Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Aftappen is idd beter dan niets doen. Maar bij de keuze tussen 2 minst slechte opties is een toevoeging bij de tank gooien en af en toe draaien de optie met de minste risico op latere kosten.

Rollenbank zou ik niet alleen voor de winter kopen :+ Dan ligt de F vaker open dan dat die zou rijden _O-
Maar gewoon even laten draaien zodat de benz met residu uit de carbs wordt aangezogen en verbrand en er weer wat 'verse' benz in de systeem zit is voldoende om het mooi schoon te houden.
Ik wil al mijn leven lang overal een standkachel op.
Lekker de olie opwarmen voor het starten.

Misschien kunnen we deze in de carterplug inbouwen. :+

full
 
Vandaag klein toertje gemaakt met het vrouwtje, gewoon omdat we geen zin hadden binnen te zitten, en geen zin hadden om te koken, dus effe gaan uit eten, wel zo fijn met dit weer er de motor voor te nemen ... jaja, we hadden gewoon een momentje van luiheid zeg maar :+

Maar wel iets geks meegemaakt tijdens het eten. We waren naar een Quick fast food restaurant, en hebben buiten gegeten.

Terwijl we daar aan tafel zaten, uiteraard kijkend richting mijn motor 8-)
zien we een oude man richting motor gewandeld komen. Ale ja, het was een beetje al strompelend. Hij komt echt heel dicht bij de motor, en begint hem letterlijk gade te slaan, hij begint er langzaam toertjes rond te wandelen, en gaat met zijn hoofd heel dicht bij, om alle hoekjes en kantjes gade te slaan. De manier hoe hij zich beweegt doet ons denken dat hij, wellicht naar aanleiding van zijn leeftijd, een beetje mentaal achteruit is. We laten hem dus maar wat doen, en houden gewoon in het oog dat hij er niet aan komt ... duurde wel ongeveer een kwartiertje!

En dan, neemt hij een beetje afstand, maar blijft steevast op een hoek van die parkeerplaats staan. Kijkt enkele keren in onze richting. Ik knik goedendag, en dacht, hij moet nu wel doorhebben dat die motor van ons is.

Hij blijft gewoon staan ... en staan ... en staan ... blik wisselend richting ons, en richting motor.

Ik zei nog tegen mijn vrouwtje, "let us wait untill he's gone" ... geen zin, na 20 min hielden we het niet meer, en deden jas en helm aan, en gingen naar de motor.

En toen zag ik plots en zei tot mijn vrouw "huh, look, it's a Japanese men?"
Ik wil hem aanspreken, ik zeg "bonjour Monsieur"* ... geen reactie
Ik probeer, "good evening sir" ... geen reactie ... hij staart ons gewoon aan.
Ik glimlach en hoop alsnog op reactie, maar niets.

We vertrekken, rijden de parking rustig af, hij kijkt ons na.
Eens op de baan moeten we via het rond punt richting Hannuit ... jaja, hij kijk ons letterlijk na!

Ik begin echt te geloven dat die man op een of andere wijze iets of wat met Suzuki motoren te maken moet hebben (gehad) :?

full

duidelijker lukte de foto niet -O-


* en veel meer Frans dan dat spreek ik niet ... :$
 
Ik liet me vandaag even gaan/uitlokken.. O-)
Situatieschets: 4-baansstoplicht, auto voor me door medium oranje dus ik vooraan links rechtdoor.
50 meter verder volgende stoplicht 2-baans, 5 meter daarna spoorwegovergang. Daarna 200-300 meter flauwe 2-baans s tot aan volgende stoplicht op T-splitsing(2 linksaf 1 rechtdoor) waar ik linksaf moet.
Sta ik even rustig tokkelend voor het stoplicht hoor ik wat aan komen dreunen, even later hoorde ik alleen nog maar gedreun. Een CBR nog-iets. Puntige neus, oranje en grijs, op wat deed alsof het een demper was stond volgens mij iets als Bosal, maar heb dat even niet opgeslagen. had 2 pijpjes stijf onder elkaar, ergens halverwege de achterwielophanging.

We krijgen groen, eerst even aarzelend weg want.. wat ga je doen? je bent links naast me gaan staan, je maakt een hoop herrie, wat doe je?
Hij bleef achter me, maar dan wel net in mijn dode hoek een beetje voorwiel naast achterwiel. Vind ik niet prettig.
Het volgende licht gaat op groen, ik hengel het gas open en hoor achter me dat hij hetzelfde doet.
We vliegen over de spoorwegovergang en door de flauwe s, er staat onderhand al een 120 op de teller, in mijn spiegel een oranje vlekje.. Lol!

Afremmen voor de bocht linksaf (2-baans links voorgesorteerd), vent praktisch op mijn achterwiel.. gangetje 60 ofzo. We hadden de ruimte, maar zit toch een beetje ingeprogrammeerd mijn rijbaan te houden.

Gas weer open, oranje wordt weer kleiner in de spiegel... hehe.. :P
Daarna de gedachte Joh.. 't is mooi weest. Licht uit naar rechts, moest toch gewoon naar de poort toe en te werk, hoor ik achter me het gas weer open getrokken worden.
Komt ie langs vliegen nog voor ik over de middellijn ben.

Die had denk ik niet zien aankomen dat die redelijk tam ogende motor zo bij hem weg fietste, al had hij waarschijnlijk die bocht veel harder kunnen nemen mits ik niet in de weg had gezeten. Was wel ff leuk:)
 
Op de carburateurs zitten vacuümnippels, op de meest rechter zit je vacuümslang voor je tank aangesloten. De andere drie zijn afgedopt met rubber dopjes.
Op wat oudere fietsen zijn die wel eens verdroogt en gescheurd.

Bedankt, ik zal het zondag ook nakijken. Ik ben even aan het denken waar die rechterslang heenloopt. Dat is toch die naar de onderkant van de tank of niet? Ik dacht altijd dat het vacuum via de carbs geregeld werd.
 
Bedankt, ik zal het zondag ook nakijken. Ik ben even aan het denken waar die rechterslang heenloopt. Dat is toch die naar de onderkant van de tank of niet? Ik dacht altijd dat het vacuum via de carbs geregeld werd.
Die loopt naar de benzinekraan als het goed is.
Even buiten het feit dat eigenlijk alle slangen aan de onderkant van de tank zitten, is de slang die onderop aan de tank vast zit je afwatering. De slang vanaf je carburateur komt op de nippel van je benzinekraan deze vacuümslang is dunner dan de brandstofleiding.

De rubber dopjes zijn soms wat lastig te verwijderen, dus als ze er nog volledig glad uitzien kun je ze het beste laten zitten. Of controleren door er wat remmenreiniger/deo op de spuiten met draaiende motor. Als ze al wat verhard zijn scheuren ze meestal bij het verwijderen.
 
Die loopt naar de benzinekraan als het goed is.
Even buiten het feit dat eigenlijk alle slangen aan de onderkant van de tank zitten, is de slang die onderop aan de tank vast zit je afwatering. De slang vanaf je carburateur komt op de nippel van je benzinekraan deze vacuümslang is dunner dan de brandstofleiding.

De rubber dopjes zijn soms wat lastig te verwijderen, dus als ze er nog volledig glad uitzien kun je ze het beste laten zitten. Of controleren door er wat remmenreiniger/deo op de spuiten met draaiende motor. Als ze al wat verhard zijn scheuren ze meestal bij het verwijderen.

haha ja idd ze lopen allemaal naar de onderkant, maar even uit mijn hoofd heb je er 2 naar de benzinekraan, 1 naar de nippel van de afwatering en nog 1 naar de benzinemeter (of wat het ook mogen zijn). Hier loopt ook nog een elektrische draad naar toe.

Ik zal ze eens testen met lekzoeker
 
haha ja idd ze lopen allemaal naar de onderkant, maar even uit mijn hoofd heb je er 2 naar de benzinekraan, 1 naar de nippel van de afwatering en nog 1 naar de benzinemeter (of wat het ook mogen zijn). Hier loopt ook nog een elektrische draad naar toe.

Ik zal ze eens testen met lekzoeker
Let wel dat een lekzoeker niet werkt bij een vacuüm lek. Bij lekzoeker is er een overdruk nodig. de lucht blijft dan hangen in luchtbelletje in de lekzoeker. Bij een vacuüm wordt je lekzoeker dus naar binnen gezogen en zal aan de binnenkant belletjes vormen.
Vandaar dat ik eerder zei deo/remmenreiniger of iets anders brandbaars. Dit wordt dan meegenomen de motor in en zal motor heel even anders gaan lopen, dan weet je welke verbinding lekt.
 
Let wel dat een lekzoeker niet werkt bij een vacuüm lek. Bij lekzoeker is er een overdruk nodig. de lucht blijft dan hangen in luchtbelletje in de lekzoeker. Bij een vacuüm wordt je lekzoeker dus naar binnen gezogen en zal aan de binnenkant belletjes vormen.
Vandaar dat ik eerder zei deo/remmenreiniger of iets anders brandbaars. Dit wordt dan meegenomen de motor in en zal motor heel even anders gaan lopen, dan weet je welke verbinding lekt.

Nice, bedankt. Klinkt allemaal logisch maar je moet er wel ff over nadenken :P
 
Vandaag klein toertje gemaakt met het vrouwtje, gewoon omdat we geen zin hadden binnen te zitten, en geen zin hadden om te koken, dus effe gaan uit eten, wel zo fijn met dit weer er de motor voor te nemen ... jaja, we hadden gewoon een momentje van luiheid zeg maar :+

Maar wel iets geks meegemaakt tijdens het eten. We waren naar een Quick fast food restaurant, en hebben buiten gegeten.

Terwijl we daar aan tafel zaten, uiteraard kijkend richting mijn motor 8-)
zien we een oude man richting motor gewandeld komen. Ale ja, het was een beetje al strompelend. Hij komt echt heel dicht bij de motor, en begint hem letterlijk gade te slaan, hij begint er langzaam toertjes rond te wandelen, en gaat met zijn hoofd heel dicht bij, om alle hoekjes en kantjes gade te slaan. De manier hoe hij zich beweegt doet ons denken dat hij, wellicht naar aanleiding van zijn leeftijd, een beetje mentaal achteruit is. We laten hem dus maar wat doen, en houden gewoon in het oog dat hij er niet aan komt ... duurde wel ongeveer een kwartiertje!

En dan, neemt hij een beetje afstand, maar blijft steevast op een hoek van die parkeerplaats staan. Kijkt enkele keren in onze richting. Ik knik goedendag, en dacht, hij moet nu wel doorhebben dat die motor van ons is.

Hij blijft gewoon staan ... en staan ... en staan ... blik wisselend richting ons, en richting motor.

Ik zei nog tegen mijn vrouwtje, "let us wait untill he's gone" ... geen zin, na 20 min hielden we het niet meer, en deden jas en helm aan, en gingen naar de motor.

En toen zag ik plots en zei tot mijn vrouw "huh, look, it's a Japanese men?"
Ik wil hem aanspreken, ik zeg "bonjour Monsieur"* ... geen reactie
Ik probeer, "good evening sir" ... geen reactie ... hij staart ons gewoon aan.
Ik glimlach en hoop alsnog op reactie, maar niets.

We vertrekken, rijden de parking rustig af, hij kijkt ons na.
Eens op de baan moeten we via het rond punt richting Hannuit ... jaja, hij kijk ons letterlijk na!

Ik begin echt te geloven dat die man op een of andere wijze iets of wat met Suzuki motoren te maken moet hebben (gehad) :?

[afbeelding]
duidelijker lukte de foto niet -O-


* en veel meer Frans dan dat spreek ik niet ... :$
Wat nu als hij alleen Japans sprak? :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan