honda cbf 125 start niet

Hondacbr125

Rookie
11 mrt 2017
6
0
Purmerend
Ik heb een Honda CBR 125 deze is afgeslagen tijdens het rijden
en kon daarna ook niet meer gestart worden nu heb ik hem na gekeken distributie is goed heeft ook een goeden vonk (zelf ondervonden O-) )
kreeg alleen geen brandstof uit de injector nu heb ik een nieuwe gasklep huis gemonteerd deze geeft nu wel weer brandstof maar starten ho maar
Kan het ook zo zijn dat de ECU (cdi) stuk is ?
Ik hoor graag jullie ervaring hier mee
 
welkom op motor-forum :]

mag ik vragen hoe je brandstof uit de injector wil krijgen ?
bij een diagnose van de boordcomputer hoor je alleen de injector klikken, vandaar de vraag.

zit er geen water in de tank ? pas heeft iemand van hier precies zo wat je hier boven omschrijft meegemaakt, toen was de ecu in de war vanwege vocht in de tank.
 
ik heb het gasklephuis los gehad en dan starten dan zie je dat hij werkt en nee er zit geen water in ik had de tank al leeg gehaald en de brandstof pomp leeg gepompt het raren is dat hij is uitgevallen na een lange rit op de snel weg ANWB is er bij geweest en die wist het ook niet bij een motorhuis zeggen ze meteen ketting is gebroken en de zuiger en de cilinder moten vervangen worden nu heb ik daar naar gekeken maar alles zit gewoon op zijn plek dus nu heb ik een vonk en brandstof maar de motor doet helemaal niets nieuwe bougie ook al gedaan
 
Laatst bewerkt:
Weg brengen naar iemand die er wel verstand van heeft en de juiste gereedschappen om alles te kunnen testen en te controleren?

Motor heeft maar een paar dingen nodig om te kunnen lopen.
Goede compressie
Benzine/lucht mengsel op het juiste moment
Vonk op het juiste moment

Maar als een motorhuis zegt dat de ketting gebroken is en dan denk ik dat ze de distributie ketting bedoelen en dat de zuiger en cilinder vervangen moet worden dan denk ik dat je aan een dure reparatie vast zit.

Met te weinig motorolie in het blok rond gereden?
 
jongens als ik hem had weg gebacht hoede ik ook deze vraag niet te stellen (ik heb hem juist weg gehaald daar omdat ik het niet vertrouwde)
ik ben niet helemaal gek ik weet wat een motor moet hebben om te lopen allen doet deze dat niet
en de distributie ketting is dus niet gebroken die zit gewoon op zijn plek dus daar is niets mis mee
en de motor olie was net vervangen
maar goed ik ga zelf wel verder kijken ik kom hier niet verder denk ik
 
jongens als ik hem had weg gebacht hoede ik ook deze vraag niet te stellen (ik heb hem juist weg gehaald daar omdat ik het niet vertrouwde)
ik ben niet helemaal gek ik weet wat een motor moet hebben om te lopen allen doet deze dat niet
en de distributie ketting is dus niet gebroken die zit gewoon op zijn plek dus daar is niets mis mee
en de motor olie was net vervangen
maar goed ik ga zelf wel verder kijken ik kom hier niet verder denk ik

gelijk heb je.

Iedereen is gek behalve jij. succes.
 
jongens als ik hem had weg gebacht hoede ik ook deze vraag niet te stellen (ik heb hem juist weg gehaald daar omdat ik het niet vertrouwde)
ik ben niet helemaal gek ik weet wat een motor moet hebben om te lopen allen doet deze dat niet
en de distributie ketting is dus niet gebroken die zit gewoon op zijn plek dus daar is niets mis mee
en de motor olie was net vervangen
maar goed ik ga zelf wel verder kijken ik kom hier niet verder denk ik

Staat ie ook nog op tijd of heb je alleen gekeken of de ketting nog min of meer op zn plek zit?
 
Ondanks dat je het allemaal zelf wel weet zou ik als ik jou was toch op zoek gaan naar een werkplaats handboek voor dit type honda.
Dit maakt het zoeken makkelijker.

Verder ga ik hier geen energie meer in steken want je verstrekt nauwelijks informatie en staat eigenlijk nergens voor open en je vertrouwt de vakmensen al niet eens.
Dat noemen wij trekken aan een dood paard.

Succes met het repareren
 
Terug
Bovenaan Onderaan