Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Is er hier misschien iemand die mij kan vertellen wat de breedte van het frame is onder de tank van een SuperMagna? Het frame bestaat uit twee parallelle buizen die de ruggengraat vormen. Dus van buitenkant framebuis naar buitenkant framebuis. Ben benieuwd of een Supermagnatank op mijn projectbike past. Misschien heeft iemand de tank eraf en kan die even voor mij de duimstok er op leggen...? Bedankt vast!
 
Super! Dan heb je ook wat, veel Magnatisch plezier toegewenst. En zwart is de mooiste kleur met zo'n hotrod kuipje. 😉
 
Heb de motor in september vorig jaar gekocht.
Januari begonnen met het bouwen aan de motor.
Velgen geschuurd en gepolijst. En zwart gespoten
Voor vork geschuurd en gepolijst.
Reflectoren vervangen door rvs cnc uitgesneden plaatjes
Voorvork rubbers.
Kleinere knipperlichten
Sportster koplamp kap.
Nieuw stuur.
Carbon look spiegels.
Zadel opnieuw laten bekleden boven kant carbon look
Airfilter kappen .hydro dip carbon look
Dynamo deksel en cardan cover geschuurd en gepolijst
Cardan en motor voorzien van nieuwe olie
Zwarte bougie doppen en kabels.
Professioneel harley zwart laten spuiten.
En een sidemount rvs met magna uitgesneden.
Alle zichtbaar boutjes vervangen door rvs inbus.
Ben vast nog wel enige dingen vergeten.maar dat was het zo'n beetje
 
Beste Mede Magna Fanaten,

Vraagje: Toevallig heb ik van de week m'n Bobines vervangen omdat ik dacht dat hierdoor mijn motor bij een koude start op 3 cilinders lijkt te lopen..

De hele mikmak dus uit elkaar en hiervoor moest ook het luchtfilter uit elkaar. Nu ik toch daar in de buurt bezig was, meteen het luchtfilter geïnspecteerd en toen zag ik tot mijn verbazing dat er wat 'oude' olie onderin het luchtfilterhuis lag. Nu heb ik het uiteraard een beetje opgezocht, en bij sommige motoren schijnt dit normaal te zijn, maar is dit het geval ook bij een VF700c SuperMagna? Of is er motorisch dan iets aan de hand dat ie de olie ergens anders heen 'dumpt'? Het is maar een klein plasje van hooguit 10cc.

Dan tevens nog een vraag: Nu heb ik de Bobines vervangen en leek de motor het de eerste paar keren goed te doen (alle 4 de cilinders draaiden meteen), maar nu na een 3 a 4 keer starten + rijden gaat ie weer op 3 cilinders staan pruttelen bij een koude start.. en wanneer de motor dan wat meer op gang is bij stationair draaien, komt de laatste cilinder ook op gang... is dit dan nog steeds een bobine probleem of kan het wat anders zijn? Toch vreemd dat het in eerste instantie goed doet, en later toch weer dezelfde symptomen vertoont... Zouden deze Bobines (of 1 van de 2) ook weer defect zijn?

Deze vragen betreft een VF700c SuperMagna.

Alvast dank voor het meedenken!
Groet,
Kevin
 
Heb de motor in september vorig jaar gekocht.
Januari begonnen met het bouwen aan de motor.
Velgen geschuurd en gepolijst. En zwart gespoten
Voor vork geschuurd en gepolijst.
Reflectoren vervangen door rvs cnc uitgesneden plaatjes
Voorvork rubbers.
Kleinere knipperlichten
Sportster koplamp kap.
Nieuw stuur.
Carbon look spiegels.
Zadel opnieuw laten bekleden boven kant carbon look
Airfilter kappen .hydro dip carbon look
Dynamo deksel en cardan cover geschuurd en gepolijst
Cardan en motor voorzien van nieuwe olie
Zwarte bougie doppen en kabels.
Professioneel harley zwart laten spuiten.
En een sidemount rvs met magna uitgesneden.
Alle zichtbaar boutjes vervangen door rvs inbus.
Ben vast nog wel enige dingen vergeten.maar dat was het zo'n beetje
 
Heb de motor in september vorig jaar gekocht.
Januari begonnen met het bouwen aan de motor.
Velgen geschuurd en gepolijst. En zwart gespoten
Voor vork geschuurd en gepolijst.
Reflectoren vervangen door rvs cnc uitgesneden plaatjes
Voorvork rubbers.
Kleinere knipperlichten
Sportster koplamp kap.
Nieuw stuur.
Carbon look spiegels.
Zadel opnieuw laten bekleden boven kant carbon look
Airfilter kappen .hydro dip carbon look
Dynamo deksel en cardan cover geschuurd en gepolijst
Cardan en motor voorzien van nieuwe olie
Zwarte bougie doppen en kabels.
Professioneel harley zwart laten spuiten.
En een sidemount rvs met magna uitgesneden.
Alle zichtbaar boutjes vervangen door rvs inbus.
Ben vast nog wel enige dingen vergeten.maar dat was het zo'n beetje

Lijkt verdacht veel op mn oude magna...
 
full
 
Mijn echtgenote heeft sinds enkele weken een Honda Magna VF 700 van 86. Bij de koop werd er al verteld dat er iets los zit/rammelt in het uitlaatsysteem. Motor rijdt voor de rest perfekt en heb al wat dingetjes nagelopen en verfraaid. Nu ben ik eigenlijk toe om die rammel op te lossen. Heb gelezen dat het nogal een crime is om de uitlaat/pot te verwijderen van de achterste uitlaatbochten. Dacht als ik alles los kan krijgen zou ik er achter moeten komen waar het rammeltje zit. Iemand op een ander forum schrijft dat je het gehele blok moet verwijderen om bij de achterste bochten te komen. Maar het geluid zit ergens aan de onderkant. Stationair hoor je niets alleen bij gasgeven... wie heeft er wat tips? Alvast daank voor jullie inbreng. :} :t
 
Laatst bewerkt:
Mijn echtgenote heeft sinds enkele weken een Honda Magna VF 700 van 86. Bij de koop werd er al verteld dat er iets los zit/rammelt in het uitlaatsysteem. Motor rijdt voor de rest perfekt en heb al wat dingetjes nagelopen en verfraaid. Nu ben ik eigenlijk toe om die rammel op te lossen. Heb gelezen dat het nogal een crime is om de uitlaat/pot te verwijderen van de achterste uitlaatbochten. Dacht als ik alles los kan krijgen zou ik er achter moeten komen waar het rammeltje zit. Iemand op een ander forum schrijft dat je het gehele blok moet verwijderen om bij de achterste bochten te komen. Maar het geluid zit ergens aan de onderkant. Stationair hoor je niets alleen bij gasgeven... wie heeft er wat tips? Alvast daank voor jullie inbreng. :} :t
Het kan ook zonder het blok uit te bouwen (bij de 1100 tenminste), maar makkelijk is anders. Je kunt erg slecht bij de moeren die de uitlaatbochten aan het blok bevestigen. Ik zou beginnen met de dempers verwijderen en dan de voorbochten met collector en eerst daar kijken of daar dingen in rammelen. Als je geluk hebt (ligt aan hoe de klemmen om de collectorpijpjes vast gezet zijn)kun je met een ratel en verlengstuk van de zijkant bij deze klemmen komen. Vaak zijn ze helaas al wel vrij rot/vast.
 
Magnamaniac. Alvast dank voor je advies. Ga er binnenkort eens aan beginnen. Mijn vermoeden is dat er iets in de collectorpot ligt. Dus de collector zou ik er af kunnen krijgen zonder de achterste bochten helemaal te demonteren.? Natuurlijk als ik de moeren loskrijg zonder vanalles te mollen .
 
Laatst bewerkt:
Magnamaniac. Alvast dank voor je advies. Ga er binnenkort eens aan beginnen. Mijn vermoeden is dat er iets in de collectorpot ligt. Dus de collector zou ik er af kunnen krijgen zonder de achterste bochten helemaal te demonteren.? Natuurlijk als ik de moeren loskrijg zonder vanalles te mollen .
helemaal correct. en als er iets kapot is/gaat is het waarschijnlijk het manchet wat aan de collector zit (de 2 opstaande pijpjes) die over de downpipes schuiven. En dat is voor een beetje lasser weer best goed te repareren.
 
Tja. Dat laswerk is geen enkel probleem maar liever niet natuurlijk. :) :W Ik kom er nog op terug. Morgen dagje naar dienstkameraad ( na 40 jaar nog steeds met enkelen van toen contakt ). Maar komt goed . :t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan