Honda CB1000R meetingpoint deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
heren een vraagje,

Ik werd vandaag gebeld door een vriendin van mijn vriendin dat er een rood lampje zal branden en de kvs rond 100 graden zat.
weet dat motoren bij stads verkeer met veel stoplichten snel kunnen oplopen.
Bij welke temp slaat normaal de fan aan?

Ze heeft overigens wel de fan kunnen horen dus het systeem lijkt mij in orde, zal eerdaags kvs niveau nakijken als ze hier is met haar motor.


Als de motor over verhit raakt wat krijg je dan te zien bij dit type motor?


Het gaat om een cb1000r bj 2010.
 
Zo uit m'n hoofd slaat hij bij 106 graden aan. Dat heb ik ook alleen bij stadsverkeer, maar dan is het toch buiten ook zeker wel rond de 25gr.
 
heren een vraagje,

Ik werd vandaag gebeld door een vriendin van mijn vriendin dat er een rood lampje zal branden en de kvs rond 100 graden zat.
weet dat motoren bij stads verkeer met veel stoplichten snel kunnen oplopen.
Bij welke temp slaat normaal de fan aan?

Ze heeft overigens wel de fan kunnen horen dus het systeem lijkt mij in orde, zal eerdaags kvs niveau nakijken als ze hier is met haar motor.


Als de motor over verhit raakt wat krijg je dan te zien bij dit type motor?


Het gaat om een cb1000r bj 2010.

volgens mij slaat die van mij rond de 103 graden aan. maar wat Nikcy zegt dan is het wel wat warmer buiten dan nu. kvs zegt me dan weer niks haha :X
 
Mijn idee ook dat deze rond 103 aanslaat. Dit weekend ook gehad bij stadsverkeer.
Bij 122 graden zal ie gaan knipperen en zal het temperatuur lampje oplichten.
Gevonden in de owners manual op pag 26.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook heel erg benieuwd naar die stuurdemper. Werkt dat een beetje?

Beviel mij heel goed! Vond hem wat licht voorin en nu was ie veel scherper. Ook met harde wind een uitkomst.
Ik heb de CB1000R niet meer inmiddels.

Dinsdag dit speeltje uit Duitsland gehaald maar zal hier af en toe nog wel meelezen om vragen te beantwoorden. :W
60C66DAB-441D-4123-B1B8-7A45E073ABB2_zpsawnqtaqe.jpeg
 
Beviel mij heel goed! Vond hem wat licht voorin en nu was ie veel scherper. Ook met harde wind een uitkomst.
Ik heb de CB1000R niet meer inmiddels.

Dinsdag dit speeltje uit Duitsland gehaald maar zal hier af en toe nog wel meelezen om vragen te beantwoorden. :W
[afbeelding]

mooie ding! stond van het weekend naast een rode. wat zijn de opties?
 
Ik ben ook heel erg benieuwd naar die stuurdemper. Werkt dat een beetje?

Vorig jaar dempertje besteld, eind van het jaar begon ie te lekken. Ding is makkelijk te demonteren en te voorzien van andere keringen en o-ringen. Spindle is niet voorzien van " hard chroom " kwaliteit. Ik heb er nu een WP opzitten.
 
Hoi,
Vandaag mijn CB opgehaald in Venlo.
Heel blij mee.

Er zit een duo-cover op mijn CB en de stepjes voor de passagier zijn niet aanwezig. ziet er mooi uit, maar..... Waar laat ik mijn bagage als ik een weekendje duitsland inga. :?

Kunnen jullie me jullie oplossingen vertellen/laten zien?
 
Hoi,
Vandaag mijn CB opgehaald in Venlo.
Heel blij mee.

Er zit een duo-cover op mijn CB en de stepjes voor de passagier zijn niet aanwezig. ziet er mooi uit, maar..... Waar laat ik mijn bagage als ik een weekendje duitsland inga. :?

Kunnen jullie me jullie oplossingen vertellen/laten zien?

Ik heb een set Sato Racing Hooks op de plek van de duo stepjes zitten. Werkt heel mooi om iets vast te sjorren.
Daarbij gebruik ik een tanktas met van die flappen waar magneten in zitten. Die magneten hebben geen nut dan, maar die flappen vouw je over de zijkanten, waardoor ze gelijk voor bescherming zorgen tussen lak en spanbandjes.
Ik had deze tas op mijn VFR regelmatig op mijn tank gebruikt en geen krassen, dus durf ik het op mijn duo seat cover ook aan. En daar heb ik na twee vakanties nog geen krassen op.
 
Ik heb nog een ZGAN originele demper van de CB1000R '10 liggen, deze kan worden overgenomen voor een zacht prijsje.

PB als er interesse is.
 
Afgelopen vrijdag de motor laten afstellen op de testbank :-)
Afstelling motor, PC, BMC airfilter, Akrapovic link pipe en demper.

Een heerlijke koppel voor gekregen en een prachtig geluid!

n2zfgjohgnb3w.jpg
 
Hoi,
Vandaag mijn CB opgehaald in Venlo.
Heel blij mee.

Er zit een duo-cover op mijn CB en de stepjes voor de passagier zijn niet aanwezig. ziet er mooi uit, maar..... Waar laat ik mijn bagage als ik een weekendje duitsland inga. :?

Kunnen jullie me jullie oplossingen vertellen/laten zien?

Ik heb een set Sato Racing Hooks op de plek van de duo stepjes zitten. Werkt heel mooi om iets vast te sjorren.
Daarbij gebruik ik een tanktas met van die flappen waar magneten in zitten. Die magneten hebben geen nut dan, maar die flappen vouw je over de zijkanten, waardoor ze gelijk voor bescherming zorgen tussen lak en spanbandjes.
Ik had deze tas op mijn VFR regelmatig op mijn tank gebruikt en geen krassen, dus durf ik het op mijn duo seat cover ook aan. En daar heb ik na twee vakanties nog geen krassen op.

Aliexpress staat er vol mee: Link

En inderdaad wat MeSSeF_71 zegt, je heb van strap/ race beugels die op de plek van de bijrijder voetsteunen kunnen waardoor je ze kan vast strappen. Of onder het zitje/ duocover binden en dan vast klikken bv....

Persoonlijk zou ik gewoon een grotere rugzak om doen. Want ik vind het er nooit uitzien haha. Maar dat is me persoonlijke mening haha O-)
 
Hallo Luitjes,


Een vraagje welk paddockstands voorvork gebruiken jullie?

Is deze stabiel in combinatie met paddockstand achterwiel??

BvD
 
Beviel mij heel goed! Vond hem wat licht voorin en nu was ie veel scherper. Ook met harde wind een uitkomst.
Ik heb de CB1000R niet meer inmiddels.

Dinsdag dit speeltje uit Duitsland gehaald maar zal hier af en toe nog wel meelezen om vragen te beantwoorden. :W
[afbeelding]
Prachtig bike!! :} *O* :}


Heel veel kilometersplezier ermee! :] :]

Wel wat anders dan viercilinder......
 
hallo

heeft iemand ervaring met powercommander V in te laten bouwen(welk bedrijf!!) in de buurt van limburg (Venlo)

hoor graag van jullie gr gretje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan