Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Is dat niet een stukje wat tussen tank en frame hoort?

Bleef bij mij ook niet lekker zitten :N Maar 't kon ook geen kant op zo lang ik de tank niet los haalde.
 
Carb was dus niet schoon :N

Die rubbers zijn niet de goede lengte en ook niet origineel van een RVF. De RVF heeft één lang rubber ( 9 op het schema) wat aan de voorzijde van de tank zit en wel op het kunststof opzetstuk waar de luchthappers op zitten.
Bij een NC 30 is het anders.

Verder horen er aan de onderzijde van de tank zowel links als rechts dikke rubberen blokjes te zitten om de tank af te steunen op het frame. ( 12 op het schema). Vallen vaak weg bij demonteren tank.

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
De carbs waren goed schoon alleen bij 1 was de vlotterafstelling niet ok.
De dikke zwarte blokjes zitten er wel, ik denk dat ze deze stukjes gebruikt hebben in plaats van de het langere stuk.
 
Laatst bewerkt:
De detailtekening die je stuurde had ik al Roel dus die was dubbel maar toch bedankt ;).
Antwoord op mijn vraag lijkt dan te zijn dat de 2 stukjes niet op de rvf thuis horen.
 
De detailtekening die je stuurde had ik al Roel dus die was dubbel maar toch bedankt ;).
Antwoord op mijn vraag lijkt dan te zijn dat de 2 stukjes niet op de rvf thuis horen.

Dan had je dus al twee keer kunnen zien waar het rubber geplaatst moet worden :+ :+
en het antwoord op je vraag was al gegeven. :)
Maar bedankt voor je bedankje. *O*
 
Laatst bewerkt:
Nou nou Roel, de stukjes rubber van de foto zijn anders dan die van de detailtekening en daardoor was het NIET herkenbaar op welke plek ze thuis hoorden vandaar dus mijn vraag. Maar laat maar gaan joh ;) , jij hebt je best gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Verder met de NC 30 die RC 30 replica wordt.

Nieuwe thermostaat geplaatst, maar het probleem van niet inkomen van de fan bleef.
Radiateurs werden nog steeds niet warm. Zou dan die nieuwe thermostaat niet werken?
Thermostaat eruit en zonder thermostaat laten draaien.
En wat bleek, nog steeds geen circulatie. De waterpomp draait en is dus niet het probleem. (mooi te controleren met de slangen eraf en even op de startknop drukken met de dodemansknop op off. Met lampje in pomp schijnen.)
Radiateur gedemonteerd en doorgespoten. Alles was vrij.
Met luchtslang via het open thermostaathuis geblazen richting waterpomp.(zonder de slangen.
En, geen doorstroming. Daar zat dus het probleem. :( het T-stuk dat tussen de cilinders loopt, of de slang naar de waterpomp.)

full

full

full
full


Een grote dikke prop van enkele cm lang aan het eind van de slang vlak voor de waterpomp. Totaal verstopt en geblokkeerd. :(
Het zat gelukkig niet in het T-stuk anders moesten de carbs er weer uit) B|

full

full

full
full




Slang los, alle harde prut verwijderd en goed gereinigd, slang en het hele systeem goed doorgespoeld met water, alles weer teruggeplaatst en aangeloten.
Koelvloeistof erin, laten draaien en ontlucht en jawel, de radiateurtjes worden weer warm en de fan komt keurig in en gaat na verloop van tijd weer netjes uit.
Weer een probleem opgelost. 8-)
Zoiets heb ik trouwens nog nooit met de 400-tjes meegemaakt.
Moet er wel bijzeggen dat deze fiets meer dan tien jaar heeft stilgestaan, maar draait nu weer als een zonnetjes. :9~
full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Pas hierna konden we voorzichtig met de opbouw beginnen.
Alleen de kont zit er nu op. De rest komt later.
Alles in RC 30 stijl. Deze wordt heel fraai. :9~

full

full

full

full

full

full

full

full
 
De NC30 RC30 Replica is klaar.

De Duitse NC30 met grote koplampen is omgetoverd tot een kleine RC 30.

Zo was de fiets die al tien jaar stil stond.

full


Met Pferrer kuip.

full



full

full
full

full

full




En hier het resultaat van de ombouw.

full

full


En nu dus ook Pferrer kont.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Hij is prachtig geworden Roel.
Je gaat er met een sneltreinvaart doorheen. Nog even en je hebt niks meer te doen!
 
Enkele maanden geleden hadden we aan Tyga gevraagd of het niet mogelijk was dat zij tellerringen gingen fabriceren voor de snelheidmeter. Die ringen zijn bijna altijd beschadigd.

Nou, ze zijn klaar en staan op de site. Helaas alleen in carbonuitvoering.
Los, maar ook als set. ( snelheid-RPM en temp.)

Carbon Covers, Set, Instrument Surrounds | TYGA-Performance

Carbon Cover, Speedo Surround 92mm. | TYGA-Performance

Fijn dat er geluisterd en meegedacht wordt. :t

Staat trouwens ook een heel fraai uitlaatsysteem op de site :9~ Filmpje en foto's. 8-)

Set, Pipe, Twin Stack System, Stainless Silencers | TYGA-Performance
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad leuk dat ze luisteren maar ik ben zelf niet heel gecharmeerd van die carbon look. Het ziet er een beetje gek uit. Doe mij maar zwarte.
 
Voor een prikkie een rc30 kopen is er niet meer bij. In het wild waren ze toch al nooit veel te zien. Jammer, geweldige motors de rc30/45.
Geen wonder dat er gesmokkeld word en de vtr ook ten onrechte aangeduid word met rc, maar dat is toch net wat anders, vind ik toch ook een kwaliteit fiets maar de motorloop is geen V4 ;-)
 
Leuk Roel! Niet te veel geheimen verklappen he anders willen alle lezers er straks 1! :)

Nee, de reportage ging niet over RC30/45. Daarvoor komen ze later terug. En heel misschien gaat dat op Assen gebeuren. Foto's en rijden. :9~

Nu betrof het de OKI Suzuka Endurance.

full

full

full

full
full



Zal hier wel melden wanneer het artikel verschijnt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan