BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Mooie navi heb je gekocht Jeroen, ben benieuwd naar je ervaringen! Wil er binnenkort zelf ook een aanschaffen ter vervanging van de IV. :Y
Volgens mij heb ik je vanmiddag zien rijden op de RS. Rond 15.00 uur in Hilversum, afslag Baarn. Helemaal in het geel... ik zat (helaas) in de auto '(
 
@ Jeroen1969,

Ik had bij mijn 660 ook een autohouder; het lijkt erop dat de Navigator VI niet wil laden in deze houder.

Heb jij ook zo'n houder en indien ja, zou je eens willen proberen of jouw VI wil laden in deze houder?
Overigens laden met de 220V adapter en niet met de 12V adapter.

Roelof.
 
Mooie navi heb je gekocht Jeroen, ben benieuwd naar je ervaringen! Wil er binnenkort zelf ook een aanschaffen ter vervanging van de IV. :Y
Volgens mij heb ik je vanmiddag zien rijden op de RS. Rond 15.00 uur in Hilversum, afslag Baarn. Helemaal in het geel... ik zat (helaas) in de auto '(

Dat was ik zeer zeker! Na het werk moesten er (ondanks dat ik gister ook al boodschappen had gedaan met de RS :X er bleken toch nog wat dingen te missen, Lang Leve WhatsApp) wat dingetjes gehaald bij Appie, komende vanaf Schiphol-Oost ga ik dan meestal via de N201, heb getankt bij de Express Club van Rob (BoxerTall) omdat de RS tevreden is met Euro 95, boodschappie bij Appie Kerkelanden. Wat een onhandig groot ding is dat en wat onoverzichtelijk.... Maar goed, ik hoef niet om te rijden. Ik heb jou dan weer niet herkend, sorry!
 
@ Jeroen1969,

Ik had bij mijn 660 ook een autohouder; het lijkt erop dat de Navigator VI niet wil laden in deze houder.

Heb jij ook zo'n houder en indien ja, zou je eens willen proberen of jouw VI wil laden in deze houder?
Overigens laden met de 220V adapter en niet met de 12V adapter.

Roelof.

Ja ik heb zo'n houder, maar ff geen auto, Karin is de hort op (competitie badminton). Ik zal eens kijken of ik morgen kan prutsen. De Navigator IV heb ik afgelopen week in die houder gehad, toen ging het goed (de leen auto heeft geen navigatie).
 
Mooi ding Jeroen ...die navigator dan, die focus is niet zo bijzonder..., beetje jaloers ben ik wel.....

Op één of andere manier voel ik aan mijn water dat er een hele mooie deal door jou gesloten gaat worden dit jaar waarbij een RS betrokken is (ik gok een behoorlijk kaal uitgerust exemplaar waar jij dan Quick Shift op gaat Retro Fitten) en een Navigator VI....die jij gewoon keihard zonder genade in de deal weet mee te onderhandelen....

Dus ik denk dat jij ook wel aan je trekken gaat komen Thijs!
 
Nou, ik ben ff de deur uit geweest om e.e.a. te testen. Ik heb dus geen V gehad, veel van wat ik prachtig vindt, zal de V ook wel hebben.

Ten eerste, het apparaat wordt geleverd met 16 GB intern. Nou, dat heeft dat kreng ook keihard nodig want nadat je hem hebt opgestart geeft ie aan slechts 6.7 GB over te hebben van die 16GB. Daarmee vermoed ik dat ofwel de software op het ding meer geheugen vreet dan de software van de V (wat mij het meest aannemelijk lijkt) of er zit toch een ander soortement van kaart op de VI.

Het apparaat wordt geleverd met een zeer beknopt stukje tekst waarmee je alleen de aller aller aller simpelste vorm van navigeren kan doen. Er wordt verwezen naar de website, daar kan je dan een uitgebreide handleiding downloaden.

Eén van de grappige functies, vindt ik zelf dan, is de functie "Rondreis" die je gek genoeg in het lijstje "Apps" moet zoeken. Hiermee kan je een start en eindpunt definiëren, zeggen dat je geen trek in snelwegen of provinciale wegen hebt, het liefst stadskernen wilt vermijden en vervolgens aangeven hoe lang je wenst te rijden en dan maakt dat apparaat een toertje voor je.
RondReisje.jpeg


De EiFoon heb ik nu via de Navigator VI lopen. Dit omdat ik sinds IOS 10 alleen net na koppelen via de telefoonknop kan brullen tegen de Sena 20S met wie ik wens te bellen, na een minuut of 4 gaat dat niet meer. De Navigator heeft een telefoonmenu, met de draaiknop kan je door je contactlijst bladeren en dan kan je op die manier bellen. Werkt prima. Ik moet alleen even opzoeken hoe ik een binnenkomend telefoontje kan opnemen want ik werd gebeld maar had geen idee hoe op te nemen. Ophangen lukt mij ook niet, maar de tegenpartij gelukkig wel weer.

Muziek streamen via de Navigator VI van mijn EiFoon gaat ook uitstekend en FlitsMeister kletst er gelukkig doorheen. Nou kan je voor die €19,99 dus ook via de Navigator gewaarschuwd worden. Mits de Nav VI met de Smartphone Link App wil communiceren. Hetgeen bij mij dus niet het geval was:
GarminSPLink02.jpeg


Toch een behoorlijk poosje lopen prutsen, uiteindelijk Appie er maar weer af en er weer op, "Aankopen Herstellen" geklikt en toen had ik ook mijn "Abonnementen" (want maar éénmalige betaling) weer terug.
SmartPlink03.jpeg

SMPLink05.jpeg


Af fabriek met update via GarminExpress zitten er al flitspalen ingeprogrammeerd, maar dat zijn de "vaste" exemplaren. Onder het motto "Dubbel Genaaid Houd Beter" ben ik voornemens te gaan rijden met zowel Flitsmeister actief als de flitsservice van Garmin (er van uitgaande dat de herstelde relatie tussen de Navigator VI en de Smartphone Link App een duurzame is).

Zondag richting Lelystad maar eens kijken of ik dan ook de buien in beeld kan gaan krijgen (liever niet trouwens, want dan is het kennelijk mooi weer).

Ook leuk: data weergave (en dat kan de V ook):
NaviVIData.jpeg


Statistiekje (u kunt zien dat ik nogal veelvuldig stil heb gestaan met prutspogingen om de geavanceerde opties aan de pruttel te krijgen).
NavVIStats.jpeg


Kortom, eerste indruk: leuke Gizzmo's, maar ik vermoed dat er nog wel een Firmware updateje of wat komen om er voor te zorgen dat de Navigator VI vlekkeloos gaat communiceren met de EiFoon. Als je in de troubleshoot kijkt zegt ie dat een mogelijke oorzaak is dat de Nav VI en de EiFoon niet gekoppeld zijn middels Blauwe Tand. Wat best gek is als je gewoon gebeld wordt en muziek van de EiFoon gestreamd zit te luisteren over de Blauwe Tand.
 
Op één of andere manier voel ik aan mijn water dat er een hele mooie deal door jou gesloten gaat worden dit jaar waarbij een RS betrokken is (ik gok een behoorlijk kaal uitgerust exemplaar waar jij dan Quick Shift op gaat Retro Fitten) en een Navigator VI....die jij gewoon keihard zonder genade in de deal weet mee te onderhandelen....

Dus ik denk dat jij ook wel aan je trekken gaat komen Thijs!
Tja, wie weet. Ik hik ook nog wel tegen een paar bezwaren aan...
1. De ST is zo'n fijne fiets met pas 108000 km
2. Mijn spaarpot heeft een bodem, en die is dichterbij dan ik zou willen....
3. De RS heeft een kleinere brandstof tank
4. Ik wil in dat geval de ST houden als pekeldingetje....dussssss ik ben nog niet helemaal zover, maar misschien dat ik eens met Molenaar moet gaan praten, die heeft een mooie kale in de demo-vloot in mijn kleur....zonder HVV, koffers, navi... dus die onderhandeling is wel een uitdaging, maar ik kan het natuurlijk altijd proberen

De EiFoon heb ik nu via de Navigator VI lopen. Dit omdat ik sinds IOS 10 alleen net na koppelen via de telefoonknop kan brullen tegen de Sena 20S met wie ik wens te bellen, na een minuut of 4 gaat dat niet meer. De Navigator heeft een telefoonmenu, met de draaiknop kan je door je contactlijst bladeren en dan kan je op die manier bellen. Werkt prima. Ik moet alleen even opzoeken hoe ik een binnenkomend telefoontje kan opnemen want ik werd gebeld maar had geen idee hoe op te nemen. Ophangen lukt mij ook niet, maar de tegenpartij gelukkig wel weer.
Cool, een 'bike kit' op je fiets, ik doe dat meer houtje touwtje en kan alleen bellen met de drie voorgeprogrammeerde 'speed-dial' nummers in mijn 20s. 1. Noortje gsm. 2. Thuis en 3. 112. en ik kan dus ook niet zien wie belt, en dat had ik soms best van te voren willen weten. :X
Misschien niet helemaal 'Hi-tech' maar je kan ook gewoon op de 'jog dial' van je 20s drukken om een gesprek aan te nemen. En op de telefoonknop achterop om weer op te hangen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Groot licht bij mij alleen rechter naar groot, linker blijft in "gewone" dim stand.

De kont komt bij mijn RS na ongeveer een halve minuut nadat ik "duo rit" geselecteerd heb, merkbaar omhoog, ik schat een centimeter of 5 tot 7.


-Rechter grootlicht aan bekeken als je ervoor staat, en niet vanuit het zadel?

-van 1 persoon naar 2 personen komt de kont ook flink omhoog van mijn R1200RS, maar ik ben met name benieuwd als je schakelt van 1 persoon naar 1 persoon met bagage..... Heb je dat ook geprobeerd Jeroen?
 
@Thijs: die telefoonknop werkt niet meer als je de iPhone via de Navigator VI laat lopen... zo heb elluk foordeel ook su nadeel... Tot iOS 10 kon ik overigens gewoon Siri activeren via het telefoonknoppie en dan zeggen wie ik wenste te bellen en dat ging dan niet altijd goed. Het bladeren door het adresboekje werkt wat minder foutgevoelig. De gebruiksaanwijzing van de Navigator helpt ook niet echt mee. Hoe je bijvoorbeeld moet opnemen.. Ik vraag tzt wel of Karin me een paar keer wil bellen, het schijnt dat ik dan op de pagina telefonie iets moet kunnen zien..

Vaste lijn en vast internet liggen er hier ff uit, ik geloof dat het modem van Ziggo is overleden.. Dat maakte de bel test niet bepaald makkelijk...ik prbeerde de vaste lijn te bellen maar hoorde niets. Lag dus niet aan de Navigator.
 
-Rechter grootlicht aan bekeken als je ervoor staat, en niet vanuit het zadel?

-van 1 persoon naar 2 personen komt de kont ook flink omhoog van mijn R1200RS, maar ik ben met name benieuwd als je schakelt van 1 persoon naar 1 persoon met bagage..... Heb je dat ook geprobeerd Jeroen?

Rechts als je er voor staat. Van 1 naar 1 met koffertje heb ik nog niet geprobeerd. Kom ik op terug.
 
@ Jeroen1969,

Ik had bij mijn 660 ook een autohouder; het lijkt erop dat de Navigator VI niet wil laden in deze houder.

Heb jij ook zo'n houder en indien ja, zou je eens willen proberen of jouw VI wil laden in deze houder?
Overigens laden met de 220V adapter en niet met de 12V adapter.

Roelof.

Update:
In de oude autohouder van de 660 wil opladen via een 220V adapter niet, maar wel via de 12V autoadapter...vreemd. 220V Adapter is niet stuk; heb ook een andere geprobeerd.

Telefoon: werkt alleen met een aangesloten BT headset; dan komt het telefoonsymbool vrij en kun je bellen en gebeld worden. Kennelijk kan de Navigator VI zelf niet meer bellen (microfoon en luidspreker)
Zonder headset is het telefoonsymbool "grijs".

Verder is het overzetten van de favorieten (POI), via Express en back-up, niet gelukt. Deze functie wordt in Express wel aangeboden.

Roelof.
 
Ik wil in dat geval de ST houden als pekeldingetje....dussssss ik ben nog niet helemaal zover, maar misschien dat ik eens met Molenaar moet gaan praten, die heeft een mooie kale in de demo-vloot in mijn kleur....zonder HVV, koffers, navi... dus die onderhandeling is wel een uitdaging, maar ik kan het natuurlijk altijd proberen

Als de ST als pekeldingetje houd kun je natuurlijk ook eens overwegen een Ronnie te doen (aka in Duitsland kopen).

Als ik op de BMW NL site kijk is de goedkoopste RS dik 16K voor een bj 2015.

Zoiets kom je op de duitse BMW site tegen, met zo te zien alle opties en das ff 3K minder
Fijn premium garantie dus 2 jaar geen omkijken naar. En Osnabruck is net over de grens (Jeroen rijd voor een ABS upgrade verder... :+).


preview
 
@Boxertall,

Dan moet de motor nog wel ingevoerd worden en een stukje rest BPM en dan zit je ook op €16.000. Maar ik kan het qua kosten natuurlijk mis hebben...
 
Hey Jeroen..., geef us gas man... :+ :+


Gemiddelde gaspedaal (??) positie : 6%... _O-


Ben je het ding ongeveer stationair aan het vooruit duwen, ofzo... :+



...wel een soort van irritant (vind ik) dat je allemaal dat soort dingen zou moeten willen weten...


Hallo dealer..., mijn achterrem slijt als een jekko.
Snap ik nix van... :/


Ah..., wij lezen 'm wel ff voor U uit, beste Motorrjder.
Komt U maar even.

...maar beste Motorrijder..., U remt amper met de voorkant..., of heeft U grote voeten, en rijdt U heel veel met die maat 48 op zo'n manier dat die voet constant het remlicht laat schijnen...?!

Volgens mij heeft dat ding gemeten vanaf dat ik hem aan de RS heb geknupt. Ik ga dus hier meteen en direct opbiechten dat het me niet erg vlot lukte om bijvoorbeeld het toetsenbordje naar QWERTY te krijgen nadat ik eerst enige tijd had lopen prutsen om met "De Grote Knoppen" Albert Heijn Den Dolder in het gebakje te krijgen. Ik had ook even de hoop dat "Albert Heijn, Den Dolder" genoeg zou zijn, maar dat bleek nog ff te vroeg... Vervolgens heb ik ter plaatse enige tijd lopen piemelen met dat Smartphone Link (kreeg het uiteindelijk dan aan de pruttel, begrijp nu ook dat een stoplicht symbooltje alleen verschijnt als er een rood-licht camera van het CJIB staat opgesteld). Dus . . . van de eerste tijd van zijn leven stond de Navigator VI vooral stil met gas op 0%. Dat er gemiddeld nog 6% is uitgerold valt me alles mee! En uiteraard heb ik de snelweg ook ergens gereden kuch kuch want anders kon dat ding niet de max snelheid van 116 km/u klokken.... (die moet dan weer uit het "eigen" geheugen komen en niet die uit de fiets want ik kan me herinneren terug uit Duitsland van die ABS Pro een klein tikje sneller te zijn gegaan).

Dingen die ik wel grappig vindt om in 1 oogopslag te kunnen zien zonder te moeten bladeren door de menuutjes:

1. Motor temperatuur
2. Accuspanning
3. Bandenspanning
4. Afstand tot leeg

Dus ik zou ook kunnen overwegen te kiezen voor een 4 veld indeling. Ware het niet dat ik de 16 veldjes ook prima kan aflezen en ik dan...

5. Huidige snelheid (digitaal leest toch ff net iets makkelijker af voor mij).
6. Huidig verbruik
7. Buitenlucht temperatuur
8. Totaal gereden km

Ook wel leuk vindt om te kunnen zien.

De rest van de veldjes stonden al zo voor ingevuld. Ik ga nog eens filosoferen over wat ik waar wil zien.

Die remmerij, tja, ik ben een luie integraal remmer, ik knijp gewoon alleen die handel voor in en de computer bedenkt voor mij welke schijf hoe belast wordt... Ik probeer daarbij overigens zo veel mogelijk op de motor af te remmen.

Terugschakelen met de Quick Shift resulteert bij van 3 -> 2 steeds minder vaak in een ongewenste "N" (wat nie af rem nie). Was het bij aanschaf van deze fiets ongeveer 1 op de 4 van die schakelpogingen, nu ligt dat omstreeks de 1 op de 20. Volgens een Amerikaan stopt het op een gegeven ogenblik (volgens hem rond de 20k... laat ik daar nu bijna tegen aan schurken) vanzelf. Enfin, de beurt moet gek genoeg bij 25k omdat ik de fiets met beurt kreeg op 15k en er gek genoeg binnen een jaar zomaar 10k bijgereden wordt... :? dus mocht het euvel zich dan nog voordoen, dan mogen ze dat bij VH te A zien op te lossen. Ze zijn in ieder geval op de hoogte van dit dingetje mijn enige echte kritiek punt op deze fiets . . ..

Overigens blijft die RS een belachelijk fijne fiets zeg. De verliefdheid slijt in het geheel niet. *O* Dus dat eindeloos gedreutel, getreuzel en gedraal waar ik u een klein jaar terug eindeloos lang mee vermoeid heb nogmaals: SORRY! is niet geheel "Um Sonst" gebleken.

En dat ruitje van Puig is echt fantastisch. Ik kan gewoon met vizier open rijden. Vogelpoep was deze week een thema (in mijn leven sowieso, klein akkefietje gehad vorig jaar wegens de strijd tegen vogelschijt), bij het anti-groene alg spuiten op de oprit ben ik bescheten precies onder de boom waar ik uitgedonderd was, sterker nog, precies op de landingsplek. Bij het hond uitlaten in het bos. Heb in mijn leven buiten het plein op de Dam in Amsterdam en Parijs, ook nooit zo veel van die vliegende ratten bij elkaar gezien. Die vossen van tegenwoordig zijn ook te sloom voor woorden.. Maar goed, tijdens de rit frontale stront aanval door de Puig ruit opgevangen zien worden! Die gaat er dus niet meer af en ook niet meer in de lage stand. :N
 
Laatst bewerkt:
Boxertall ziet handel:

[...]


Als de ST als pekeldingetje houd kun je natuurlijk ook eens overwegen een Ronnie te doen (aka in Duitsland kopen).

Als ik op de BMW NL site kijk is de goedkoopste RS dik 16K voor een bj 2015.

Zoiets kom je op de duitse BMW site tegen, met zo te zien alle opties en das ff 3K minder
Fijn premium garantie dus 2 jaar geen omkijken naar. En Osnabruck is net over de grens (Jeroen rijd voor een ABS upgrade verder... :+).


[afbeelding]

Fuck a Duck, die fiets heeft ook alle goodies die Thijs niet eens echt nodig heeft! Kan je ook een "kale" fiets vinden??
 
Update:
In de oude autohouder van de 660 wil opladen via een 220V adapter niet, maar wel via de 12V autoadapter...vreemd. 220V Adapter is niet stuk; heb ook een andere geprobeerd.

Telefoon: werkt alleen met een aangesloten BT headset; dan komt het telefoonsymbool vrij en kun je bellen en gebeld worden. Kennelijk kan de Navigator VI zelf niet meer bellen (microfoon en luidspreker)
Zonder headset is het telefoonsymbool "grijs".

Verder is het overzetten van de favorieten (POI), via Express en back-up, niet gelukt. Deze functie wordt in Express wel aangeboden.

Roelof.

Mooi, hoef ik dat laden niet meer te testen. Het bellen op zichzelf is geen probleem, ik heb inderdaad de EiFoon gekoppeld aan de Navigator en de Sena ook aan de Navigator waardoor de Sena denkt dat de Navigator een telefoon is (als ik hem aan doe zegt ze ook: "Phone connected"). De bediening van de EiFoon gaat dan helaas niet meer via de Sena knoppies (stond ook te lezen in de gebruiksaanwijzing van de Sena), dat moet je dan weer via de Navigator doen. Is voor mij geen bezwaar want sinds firmware update en iOS 10 werken bij mij die knoppies toch al niet echt lekker meer. Volgens iemand van de BMW stand bij de beurs lag dat aan de iOS 10 en was het bellen via de Navigator een mogelijke oplossing. Het zal allemaal wel heel simpel een kwestie van bladeren naar de telefonie pagina zijn als er een belletje binnenkomt. Van mij mag er in een volgende update een mogelijkheid komen dat er een vlakje verschijnt op het kaartje "Opnemen" en "Afwijzen" of iets dergelijks.
Door deze set-up zal de Navigator VI vrij weinig niet op de fiets te vinden zijn. Ik ga informeren bij mijn verzekeraar hoe het zit als ik dat ding op slot achter laat op de fiets en deze toch er af gesloopt wordt (wat ik niet hoop want volgens mij lukt dat niet zonder de unit ernstig te beschadigen). Als dat verzekerd blijkt te zijn, koop ik voor €50,- tegen de winter ook een slot voor op de RT en gaat de VI er alleen af om routes in te laden en van fiets te wisselen.

Routes inladen gaat trouwens veel prettiger met de VI dan met de IV omdat het batterij dekseltje er niet af hoeft. Dat batterij dekseltje gaat er dan weer lastiger af bij de VI omdat dit met een bijgeleverd schroevendraaiertje moet.
 
Via de link het plan Thijs67 in "BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS e..."
13-3-2017 21:40 geactualiseerd deelnemerslijstje (uiteraard alles onder voorbehoud en afhankelijk van het weer)
Jeroen (en Maatje en Perrie?)- JC600 - R1150RS
Dit wordt:
Jeroen -JC600 - R1150RS
Jeroen (maatje heet ook Jeroen) - K1100RS. Zo eentje dus, in deze kleur (Astralblau) ook:
BMW_K1100RS_1993.jpg

Mijn vader laat verstek gaan vanwege de vele km's...

Jeroen
 
Merk overigens op dat er best een behoorlijk aantal fietsen bj 2015 Erstzulassung 2016 op staan.
Roelof heeft daar helaas ervaring mee.... -O- -O- -O-
 
@JC600 en 'Jeroen' gezellig dat jullie van de partij zijn!

Via de link het plan Thijs67 in "BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS e..."
18-3-2017 21:40 geactualiseerd deelnemerslijstje (uiteraard alles onder voorbehoud en afhankelijk van het weer)
Roelof (en Janny?) - far - R1200RS
Peter - PPvandeP - R1100RS
Rob - Bolrob - R1200ST
Jan (en Marian?) - janc'borg - R1200RT-DOHC
Jeroen - JC600 - R1150RS
Jeroen - (geen) - K1100RS
Michel - MichaelBike - R1200RS
Ab (en Rina?) - abhteh - R1200RT
Jeroen - Jeroen1969 - R1200RS (haakt aan vanaf ca. 14:30)
Karin - (geen) - R1200ST
Erreske - Erreske - R1150GSA
Rob - BoxerTall - R1200GSA
Petra - BoxerDame - F700GS
Gerwin en Hennie - GLK - R1200RS
Peter - Asjemenou - R1100RS
Noortje -(geen) - R1200ST
Thijs - Thijs67 - R1200ST

4x R1200RS; 4x R1200ST, 1x R1150RS, 2x R1100RS en zelfs een RS in 'K' vermomming :+ .... en dan nog een stuk of 5 ander (boxer)spul met een afwijkende carrosserie.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Merk overigens op dat er best een behoorlijk aantal fietsen bj 2015 Erstzulassung 2016 op staan.
Roelof heeft daar helaas ervaring mee.... -O- -O- -O-

En volgens Bovag voorwaarden is dit ook nog toegestaan.....(re: gesprekje met Motorport Leek...)

Ik werd er fijntjes op gewezen: "wat te doen met een motor die zeg in november is gebouwd en het daarop volgende jaar op kenteken is gezet? Dit was namelijk geval met mijn R1200R Classic; in november gebouwd en in april op kenteken. Toen heb ik mij ook niet bekocht gevoeld.
Maar gebouwd in mei 2015 en op kenteken in mei 2016, daar voelde ik mij niet lekker bij, maar name omdat ik de LC motor in de laatste stand der techniek wilde hebben en daarom op bouwjaar 2016 had geselecteerd op de website van BMW Motorrad Nederland.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Als ik even snel reken met 17K aanschaf en de gevraagde prijs bij de dealert (geen inruil = korting) kom ik op ongeveer 1700 uit.

Paul's Fast Guzzi page

Import lijkt vaak goedkoper dan het is: deze disclaimer bijv. onderaan de pagina van de bovenstaande link:
Een motor moet ouder dan 6 maanden zijn en meer dan 6000 km hebben gereden anders wordt ie als nieuw aangezien,
en draag je ook BTW af bij import. De af te dragen btw is dan niet over catalogusprijs, maar over het netto factuurbedrag, dus over wat je betaald hebt.

In een aantal gevallen zal de fiets dus als nieuw worden gezien vanwege de lage kilometerstanden en dan ook nog de garantie bij een Duitse dealer....
Ik ga gewoon nog even wachten tot ik de 125.000 op de ST aantik en er meer van jullie mooie RS'jes op MP komen.. :+ ik denk dat dat nog niet dit jaar zal zijn....
 
Thijs: Diep respect dat jij kan wachten! :} :} :} :} Een eigenschap die ik ooit ook hoop te kunnen ontwikkelen...

Die RS van mij komt in ieder geval dit jaar nog niet op MP... Ik snap Roelof's overwegingen trouwens wel hoor, om voor de Upgrade LC versie te gaan. Mocht het terugschakel "3->2 wordt 3-> N" euvel van mijn Demo Sletje vanzelf dan wel in de garantie worden opgelost, kan ik persoonlijk heel goed leven met de 1st Generation LC (die eigenlijk op de RS dan weer wel 2nd Generation LC is omdat er al het eea is aangepast nav ervaringen met de GS LC en de RT LC van 2013 en 2014). U zult wellicht begrijpen dat ik ergens stiekem hoop dat er in de garantie gewoon een 2017 bak in wordt geschroefd... Dan voel ik me stiekem (nou ja, ook weer niet heel erg stiekem) best wel spekkoper!

Leuk naamgenoot dat er een naamgenoot mee gaat en ook nog eens op een RS!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan