TL1000S back on track

nog een paar foto's voor de fotoverslaafden :+


full

full

full

full
 
Persoonlijk, vind ik te koplamp,wat aan de grote kant. Verder echt wel n strakke fiets
Daar ben ik het wel mee eens , maar er valt meestal geen echt mooie te vinden .
En deze geeft ook nog eens goed licht.
Maar ik vind die achterkant wel wat mooiers verdienen.
Verder strakke bike geworden. ;)
 
Persoonlijk, vind ik te koplamp,wat aan de grote kant. Verder echt wel n strakke fiets


Die koplamp valt in het echt heel erg mee. Komt trouwens nog een kapje rond.

Zoals Kwajongen aangeeft is het niet makkelijk om een goede en originele (anders dan wat iedereen doet) lamp te vinden. Deze kom trouwens van een KTM RC8 maar is als serieus bijgewerkt :P
 
Daar ben ik het wel mee eens , maar er valt meestal geen echt mooie te vinden .
En deze geeft ook nog eens goed licht.
Maar ik vind die achterkant wel wat mooiers verdienen.
Verder strakke bike geworden. ;)

Achterkant, tja.
Ik ben er nog niet uit.
Zal in ieder geval niet voor dit seizoen zijn. Mss volgende winter. Anders heb ik weer geen motor om te rijden aangezien ik er nog niet achter ben wat er met de gixxer scheelt ... :N
 
Kleine update.

Aangezien de vering achteraan bij de TL nog niet 100% naar mijn zin is :( (de demping van de WP-veer is niet berekend op een 140 kg veer),deze veer er maar bijgekocht.

Hoort op een CB 900 Hornet waarbij de montage en de hoek bijna identiek is aan de septup van de TL.

full

full

full




I'll keep you posted.
 
Update ivm de veer: andere bus gedraaid voor het onderste ophangpunt. Was veel te breed. Gelijk ook maar een nieuw lager gestoken.

Vandaag de motor naar buiten kunnen rollen en een stukje gaan rijden. Man man man, wat een verschil met de WP. De veervoorspanning staat op de laagste stand en ik heb nog heel veel regelruimte mbt de demping maar wat rijdt dit al lekker :] :] :] .

Ik moet wel even een ander darmpje laten steken voor het dempingpotje. Deze is nu te kort voor een mooie montage.

Jammer maar helaas was er ook een olielek. :( Tussen de inlaatrubber en de kop komt er olie vandaan. Je ziet duidelijk de blaasjes op het ritme van het motorblok. Hopelijk is het maar een bout die losgekomen is anders gaat het weer geld kosten. |(
 
ik heb al een ESAB half-automaat waar ik zowat alles mee kan lassen.
Maar aangezien ik meestal staal las, is het handiger een Tig te hebben voor de andere soorten (inox, aluminium).

je hebt een goedkope TIG uit de Aldi gekregen. ik zou er geen aluminium mee lassen want het is enkel een DC ;)
 
Update:

de motor ligt dus helemaal uit elkaar maar de inlaatrubber vooraan is eraf. boutje zat niet meer vast zoals we dat van Suzuki gewend zijn maar rubber was ook kompleet uitgedroogd. :(

De zoektocht om snel een nieuw rubber te vinden is voorlopig ook nog op niets uitgedraaid. Via CMSNL duurde het minstens een week, de local autoparts had niets wat in de buurt kwam. Rest met alleen de Suzuki-dealer, heb ik al gebeld maar wist niet zeker of hij de O-ring had liggen, en het kost met zeker 1,5u om even heen en terug te rijden ;( .

Iemand met een TL die de carterontluchting mod heeft gedaan?

To be continued...
 
oe, dat soort mivv dempers heb ik er ook onder gehad [vtr firestorm], wat een diep zwaar geluid zeg *O*
 
jeps van de zotte, maar altijd fijn te weten dat als het moet dat het kan *O* :9
 
weet zo niet precies wat je bedoelt, maar volgens mij moet de druk ergens wegkunnen. kijk ook eens op tl1000.nl

Ik heb het anders opgelost: op het TL-forum had iemand staalwol in het olieopvangbakje gestopt en het probleem van olie in de luchtfilter was opgelost. Bij gebrek aan staalwol heb ik er 2 afwassponsje ingepropt. Op die manier wordt de olie niet ongeremd de luchtfilter ingeblazen. Keep your fingers crossed. *D
 
Kijk, ziet er al zeer lekker uit. Als subframe en frame straks 1 kleur zijn past het ook nog een goed bij elkaar.

Goed bezig hier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan