Het grote Honda X-11 topic deel 2

In januari mocht ik afrijden, alleen code oranje mist en gladheid. Maand later mijn examen gehaald. Alles in 1x trots op mezelf... rijbewijs aangevraagd en afgelopen woensdag opgehaald. Vandaag proefgereden op een Honda Hornet 900 met wilbers voorvering, sportuitlaat en powercommander en op een blauw X11 met sportuitlaat. De X11 vond ik veel relaxed rijden, minder zenuwachtig en veel comfortabeler geveerd. Wat trekt ie lekker... durf absoluut nog niet volgas maar man wat kwam ik er met een big smile af. Valse snelheid, dat heb ik me steeds gerealiseerd, wilde eigenlijk de hele middag doorrijden. De Hornet is wel lekker licht in verhouding tot de X11, en de X11 stuurde wel zwaarder vooral bij lage snelheid moest ik hem er in duwen, kan ik wel aan wennen. Nu eens kijken of ik er financieel uit kan komen 31xxx kilometers en de dealer vraagt € 2650,- incl. Onderhoudsbeurt. Nieuwe oliën, remvloeistof etc. Ik hou jullie op de hoogte. Tips? Oja ik had 2 motorrijdende vrienden mee die alle technische punten hebben gecheckt, ik zag het toch door een roze bril...
 
Ik heb de X11 nog niet gekocht, twijfelkont die ik ben heb ik vanmiddag nogmaals op de Hornet 900 gereden, een flink stuk, die doet alles goed, maar haalt de kwajongen (nog) niet in mij naar boven, of dat nu verstandig is of niet, het optrekken komt niet in de buurt bij de X11, wellicht ligt dat aan mijn onervarenheid? De glimlach bleef uit, de kat die de kanarie heeft gepakt glimlach, nu maar weer verder twijfelen.
 
Uiteindelijk gekozen voor de Hornet, de doorslag gaf uiteindelijk fijnere zithouding en hierop durfde ik alle bijzondere verrichtingen te doen, dus sorry, ik zal me hier niet meer vertonen. Misschien als ik later groot ben...
 
Wow!

Wat een gedegen afweging en ik denk dat je een goeie keuze gemaakt hebt hierdoor.

Ik denk dat je een hele mooie fiets hebt gekozen en daar heel veel plezier aan gaat hebben. Die X11 staat in je ziel gegrift en die komt nog wel...

Heel veel rijplezier gewenst en misschien tot onderweg!

Groet,
Sandah

Uiteindelijk gekozen voor de Hornet, de doorslag gaf uiteindelijk fijnere zithouding en hierop durfde ik alle bijzondere verrichtingen te doen, dus sorry, ik zal me hier niet meer vertonen. Misschien als ik later groot ben...
 
Beste X-11 bezitters,

Ik ben op zoek naar een Honda X-11 voor het nieuwe seizoen.
Nu zijn ze niet echt rijkelijk te vinden 2e hands.
Hebben jullie misschien nog informatie waar er nog een paar te koop staan?

Op marktplaats staan er welgeteld 3, maar ik zoek er 1 die nagenoeg origineel is.

Bvd,
 
Hallo allemaal,

Veel gelezen hier op het forum en dacht laat ik mijnook eens aan melden.
Ik kom uit het gooi en rijd nu 2 jaar op een X11, zwart uit de vorige eeuw. Heb al veel gehad aal de opmerkingen hier. Zoals met storing 23, sensor aangepast.

Ik ben benieuwd naar wat nog gaat komen
 
Stik. Sta ik op mijn werk met een motor die niets meer doet.
Spanning genoeg, deze keer gaat het lampje met het sleutelsymbool niet branden. Startmotor doet nix.
Vanmorgen nog nix aan de hand
 
Hallo allemaal,

Vraagje: heeft iemand een oude X11 voorvork over de staat maakt mij niet uit. Ik wil mijn voorvorken opnieuw laten verchromen. Er zit roest op waardoor er eentje steeds gaat lekken. of... heeft iemand nog een goede voorvork voor een redelijke prijs?
Ik kan er nergens een vinden.
 
Motor doet het weer na een zoodje heen en weer rotzooien met de killswitch.
Gisteravond ook al gedaan maar toen hielp het nix

Ding toch maar eens opentrekken
 
Laatst bewerkt:
Ooit gehad met rijles op een helling motor uit moeten zetten met killswitch.

Niet meer willen daarna.
Oorzaak voor de beurt week eerder had de rijschool houder motor gereinigd met de hoge druk reiniger . Bleek dus vocht in te zitten
 
Ik heb verleden jaar ook al eens gelul gehad met de killswitch, maar dacht dat het nu over was. Ik denk dat ik morgen eens kijk hoe het spul in mekaar zit en of ik er wat aan doen kan
 
Ik heb ook een gevoelige killswitch en hetzelfde probleem gekend met mijn richtingaanwijzer.

Openmaken, schoonmaken, contacten wat opruwen met een schuurpapiertje en invetten met zuurvrije vaseline.
Probleem weg voor de komende jaren!
 
Dat is het idee, en dan meteen alle schakelaars meepakken. Alleen nog ff kijken of ik ook zuurvrije vaseline heb.

Killswitch probleem ging verleden jaar vanzelf over, en zolang het niet stuk is, gaan we het niet fixen :N

Ik overweeg trouwens of ik de killswitch zal overbruggen; ik vind het maar een overbodig en storinggevoelig geval
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan