Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

M'n pa heeft een electrische Einhell kettingzaag met een lam moertje.

Het is een M6, maar met een fijne draad.
Nu heb ik dozen vol met allerlei M6 moertjes, maar niet met fijne draad.

Hoe kan ik makkelijk te weten komen wat voor draad dit is?

Of heeft er iemand wellicht zo'n moertje over die dat naar mij zou willen zenden, in een enveloppe?

Kan het wel online bestellen, maar dan moet ik gelijk 5,00 eypo verzendkosten betalen voor 1 moertje :X
 
Tegen het draadeind een ander boutje houden met bekende spoed.

Als een m5 boutje er precies in past dan is het 0,8, bij m4 0,7, m3 0,5 enz.
 
Kan iemand mij hier vertellen hoe het om België/Duitsland/Luxemburg/Frankrijk tegenwoordig gaat?

Het rijden met en Nederlandse zijspan combinatie met aanhangwagen!

Ik weet dat in het verleden niet overal mocht. Maar hoe dat tegenwoordig zit. Ik ben benieuwd!
 
Kan iemand mij hier vertellen hoe het om België/Duitsland/Luxemburg/Frankrijk tegenwoordig gaat?

Het rijden met en Nederlandse zijspan combinatie met aanhangwagen!

Ik weet dat in het verleden niet overal mocht. Maar hoe dat tegenwoordig zit. Ik ben benieuwd!

Is overal toegestaan. let wel op de maximum toegestane snelheden. Die zullen per land verschillen.
NL snelweg = 90 anders 80
D snelweg = 60!!! anders ook 60 denk ik, maar ik rij gewoon met het verkeer mee. Ook op de snelweg rij ik 100, anders ben je een rijdende chicane
B net als in Nederland
F snelweg 130 anders 80

Wellicht even checken op de KNMV of ANWB sites
 
Omdat ik hoorde namelijk dat van vroeger uit dat een zijspan in België niet mocht vanwege 2 accessoires aan een motorfiets. . Maar dat is dus verleden tijd!
 
Ben al overal geweest met span en aanhanger en rij op de snelweg/autobahn of ze ook heten mogen, altijd 100 kmh. Het enige wat ik met de pliesie heb ondervonden is duimpje omhoog, van hun dan he. Simpel dus gewoon kachelen en niet te gek doen dan gaat alles goed
 
D snelweg = 60!!! anders ook 60 denk ik, maar ik rij gewoon met het verkeer mee. Ook op de snelweg rij ik 100, anders ben je een rijdende chicane


:^ levensgevaarlijk....

Mijn auto met bagagewagen mag eigenlijk ook maar 80 in Dtsland. Maar ik rijd ook altijd 100 a 110, met het verkeer mee.
Vaak zat door polizei ingehaald, maar die kijken niet op of om.

Ik denk dat ze liever hebben dat je met de stroming mee rijd, dan dat ze je motor uit de grill van een vrachtwagen moeten peuteren.

En het is ook calculeren, de boetes zijn in Dtlsand niet zo hoog als hier O-) :+
Althans, geen idee eigenlijk, maar dat vertel ik altijd tegen vrouwlief O-)
 
Laatst bewerkt:
Krijg steeds meer last met een zijspan dat in rechterbochten van de grond komt.
Heb heel lang nagedacht over de mogelijke oorzaken.
Volgens mij is er maar één oorzaak.
De laatste tijd is de buitentemperatuur flink gestegen. Daardoor is de druk in de band ook opgelopen.
Lucht is lichter dan het zijspan dus komt het zijspan omhoog.
Het zijspanwiel komt dus omhoog omdat er te veel lucht in de zijspanband zit!!!

Maar wacht even..
Onder de motor zitten twee wielen dus zou die nog veel meer van de grond willen komen….

Ben helemaal klaar voor G'muiden om onder lotgenoten dit soort diepzinnige gesprekken aan te gaan. Biertje d'r bij. Gaat helemaal goed komen. :Y
 
Vandaag naar open dag geweest EZS. Mooi dagje gehad en lekker gestuurd met gezin en anderen. Span van Bertje honderdelf nog zien staan. Was weer gezellig toeven. Geen bekende koppen gezien op die van Dave na.
 
Klopt, wij zijn er ook geweest. Was gezellig en een heerlijke dag om te toeren.
En volgens mij kan Bert z'n zijspan ophalen. Zag er uit alsof ie klaar is. Strikje erom en gaan....
 
Terug
Bovenaan Onderaan