Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Je neemt het wel sportief op maar, heb je er al een belletje aan gewaagd ofzo uitgelegd?
Volgens mij wordt met dit soort dingen de soep heter opgediend dan gegeten
....

Ik heb zelf de rekening nummers aangepast en toen niet goed gelet op of er nog afgeschreven zou worden op de "oude". Dit moest echter nog wel gebeuren voor november, dat december en januari wel goed gingen zegt helaas niets.

Ik heb ook een mail gemist waarin stond dat er een premie (nov) openstond en dat die als die binnen 30 dagen niet betaald zou worden dat dan de verzekering geschorst zou worden (lees wel premie betalen maar niet verzekerd)

daarna kijkt RDW in het register en ziet dan mijn voertuig als status onverzekerd (door het hierboven beschreven.)

dus helaas ga ik hier niemand anders dan mezelf de schuld van kunnen geven.

Dure les geweest! :]
 
Je neemt het wel sportief op maar, heb je er al een belletje aan gewaagd ofzo uitgelegd?
Volgens mij wordt met dit soort dingen de soep heter opgediend dan gegeten....

Het RDW en Justitie zijn in dit soort zaken onverbiddelijk. Komt ook erg veel voor bij brommertjes die ergens half uit elkaar in een schuur staan en waarvan het ook vergeten wordt. Omdat het moeilijk te controleren is of die motor/brommer/oldtimer echt alleen in de stalling of schuur staat is de verzekeringsplicht gewoon van toepassing op elk gekentekend voertuig.

400 Euro is het standaard bedrag bij registercontrole. Rijdend is nog hoger, 550 euro.
 
Yep. Ook meegemaakt. Vergeten schorsing te vernieuwen: 380 euro (was het een paar jaar geleden al). Motor stond notabee half gesloopt. Ik vond het echt buitensporig. Bellen helpt niet, dus voor laten komen. Zit je met 30 anderen in een zaaltje met vergelijkbare verhalen. Rechter is echter onverbiddelijk. Zit weinig anders op dan te betalen.
 
Vorige week feessie.
Ik denk beter voor RBW om met de fiets te gaan.

Terugfietsend van feessie rijd ik op fietspad tot er naast mij een gewone blauwe Polo ineens hevig gaat toeteren. Bij kruispunt gaat ie overdwars op oversteek van fietspad staan. Ik denk nog wat een vervelende dronkelap. Wat moet ie van me?
Ik rijd achterlangs de auto waarna die me achtervolgt op het (brede) fietspad. Ik begin het al knap vervelend te vinden en denk als er klappen moeten vallen dan kunnen ze 'm krijgen.

Totdat er ineens een een politiepak uit het raam hangt die mij maant te stoppen en waarom ik dat al niet eerder had gedaan. Ik meld dat ze niet herkenbaar zijn als politie. Iedere idioot kan wel hevig gaan toeteren.

Tsja, waarom rijdt u door rood en waarom heeft u geen licht op de fiets?
En tijdens gesprek ook nog dat ik gedronken heb.

Ik meld nog dat ik met de fiets ALTIJD door rood rijd. Dat ik geen licht op de fiets heb omdat dat veel te zwaar trapt. Ik gaf ook aan dat ik wist dat ik een stevig biertje ging drinken en daarom juist de fiets heb gepakt. NIET de goede antwoorden!

Uiteindelijk een bon voor fietsen door rood. (hoewel er in de verste verte geen ander verkeer in de buurt was) Oke behalve dan die 2 mafkezen in die Polo. Tja meneer dat kost €90 + €9 administratiekosten. :(

Of ik nog iets wil verklaren over rood licht? Jazeker! Dit is de 10.000-ste keer door rood en dan nu een bon van €100. Dan zijn de kosten per stoplicht nog steeds te overzien! Ook weer niet het goede antwoord!

Ondanks mijn (vermeende) dronkenschap mocht ik toch verder rijden, maar moest wel mijn licht aan doen. Licht aangezet en aangegeven dat ie op de hoek van de straat weer uit zou gaan. Meneer we houden u in de gaten. De groeten en toedeledokie! Zeikerds, ga je moeder pesten!

Wat een stel akelige agenten om een argeloze fietser zo te lopen vervelen. Dit speelde zich allemaal af in de beruchte wijk Veldhuizen in Ede waar om de haverklap auto's in de fik staan. Laten ze zich daar maar eens meer mee bezig houden ipv voorbijkomende fietsers te lopen vervelen!
 
Vorige week feessie.
Ik denk beter voor RBW om met de fiets te gaan.

Terugfietsend van feessie rijd ik op fietspad tot er naast mij een gewone blauwe Polo ineens hevig gaat toeteren. Bij kruispunt gaat ie overdwars op oversteek van fietspad staan. Ik denk nog wat een vervelende dronkelap. Wat moet ie van me?
Ik rijd achterlangs de auto waarna die me achtervolgt op het (brede) fietspad. Ik begin het al knap vervelend te vinden en denk als er klappen moeten vallen dan kunnen ze 'm krijgen.

Totdat er ineens een een politiepak uit het raam hangt die mij maant te stoppen en waarom ik dat al niet eerder had gedaan. Ik meld dat ze niet herkenbaar zijn als politie. Iedere idioot kan wel hevig gaan toeteren.

Tsja, waarom rijdt u door rood en waarom heeft u geen licht op de fiets?
En tijdens gesprek ook nog dat ik gedronken heb.

Ik meld nog dat ik met de fiets ALTIJD door rood rijd. Dat ik geen licht op de fiets heb omdat dat veel te zwaar trapt. Ik gaf ook aan dat ik wist dat ik een stevig biertje ging drinken en daarom juist de fiets heb gepakt. NIET de goede antwoorden!

Uiteindelijk een bon voor fietsen door rood. (hoewel er in de verste verte geen ander verkeer in de buurt was) Oke behalve dan die 2 mafkezen in die Polo. Tja meneer dat kost €90 + €9 administratiekosten. :(

Of ik nog iets wil verklaren over rood licht? Jazeker! Dit is de 10.000-ste keer door rood en dan nu een bon van €100. Dan zijn de kosten per stoplicht nog steeds te overzien! Ook weer niet het goede antwoord!

Ondanks mijn (vermeende) dronkenschap mocht ik toch verder rijden, maar moest wel mijn licht aan doen. Licht aangezet en aangegeven dat ie op de hoek van de straat weer uit zou gaan. Meneer we houden u in de gaten. De groeten en toedeledokie! Zeikerds, ga je moeder pesten!

Wat een stel akelige agenten om een argeloze fietser zo te lopen vervelen. Dit speelde zich allemaal af in de beruchte wijk Veldhuizen in Ede waar om de haverklap auto's in de fik staan. Laten ze zich daar maar eens meer mee bezig houden ipv voorbijkomende fietsers te lopen vervelen!
Tja iets met blaren en zitten. :+

Ook wel eens boetes voor gehad net als zonder licht.
Het antwoord maar agent hoe kun je iemand aan de kant Zetten die je niet ziet.
Worden ze ook niet vrolijker van _O- _O-
 
Idd gewoon een keertje op de blaren zitten.............. ;(

Normaal rijd ik echt niet als een idioot over de weg. Toch als ik voor alles wat ik fout of niet netjes doe op de weg een bon zou krijgen, dan zou mijn maandsalaris zeker niet voldoende gaan zijn.

Ik beschouw een enkele keer een bon als bijkomend ongemak van autorijden. :?
 
Mijn eerste boete ooit, 140 euro voor "foutief" parkeren..

Shit happens ¯\_(ツ)_/¯

Eventueel kun je de APV van de gemeente nachecken icm met de feitcode of je echt daar niet mocht staan, aangezien in de meeste volgens mij staat dat motoren gewoon op de stoep horen.
 
Yep. Ook meegemaakt. Vergeten schorsing te vernieuwen: 380 euro (was het een paar jaar geleden al). Motor stond notabee half gesloopt. Ik vond het echt buitensporig. Bellen helpt niet, dus voor laten komen. Zit je met 30 anderen in een zaaltje met vergelijkbare verhalen. Rechter is echter onverbiddelijk. Zit weinig anders op dan te betalen.

Heb ook een boete vanwege onverzekerde Moto Guzzi. Kreeg bericht dat ie in de oldtimer verzekering kan. Ik dacht, hij blijft geschorst. Waarschijnlijk over het hoofd gezien??? Hij staat al een jaar of twee op de motor lift voor ombouw naar caferacer. Ben in beroep gegaan met foto's dat ie op de lift staat en nu maar afwachten. :W
 
70e voor 9km te hard na correctie op de Nieuw-Loosdrechtsedijk richting Hilversum. Lullige is dat ik weet dat hij er staat. Was afgeleid. Les geleerd :P
 
Laatst bewerkt:
full


Ga je een keer met de vrouw op stap, let je weer niet op bij de trajectcontrole. 106 km/100 dus €45
 
Terug
Bovenaan Onderaan