Garage/werkplaats regio R'dam

snovvdog

Rookie
13 mrt 2017
6
0
Hallo,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste motor gekocht, een Kawa ER5 uit 1997.

Hier mankeren wat schoonheidsdingetjes aan: Er lekt olie bij het kleppendesksel bij de pakking, en bij het koelvloeistof filter lekt er een klein beetje vloeistof.

Ik zou graag het volgende willen laten doen:

Vervangen rubberen kvs leidingen, nieuwe kvs + nieuwe slangklemmen + ontluchten.
Kleppendekselpakking vervangen.

Wat een betrouwbare tent in de buurt van R'dam/Capelle (<15-20 min reizen) waar ik dit kan laten doen zonder de hoofdprijs te moeten betalen? Op zich kan ik deze werkzaamheden prima zelf, alleen heb ik er eigenlijk geen tijd voor en heb niet heel veel zin om alle vloeistoffen te moeten aftappen, hervullen, ontluchten, etc...
 
Motor kelder, in capelle West

Gigatwin in Ouderkerk (heb ik zelf hele slechte ervaringen mee, maar andere weer goeie,ik raad hem niet aan)

Goedhart Bodegraven

Hans v wijk Zoetermeer

Mammoet haastrecht

Benjan Motoren Barendrecht

Van vuren brandwijk

Zijn er wel een aantal in de buurt hoor
 
Laatst bewerkt:
Motor kelder zag ik inderdaad voorbij komen, maar kan ik bij hen ook het werk laten doen, ipv,. het zelf te doen? Zij rekenen 65 euro voor ''hulp'' maar wat bedoelen ze hier mee ?Ik wil het liefst de motor afgeven, en na een paar uurtjes weer kunnen ophalen!
 
Ik weet niet of ze ook alles zelf doen zonder jouw "hulp", maar dat denk ik wel.

Zelf zou ik naar goedhart gaan, goeie mooie zaak, kan je tijdens het wachten lekker door de winkel banjeren, nwe fietsen kijken, kleding e.d.
Mocht het langer duren kan je een huurmotor mee nemen.

En ik heb goeie ervaring met goedhart
 
Ik zal ze morgen eens een belletje geven, klinkt goed en is ten slotte dichtbij!

Motorkelder zal ik ook even bellen, dat komt eigenlijk beter uit, mijn moeder woont daar practisch om de hoek, is logstiek makkelijker. Ik wil best helpen, het is meer dat ik geen zin heb om de olie/kvs/benzine in mijn achtertuin af te tappen :).
 
Bij de Motorkelder kun je voor een paar euro per uur (ik ben even vergeten hoeveel) een brug huren, en daarop zelf werkzaamheden uitvoeren. Op het moment dat je er zelf niet meer uitkomt en de hulp van monteur/eigenaar Rien nodig hebt, dan gaat zijn arbeidsloon in, en dat is die 65 euro per uur. Zelf maak ik hier vaak gebruik van: sleutelen op een brug gaat makkelijker dan op de parkeerplaats, en van Rien kan ik, zelfs na dik 35 jaar zelf sleutelen, nog steeds veel leren.
 
Ik zal ze morgen eens een belletje geven, klinkt goed en is ten slotte dichtbij!

Motorkelder zal ik ook even bellen, dat komt eigenlijk beter uit, mijn moeder woont daar practisch om de hoek, is logstiek makkelijker. Ik wil best helpen, het is meer dat ik geen zin heb om de olie/kvs/benzine in mijn achtertuin af te tappen :).
Bij de motorkelder kan de eigenaar alles voor jou doen en dan is zijn tarief die € 65,- en bij het zelf doen betaal je voor de brug € 8,- per uur.

Hoe meer je zelf doet hoe sneller hij klaar is waardoor het totale plaatje lager uitvalt.

De Motorkelder, al 40 jaar ervaring met al uw motorwensen
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste motor gekocht, een Kawa ER5 uit 1997.

Hier mankeren wat schoonheidsdingetjes aan: Er lekt olie bij het kleppendeksel bij de pakking, en bij het koelvloeistof filter
je WAT :? Ik wil niet beweren dat het niet bestaat, maar hier heb ik nog nooit van gehoord? Bedoel je niet je thermostaathuis?
lekt er een klein beetje vloeistof.

Ik zou graag het volgende willen laten doen:

Vervangen rubberen kvs leidingen
Niet schrikken wat Kawasaki nog vraagt voor een paar kvs slangen en meestal zitten er net zo'n bochtjes in dat er geen universeel oplossing is

, nieuwe kvs + nieuwe slangklemmen + ontluchten.
Kleppendekselpakking vervangen.

Wat een betrouwbare tent in de buurt van R'dam/Capelle (<15-20 min reizen) waar ik dit kan laten doen zonder de hoofdprijs te moeten betalen? Op zich kan ik deze werkzaamheden prima zelf, alleen heb ik er eigenlijk geen tijd voor en heb niet heel veel zin om alle vloeistoffen te moeten aftappen, hervullen, ontluchten, etc...
 
Volgens de werkplaatshandleiding is het een kvs filter :).
image.jpg


2017_03_14_12_30_09s.jpg


Lekt bij de onderste aansluiting.

Jij zegt dus van laat die leidingen zitten, zet er zelf een fatsoenlijke slangklem op, en laat het verder gaan?
 
Laatst bewerkt:
Rien van de Motorkelder zou het in orde maken voor mij, schatte zo'n 2 uur werk. Prima wmb. Onderdelen zijn besteld, zodra ze binnen zijn kan ik hem afgooien, tot die tijd kon ik er volgens hem prima mee rijden.

Voor de zekerheid vandaag 100ml 10w40 bijgegooid.

Op de weg terug viel de motor uit op de N219 :[ , merkte al een stotter en terugvallend vermogen en bij het stoplicht viel hij uit.

Kreeg hem niet gestart, benzinekraan op RES gedraaid, startte nog steeds niet, choke aangezet en startte gelijk bij 1e keer draaien.
Ging ik tanken, echter ging er maar 10.5 liter in, van de 16 of 17, reserve zou 2.5l moeten zijn.

Raar dat hij ineens geen brandstof meer had, na deze uitval reed hij na het starten met choke weer normaal (na uitzetten choke) en draaide weer normaal stationair. Beetje raar dat hij geen benzine meer kreeg.
 
Ik denk dat ik weet wat er aan de hand is. Ik ken de hele motor niet maar aan de hand van de symptomen denk ik dus het volgende:

Je hebt een benzinetank waarvan het onderste deel lager ligt dan de carburateurs. Verder heb je een reservetankje voor de benzine. Vanuit de grote tank wordt met een benzinepomp de reservetank gevuld die de carburateurs van benzine voorziet. Als de benzinepomp niet goed meer werkt rijdt je op dat gedeelte van de benzinetank dat boven de carburateurs zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het, de ER5 heeft idd een pomp, mogelijk dus nog eens 60 euro armer voor een nieuwe (gebruikte) pomp. Valt nog te overzien.

Foto-tje is misschien leuk:
2017_03_11_12_37_11.jpg

Ja er zit valschade op, maar voor een motor uit 1997 met 80+ k km die onder de 600 euro heeft gekost, ik vind hem er nog wel leuk uit zien :).
 
Terug
Bovenaan Onderaan