Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Had met EBC idd ook geen last van kruipen of slippen. Alleen van plakken, en dan alleen als je m met een warme motor wegzette. Keertje met koude motor los gemaakt en de volgende dag waren ze nog steeds los. Blijft een beetje een raadsel.
Zal er bij bestellen eens op letten welke versie ze aanbieden (japparts). Vorige keer had ik een rode doos.

Op die foto ziet het er meer uit alsof het afgesleten verf is. Vind het er wel apart uitzien.
Bij variomatickoppelingen zijn de veren wel gecoat in een kleur om de sterkte aan te geven.
Bij mij was het dus 100% goed. :)

Maatje zei ook al iets over de sterkte van de veren, maar vond het ook vreemd. (Jarenlang Mercedes monteur geweest bij een beruchte zaak)
Die van de Appie hadden een rode coating, maar was er voor 90% al vanaf.
Goed voor de olie. :+

https://ebcbrakes.com/product/standard-ck-series/

https://ebcbrakes.com/product/drc-clutch-kits/
Also available is the EBC DRCF Carbon Fiber Clutch kit which raises the bar on performance.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de lang gewenste beugel voor m'n TomTom opgehaald en vandaag gemonteerd.
Heb het ding is uiteindelijk laten watersnijden, 't ziet er rete-strak uit.

Meteen wat extra aansluitingen meegenomen ;)

Eerst een paar honderd kilometer testrijden, daarna een keer laten spuiten / poedercoaten. Matzwart, of het antraciet-achtige van de kroonplaat.

full

Achterkant. Linksonder een aansluiting voor de druppellader, daar boven een doorvoer voor de GiPro, helemaal rechts een 12 Volt aansluiting voor telefoon oplader oid, in het midden de kabeldoorvoer van de TomTom voeding (nu nog met de stekker aan de onderkant, uiteindelijk si 'ie baar de bovenkant verhuist ivm 2 cm kabellengte tekort.

full

full

Gemonteerd met nog alleen de RAM mount zonder TT houder.

full

nu met TT houder
De beugel valt precies achter de cockpit (was ook zo uitgerekend ;) ) en rust op het dashboard. Ter bescherming zit er een stukje kuipruit strip overheen.

full
full

full


full

full

zij aanzicht
 
Laatst bewerkt:
Eerst een paar honderd kilometer testrijden, daarna een keer laten spuiten / poedercoaten. Matzwart, of het antraciet-achtige van de kroonplaat.
Dát wordt mooi! :} Goed uitgedacht ook. 8-)

Het was nog best fris vanochtend, metertje gaf 5.3°C aan.
Nu rij ik alleen nog maar in een leren pakkie, de extra jas hoop ik dit jaar acht maanden niet meer nodig te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijd geleden ook al eens gereageerd in dit topic voor de GSXF van mijn vriendin.
Ze heeft hier vorig jaar een lichte schuiver mee gemaakt en toen is hij, wel lopend, weggezet geworden. In de tussentijd heb ik nieuwe spiegels en een nieuw spatbord erop geschroefd, want deze waren kapot. Nu heeft hij de hele winter stilgestaan en wou ik met het mooie weer starten, maar helaas.

Motor sprong met geen mogelijkheid aan. Bougies eruit gedraaid en deze waren alle 4 nat. Ook vonkte alle 4 de bougiekappen. Later bleek dat 1 bougie stuk was en na vervanging starte de motor weer. Helaas liep deze wel op 3 cilinders (verklaart ook waarom hij niet start met 1 kapotte bougie, loopt niet op 2 cilinders).

De symptomen:
Benzinekraan op Pri: motor loopt op 4 cilinders bij volgas, bij constante snelheid nog altijd op 3 cilinders. Vanaf 10.000 toeren houd hij ook in en knalt de uitlaat.
Benzinekraan op On: motor loopt op 3 of op 2 cilinders, hoge toeren niet mogelijk.

Ik denk dat er iets met de vacuum kan zijn, de benzinekraan of de carbs. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Vorig jaar zijn de sproeiers al ultrasoon gereinigd.

Bougies zijn niet veel anders dan lampen, als er eentje stuk gaat volgt de rest vanzelf.
Wanneer je de boel heel de winter stil laat staan, krijg je aanslag van je benzine.
Filter op de benzinekraan kan verstopt zijn of in de benzinekraan zelf.

Vorig jaar gereinigde carbs kun je na een winter van stilstand niet meer als gereinigd beschouwen en zal je moeten checken of ze niet verstopt zitten.
Pas als je zeker weet dat alles schoon is en genoeg benzine krijgt kun je verder zoeken. Met de huidige benzine is aanslag na stilstand een van de grootste oorzaken van problemen.
 
Gisteren de lang gewenste beugel voor m'n TomTom opgehaald en vandaag gemonteerd.
Heb het ding is uiteindelijk laten watersnijden, 't ziet er rete-strak uit.

Meteen wat extra aansluitingen meegenomen ;)

Eerst een paar honderd kilometer testrijden, daarna een keer laten spuiten / poedercoaten. Matzwart, of het antraciet-achtige van de kroonplaat.

[afbeelding]
Achterkant. Linksonder een aansluiting voor de druppellader, daar boven een doorvoer voor de GiPro, helemaal rechts een 12 Volt aansluiting voor telefoon oplader oid, in het midden de kabeldoorvoer van de TomTom voeding (nu nog met de stekker aan de onderkant, uiteindelijk si 'ie baar de bovenkant verhuist ivm 2 cm kabellengte tekort.

[afbeelding]
[afbeelding]
Gemonteerd met nog alleen de RAM mount zonder TT houder.

[afbeelding]
nu met TT houder
De beugel valt precies achter de cockpit (was ook zo uitgerekend ;) ) en rust op het dashboard. Ter bescherming zit er een stukje kuipruit strip overheen.

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
zij aanzicht
:} Ziet er heeel netjes uit.
Ben je nu uiteindelijk goedkoper uit?
 
Bougies zijn niet veel anders dan lampen, als er eentje stuk gaat volgt de rest vanzelf.
Wanneer je de boel heel de winter stil laat staan, krijg je aanslag van je benzine.
Filter op de benzinekraan kan verstopt zijn of in de benzinekraan zelf.

Vorig jaar gereinigde carbs kun je na een winter van stilstand niet meer als gereinigd beschouwen en zal je moeten checken of ze niet verstopt zitten.
Pas als je zeker weet dat alles schoon is en genoeg benzine krijgt kun je verder zoeken. Met de huidige benzine is aanslag na stilstand een van de grootste oorzaken van problemen.

Gaat dat zo snel? Moet je ieder jaar de carbs dan laten reinigen?
Zondag gaan de carbs en de benzinekraan eraf om schoon te maken.

Aanslag was in het begin zeker ook een probleem, daarom starte hij ook zo moeilijk. Maar ik heb er toch een stuk (50km) op gereden, zodat hij echt goed warm werd. Maar daarna liep hij nog altijd veel op 3 cilinders, ik zou zeggen dat de aanslag dan wel weg moet zijn.

Benzinetank zal vol en deze is vorig jaar ook gereinigd, dus ik ga ervan uit dat de benzine schoon is.
 
nog sterker gezegd. Goedkope chinese 4T scooters kun je na 3 maanden de carburateur volledig reinigen. Staionair sproeier 9/10 verstopt. Heb ze heel veel schoon moeten maken bij mijn vorige werkgever. Kwamen ze allemaal in de garantie periode. In de winter 3 maanden lang niet gereden, geen lader aan de accu en totaal niet gestart tussendoor.
 
nog sterker gezegd. Goedkope chinese 4T scooters kun je na 3 maanden de carburateur volledig reinigen. Staionair sproeier 9/10 verstopt. Heb ze heel veel schoon moeten maken bij mijn vorige werkgever. Kwamen ze allemaal in de garantie periode. In de winter 3 maanden lang niet gereden, geen lader aan de accu en totaal niet gestart tussendoor.
Er is wel meer wat niet deugd aan chinese 4T scooters :')
Het goedkoopste spul kopen, door eigen fout schade veroorzaken en dan terugkomen voor garantie :W
 
Er is wel meer wat niet deugd aan chinese 4T scooters :')
Het goedkoopste spul kopen, door eigen fout schade veroorzaken en dan terugkomen voor garantie :W
Op de Filipijnen weinig problemen met Chinese motoren :p

Maar daar wordt er (bijna) dagelijks op gereden, en het wordt er ook nooit koud. Als je daar al onder de 15°C wil meemaken, moet je het hogere gebergte opzoeken.

En verder ... alvorens daar iets als kapot beschouwd wordt _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op de Filipijnen weinig problemen met Chinese motoren :p

Maar daar wordt er (bijna) dagelijks op gereden, en het wordt er ook nooit koud. Als je daar al onder de 15°C wil meemaken, moet je het hogere gebergte opzoeken.

En verder ... alvorens daar iets als kapot beschouwd wordt _O-
Dat dus.

En daar rijden ze toch op andere dingen dan die imitatie Vespa's en andere rommel zoals je het hier ziet.
 
Dat dus.

En daar rijden ze toch op andere dingen dan die imitatie Vespa's en andere rommel zoals je het hier ziet.
Enigszins wel.

Maar ik moet er toch wel eerlijk bij vertellen, de meeste motoren (en ook auto's) zijn er van Japanse en Koreaanse makelij ;)

Met vrachtwagens ligt dat anders. Om de kosten te drukken zijn die meestal wel Chinees, net als vrachtmotoren ... jaja, dat bestaat! *D

Volgende is puur Chinees, en kost je omgerekend, nieuwprijs amper 1800€!
full

De inlanders zijn er zeer tevreden van, en het voordeel tenopzichte bij ons hier, daar kan je makkelijk aan wisselstukken geraken ;)
 
nog sterker gezegd. Goedkope chinese 4T scooters kun je na 3 maanden de carburateur volledig reinigen. Staionair sproeier 9/10 verstopt. Heb ze heel veel schoon moeten maken bij mijn vorige werkgever. Kwamen ze allemaal in de garantie periode. In de winter 3 maanden lang niet gereden, geen lader aan de accu en totaal niet gestart tussendoor.
Bij mijn Chinese quad moest je na een week stilstand eerst de carburateur aftappen. _O-
Gelukkig is dat bij een 1 cilinder goed bereikbaar.

 
Laatst bewerkt:
Maar klopt dit ook voor een suzuki gsxf uit 1993 :P
Ik zal in ieder geval dit weekend proberen de benzinekraan en carbs zuiver te spuiten en schoon te maken met benzine. Alweer ultrasoon reinigen vindt ik dan weer wat prijzig.
Het kan natuurlijk ook aan het vacuüm liggen. Weet iemand hoe dit precies in zijn werk gaat bij deze motor?
 
Gisteren de lang gewenste beugel voor m'n TomTom opgehaald en vandaag gemonteerd.
Heb het ding is uiteindelijk laten watersnijden, 't ziet er rete-strak uit.

Meteen wat extra aansluitingen meegenomen ;)

Eerst een paar honderd kilometer testrijden, daarna een keer laten spuiten / poedercoaten. Matzwart, of het antraciet-achtige van de kroonplaat.

[afbeelding]
Achterkant. Linksonder een aansluiting voor de druppellader, daar boven een doorvoer voor de GiPro, helemaal rechts een 12 Volt aansluiting voor telefoon oplader oid, in het midden de kabeldoorvoer van de TomTom voeding (nu nog met de stekker aan de onderkant, uiteindelijk si 'ie baar de bovenkant verhuist ivm 2 cm kabellengte tekort.

[afbeelding]
[afbeelding]
Gemonteerd met nog alleen de RAM mount zonder TT houder.

[afbeelding]
nu met TT houder
De beugel valt precies achter de cockpit (was ook zo uitgerekend ;) ) en rust op het dashboard. Ter bescherming zit er een stukje kuipruit strip overheen.

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
zij aanzicht

wow precies zo'n beugeltje zoek ik.. waar heb je die gevonden!
 
wow precies zo'n beugeltje zoek ik.. waar heb je die gevonden!
Heeft hij zelf ontworpen en laten maken 8-)

Maar, @DickO, ik zou wel graag weten, kan je er zo nog laten maken? En hoeveel zou het mij moeten kosten om er zo eentje te "bestellen"? :9~
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar klopt dit ook voor een suzuki gsxf uit 1993 :P
Ik zal in ieder geval dit weekend proberen de benzinekraan en carbs zuiver te spuiten en schoon te maken met benzine. Alweer ultrasoon reinigen vindt ik dan weer wat prijzig.
Het kan natuurlijk ook aan het vacuüm liggen. Weet iemand hoe dit precies in zijn werk gaat bij deze motor?
Zoals ik eerder zei een jaar na de reiniging en een winter van stilstand kun je die reiniging eigenlijk als niet gedaan beschouwen.
9/10 gevallen die na de winter in de garage komen met klachten van niet of slecht lopen, wordt er het eerste naar het brandstofsysteem gekeken. De moderne benzine vergumd redelijk snel. Soms is het zelfs zo erg dat ultrasoon reinigen geen nut meer heeft en er gewoon een andere carb set op moet.
Dus dit uitsluiten voor je verder zoekt.
Schoonmaken met het spul wat in eerste instantie de problemen veroorzaakt zal niet zo veel uithalen, reinigen met wat gasolie gaat het beste.

Beste remedie om dit soort dingen te voorkomen is om de boel in de winter toch af en toe te laten draaien.
 
Laatst bewerkt:
Beste remedie om dit soort dingen te voorkomen is om de boel in de winter toch af en toe te laten draaien.
Of gewoon de carburateurs aftappen / motor laten lopen totdat ze leeg zijn.
Dat deed ik ook altijd met de minibike, op een gegeven moment stond die zelfs vier, vijf jaar stil. Vullen en starten. :)

Of voor de echte luiwamessen een fuel stabilizer.

putoline-fuel-stabilizer-325ml.jpg
 
Het kan natuurlijk ook aan het vacuüm liggen. Weet iemand hoe dit precies in zijn werk gaat bij deze motor?
Dan maar op drie cilinders lopen? Ding is open of dicht toch?
Je kan ook op even PRI rijden, dan heb je het vacuüm niet nodig.
Als je vlotters goed zijn dan geeft dit geen problemen.
 
Of gewoon de carburateurs aftappen / motor laten lopen totdat ze leeg zijn.
Dat deed ik ook altijd met de minibike, op een gegeven moment stond die zelfs vier, vijf jaar stil. Vullen en starten. :)

Of voor de echte luiwamessen een fuel stabilizer.

[afbeelding]
Aftappen is niet echt een remedie, als je de boel aftapt staat het dus volledig droog. De rubbers en pakkingen/keringen zullen hierdoor veel sneller uitdrogen en dus eerder gaan lekken zodra het weer in gebruik genomen wordt.
Fuel Stabilizer is idd een prima toevoeging, maar ook dan zo af en toe laten lopen zodat eventueel residu wat zich op begint te bouwen nog gewoon meegenomen wordt en verbrand.
 
Dan maar op drie cilinders lopen? Ding is open of dicht toch?
Je kan ook op even PRI rijden, dan heb je het vacuüm niet nodig.
Als je vlotters goed zijn dan geeft dit geen problemen.
Vacuüm kan idd een probleem zijn. Zodra er een vacuüm is gaat de brandstof lopen, dus in zoverre idd open of dicht. Maar het vacuüm wordt vanaf de carburateurs gehaald. Als de slang lekt wordt er dus valse lucht aangezogen, evenals wanneer een van de andere drie dopjes verdroogt en gescheurd zijn.
Hierdoor kan die idd slecht gaan lopen maar een wijziging van ON naar PRI heeft hier dan weer geen invloed op. Wat het dus eigenlijk uitsluit, maar het kan wel een probleem zijn alleen in zijn geval onwaarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Aftappen is niet echt een remedie, als je de boel aftapt staat het dus volledig droog. De rubbers en pakkingen/keringen zullen hierdoor veel sneller uitdrogen en dus eerder gaan lekken zodra het weer in gebruik genomen wordt.
Aftappen is beter dan niets doen, en zeker een paar maanden kan dat meestal geen kwaad, alleen goed.
En ik heb zelf dus goede ervaringen met de minibike, stond ook een technische oom bij te roepen dat we het wel konden vergeten. :+
Spontaan idee op de verjaardag dat we het ding nog hadden werd goed beloond. *O*
Dat ding ging altijd droog in de opslag. :)
Fuel Stabilizer is idd een prima toevoeging, maar ook dan zo af en toe laten lopen zodat eventueel residu wat zich op begint te bouwen nog gewoon meegenomen wordt en verbrand.
Rollenbank kopen voor de winter. :Y ;) :+
 
Aftappen is beter dan niets doen, en zeker een paar maanden kan dat meestal geen kwaad, alleen goed.
En ik heb zelf dus goede ervaringen met de minibike, stond ook een technische oom bij te roepen dat we het wel konden vergeten. :+
Spontaan idee op de verjaardag dat we het ding nog hadden werd goed beloond. *O*
Dat ding ging altijd droog in de opslag. :)Rollenbank kopen voor de winter. :Y ;) :+
Aftappen is idd beter dan niets doen. Maar bij de keuze tussen 2 minst slechte opties is een toevoeging bij de tank gooien en af en toe draaien de optie met de minste risico op latere kosten.

Rollenbank zou ik niet alleen voor de winter kopen :+ Dan ligt de F vaker open dan dat die zou rijden _O-
Maar gewoon even laten draaien zodat de benz met residu uit de carbs wordt aangezogen en verbrand en er weer wat 'verse' benz in de systeem zit is voldoende om het mooi schoon te houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan