Motor opslag - Kelder

KawaKip

MF'er
28 okt 2014
75
10
Poortugaal
Ik wil binnekort een motor gaan kopen.

Alleen zat ik met de vraag of je een motor wel mag opslaan in je kelderbox. Nou heb ik geen kelderbox die ondergronds is. Maar hij is gelijk met de weg, ik kan hem dus inprincipe er gewoon in rijden. (Uiteraard niet in de 100.)

Ons wooncomplex is 3 hoog, en alle kelder boxen staan naast elkaar. Er staan nog 2 woningen op de begaande grond naast de kelder boxen.

De ventilatie is volgens mij goed, heb 2 openingen en het is er altijd koud _O- (Winter stalling zal ik niet in mijn eigen kelder doen.)

Heb een paar verhalen gelezen hier en daar over dat het wel mag en de andere niet wegens de brandstof inhoud. Ik zal vanavond nog even in de papieren kijken van het huurcontract. Als het echt niet kan, zou ik eventueel bij Shurgard kunnen huren, maar de box is 1,5m2 en de motor die ik wil is 2,1m van neus tot kont. :')

Bedankt!
 
Ik kan je niet helpen met de wettelijke bepalingen die wellicht gelden voor jouw woningcomplex, ik heb een ondergrondse kelderbox (gaat de motor ook niet in) maar daar stond wel mn scooter toen en wat jerrycannetjes benzine..

En is het meer een drive in woning of zijn het echt garageboxen?

ik denk dat het allemaal wel losloopt, maar omdat het huur is kijk het wel even goed na! })

boxen huren zijn behoorlijk duur imo, dan praat je al snel over een 70 euro p/m ongeveer, hoe groter des te duurder natuurlijk,

EDIT: Ohja en hang er een rookmelder in voor als je nieuwe motor zonder jou zou gaan vlammen :9~

alvast succes :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In mijn vorige appartement in Amsterdam Bos en Lommer heb ik de motor ook in de kelderbox gezet. Ik moest toen zelfs een trapje omlaag. De buurman had zijn scooter er in staan. Eruit rijden was wat lastiger en met een oprij plaat ging dat dan wel.

Of dat mocht, weet ik niet. Nooit nagevraagd. Ik zou de motor er in zetten. En als er iemand gaat klagen dan een andere oplossing zoeken.
 
Het zal dan wel niet mogen, maar wie gaat er wat van zeggen?
Je motor vliegt toch ook niet spontaan in de fik?
Waarom zou dat dan in de kelderbox wel gebeuren.
Natuurlijk het kan zo zijn dat er een lid van de lokale NSB bij jou
in de flat woont en je verlinkt, maar verder gewoon doen.
 
Haha mooie reacties mannen!

Ik ga ook niks rond vragen natuurlijk, ik zet hem er lekker in. Maar vroeg het mij gewoon af.


En is het meer een drive in woning of zijn het echt garageboxen?

Nee meer garageboxen, staan allemaal naast elkaar. Ik moet wel een beetje insturen, maar dat is goed te doen. Het pad is vrij breed.

Natuurlijk het kan zo zijn dat er een lid van de lokale NSB bij jou
in de flat woont en je verlinkt, maar verder gewoon doen.

_O- _O- _O-

Misschien een OFFTOPIC vraagje,

Maar hoe noem je z'n curb ramp in het nederlands, ik wil een ramp voor het naar binnen rijden van de kelder. :X
 
Laatst bewerkt:
Haha mooie reacties mannen!

Ik ga ook niks rond vragen natuurlijk, ik zet hem er lekker in. Maar vroeg het mij gewoon af.Nee meer garageboxen, staan allemaal naast elkaar. Ik moet wel een beetje insturen, maar dat is goed te doen. Het pad is vrij breed._O- _O- _O-

Misschien een OFFTOPIC vraagje,

Maar hoe noem je z'n curb ramp in het nederlands, ik wil een ramp voor het naar binnen rijden van de kelder. :X
Het naar binnen rijden, dat is gewoon over een drempel toch??

In dat geval, met "schans" kom je een aardig eind. Werkt bij mijn schuur met drempel in ieder geval goed.

schans - Google zoeken
 
Het naar binnen rijden, dat is gewoon over een drempel toch??

In dat geval, met "schans" kom je een aardig eind. Werkt bij mijn schuur met drempel in ieder geval goed.

schans - Google zoeken
Een schans? _O-
Ik zou zeggen oprijplaat.
Om de motor op een aanhanger te krijgen heb je opvouwbare.
Maar er zijn er ook om een stoeprand op te komen.

drempelhulp-15_tot-20-cm.jpg
 
In geval van huur zou ik het niet navragen "ja" heb je "nee" kun je krijgen. Tenzij het je heel duidelijk is meegedeeld in een reglement of iets dergelijks dat het expliciet verbiedt motorrijtuigen in een kelderbox op te slaan.

Mocht het koop zijn, ligt het iets anders. Dan ben jij (mede-)eigenaar en zijn de verzekeringsvoorwaarden relevant. Bij een eventuele brand in de kelder zou de verzekeraar dekking kunnen uitsluiten en dan loop je als eigenaar zelf schade op.

Los daarvan, grote kans dat de verzekeringspolis van de motor brandschade uitsluit als je motor binnenshuis gestald staat en daar valt een garagebox waarschijnlijk ook onder.
 
Los van huur of koop of wat dan ook.
Als je je medebewoners van het pand niet tegen je in het harnas wilt jagen, zou ik hem naar binnen en naar buiten duwen. Ja het klinkt vet in een parkeergarage en dus ook in deze kelderbox, maar je hebt alles en iedereen attent gemaakt op jouw bezigheden. En met lawaai maak je weinig vrienden, zeker onder de niet motorrijders.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt mannen! Het is nu duidelijk voor mij.

Oja ik ben voor de "oprijplaat" gegaan.

Als ik ooit over mijn huis wil gaan springen zal ik nog een keer op "schans" zoeken. :')
 
Laatst bewerkt:
Een schans? _O-
Ik zou zeggen oprijplaat.
Om de motor op een aanhanger te krijgen heb je opvouwbare.
Maar er zijn er ook om een stoeprand op te komen.

[afbeelding]
Yep, een schans. Volg de link en je ziet genoeg voorbeelden (van wat je wel :) en niet wilt ;)).
Schans, oprijplaat, loop goot, komt allemaal op hetzelfde neer.
 
Laatst bewerkt:
Haha mooie reacties mannen!

Ik ga ook niks rond vragen natuurlijk, ik zet hem er lekker in. Maar vroeg het mij gewoon af.Nee meer garageboxen, staan allemaal naast elkaar. Ik moet wel een beetje insturen, maar dat is goed te doen. Het pad is vrij breed._O- _O- _O-

Misschien een OFFTOPIC vraagje,

Maar hoe noem je z'n curb ramp in het nederlands, ik wil een ramp voor het naar binnen rijden van de kelder. :X

nogmaals dan: waarom niet in de winter in je kelderbox?
 
Los van huur of koop of wat dan ook.
Als je je medebewoners van het pand niet tegen je in het harnas wilt jagen, zou ik hem naar binnen en naar buiten duwen. Ja het klinkt vet in een parkeergarage en dus ook in deze kelderbox, maar je hebt alles en iedereen attent gemaakt op jouw bezigheden. En met lawaai maak je weinig vrienden, zeker onder de niet motorrijders.
Hangt natuurlijk erg af wat voor brulpijp dat je eronder hebt zitten.
De zelfde gasten die er nu weer voor gezorgd hebben dat de Lekdijk is afgesloten, krijgen idd geen vrienden die boven een parkeergarage wonen.

Ik zou daar vanuit de garage gewoon (beheerst) wegrijden. Nauwelijks meer herrie dan een auto.
Dat is ook helemaal nergens voor nodig!

Mijn overbuurman heeft een Harley. Die hoor je nog als die al 2km van huis is. Tsja...!!
 
Hangt natuurlijk erg af wat voor brulpijp dat je eronder hebt zitten.
De zelfde gasten die er nu weer voor gezorgd hebben dat de Lekdijk is afgesloten, krijgen idd geen vrienden die boven een parkeergarage wonen.

Ik zou daar vanuit de garage gewoon (beheerst) wegrijden. Nauwelijks meer herrie dan een auto.
Dat is ook helemaal nergens voor nodig!

Ik ga er vanuit dat er verder weinig auto's in die kelder rijden.
Elk geluid klinkt ontzettend door in zo'n holle betonnen ruimte die onder het pand doorloopt.
Of je dan een standaard stil pijpje er onder hebt zitten maakt wel iets maar niet genoeg uit.
Wil je de (boven)buren te vriend houden, doe het niet.
Mbt mag het wel of niet. Staan er al (brom)scooters of zoiets geparkeerd? Als die mogen, wat is in wezenlijke, het verschil met een motor?
 
Even een update aangezien ik nog reacties krijg. Ik heb gisteren de motor gekocht!

nogmaals dan: waarom niet in de winter in je kelderbox?

Ik zet hem dan bij me ma in de garage die is verwarmt. Zo goed :)?

Ik ga er vanuit dat er verder weinig auto's in die kelder rijden.
Elk geluid klinkt ontzettend door in zo'n holle betonnen ruimte die onder het pand doorloopt.
Of je dan een standaard stil pijpje er onder hebt zitten maakt wel iets maar niet genoeg uit.
Wil je de (boven)buren te vriend houden, doe het niet.
Mbt mag het wel of niet. Staan er al (brom)scooters of zoiets geparkeerd? Als die mogen, wat is in wezenlijke, het verschil met een motor?

Er rijden geen auto's dat past niet.. Hij staat erin met moeite, ik wil een motormover kopen. Z'n stand die wieltjes heeft zodat ik wat makkelijker de bocht kan maken. Over de stilte ik kan hem inprincipe erin rijden zonder de motor aan. Zit wel een dikke Akra onder dus ik ben ook niet van plan deze aan te zetten :') .
 
Terug
Bovenaan Onderaan