blijft steeds op 9 en o km hangen dus gaf maar de helft aan van mn dagteller ) en dagteller wijkt ook erg af ( 9 km op 150 km gemeten met navigatie )
dus nu opzoek naar tellerunit of losse km teller of een losse fiets computer plaatsen wat juiste km aanduiding belangrijk voor het punten klassement later tijdens de challenge
 
Kijk even bij de opnemer van je km teller. Die zit bij je versnellingsbak. Die zou wat versleten kunnen zijn. Was bij de mijne ook zo. Heb bij mij de speling er uit gekregen door het busje op te vullen met kneedbaar staal als tijdelijke oplossing. Nieuwe koste me een tientje die zit er inmiddels al op was 10 minuten werk.
 
goed daar zijn we weer met wat ploatjes
banden zijn vervangen en het testwerk is begonnen , zoals bekend is de km teller een beetje raar aan het doen en zijn we druk opzoek naar een unit om dat te verhelpen.
tijdens rit van gisteren zag ik dat mn achterlichten niet werken dus daar ook maar eerst 2 nieuwe lampen voor aanschaffen .
onderweg ook nog wat stickers gescoord dus ook maar direct op de motor geplakt kuipen zitten al goed vol dus verder met de velgen en kofferset

de oude 17 jarige achterband
20170407_140708_zps3wgvkwbz.jpg

het nieuwe rubber
20170407_141028_zpszpzlksha.jpg

leuk profiel detail
20170407_140728_zpsuq0v0fil.jpg

op de velg ermee
20170407_140659_zps0e16pwph.jpg

voor ook natuurlijk
20170407_142542_zps5qddnnfv.jpg

achter iets breder dan voorgeschreven
20170407_142552_zpsvwlopfjh.jpg

miller sticker onderweg geplakt
20170409_133359_zpsnbqftrdn.jpg

en deze ook
20170409_133354_zpsn8bzdutb.jpg

tijdens hamburger run
20170409_121534_zpsdbguqldf.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan