Ducati Monster modellen v.a. 2009 "DE NUOVO MOSTRO" deel 6

Hallo,

Er is redelijk wat te doen mbt de schetsplaten van de Monster 1200.
Nou kun je voor een zak geld betere aftermarket schetsplaten kopen, maar wie kan mij vertellen of de standaard schetsplaten van aluminium zijn?
Dan is het een kwestie van het duo gedeelte eraf slijpen, een ander eindstuk te maken en er weer aan te lassen.
 
Het is al weer 1,5 week terug, maar.. ik heb deze beauty opgehaald :D
full
 
Vandaag voor een M796 ook een 14 tands voortandwiel gemonteerd, ook volgens hem een wereld van verschil en een totaal andere motor :)
 
Lieve Monster rijders,

Ik wil graag even jullie mening.

Ik ben zelf helemaal weg van de Monster 1100 modellen en heb dan ook een mooie Monster 1100S. Onlangs kwam ik een mooie 1100 EVO tegen die ik niet kon laten staan. Dus heb nu 2 Monsters. Één van deze 2 zal dus op termijn het veld moeten ruimen, omdat twee een beetje te gek is. Ik kan zelf echter niet kiezen omdat ik ze allebei heel erg leuk vind. Dus graag hoor ik van jullie, welke jullie zelf zouden nemen.

Beiden hebben overigens een Termi kit met ECU en luchtfilter en zijn in perfecte staat en weinig km. De S heeft dus de mooie Öhlins vering, die overigens wel erg stijf is, gouden velgen en droge koppeling, de EVO heeft dan weer tractiecontrole, ABS, een natte koppeling en uitlaat aan de zijkant.

17342984_1325508970896333_3972992370279769355_n.jpg


16508541_1289236507856913_7906799149344450963_n.jpg


Mocht iemand trouwens heel veel interesse hebben in één van de Monsters kun je het mij misschien makkelijker maken door een heel goed bod te doen :+
 
Laatst bewerkt:
De witte!
De laatste zware monster met een luchtgekoelde 2klepper en droge koppeling, niet te vergeten ook de lichtgewicht wielen, enige minpunt is dat hij de verkeerde kleur heeft ;)

Ik heb hetzelfde probleem, maar bij mij mag de rode weg....

full
 
De witte!
De laatste zware monster met een luchtgekoelde 2klepper en droge koppeling, niet te vergeten ook de lichtgewicht wielen, enige minpunt is dat hij de verkeerde kleur heeft ;)

Ik heb hetzelfde probleem, maar bij mij mag de rode weg....

[afbeelding]
De wielen van de 1100S zijn niet lichter dan de standaard 1100, enkel het kleurtje. Wel mooier natuurlijk. De droge koppeling ziet er cool uit maar vind de natte koppeling wel makkelijk... minder onderhoud.

En de verkeerde kleur... tja vind dit wil wat hebben, ware ik nog een compleet nieuwe rode kuipset erbij heb :]

Enne... die 1100S weg en die zwarte jap houden? :r
 
De wielen van de 1100S zijn niet lichter dan de standaard 1100, enkel het kleurtje. Wel mooier natuurlijk. De droge koppeling ziet er cool uit maar vind de natte koppeling wel makkelijk... minder onderhoud.

En de verkeerde kleur... tja vind dit wil wat hebben, ware ik nog een compleet nieuwe rode kuipset erbij heb :]

Enne... die 1100S weg en die zwarte jap houden? :r


Je hebt gelijk :) ze zijn niet lichter het verschil in gewicht zou alleen door de Carbon delen komen.
De droge koppeling klinkt mooi, vind het bij de motor passen maar de koppeling van mijn kawa is Idd lichter te bedienen :)

De kleur blijft persoonlijke smaak natuurlijk, maar ik denk dat de jouwe origineel ook rode kuipen heeft toch? Anders zou hij een zwart frame hebben.

Ja, de kawa mag blijven, dat is mijn favoriete motor :)
Daarom heb ik ook 2x dezelfde achter elkaar gekocht
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk :) ze zijn niet lichter het verschil in gewicht zou alleen door de Carbon delen komen.
De droge koppeling klinkt mooi, vind het bij de motor passen maar de koppeling van mijn kawa is Idd lichter te bedienen :)

De kleur blijft persoonlijke smaak natuurlijk, maar ik denk dat de jouwe origineel ook rode kuipen heeft toch? Anders zou hij een zwart frame hebben.
De mijne had inderdaad origineel rode kuipen, die heb ik er ook nog bij. Ik vond dit mooier en weer eens wat anders, heb eigenlijk nooit overwogen het rood weer terug te zetten. Dit is een mooie parelmoer witte kleur (van een 696).

De S is maar 1 kg lichter dan de gewone 1100 en komt inderdaad door de carbon delen en wellicht de Öhlins vork.
 
De mijne had inderdaad origineel rode kuipen, die heb ik er ook nog bij. Ik vond dit mooier en weer eens wat anders, heb eigenlijk nooit overwogen het rood weer terug te zetten. Dit is een mooie parelmoer witte kleur (van een 696).

De S is maar 1 kg lichter dan de gewone 1100 en komt inderdaad door de carbon delen en wellicht de Öhlins vork.

Het staat m wel
Ik zou in jouw geval de 1100s houden
 
Ik heb weinig te melden, nog steeds niet uit 1100s vs 1100evo.

Wel proefgereden op een Monster 1200S en 1200R, waarbij ik de 1200S eerlijk gezegd beter vond voor real world straatgebruik. Jammer dat er niet erg doorgereden werd met de demo dag. Verder rijden ze perfect, niks op aan te merken, al vind ik de 1100 wel wat meer karakter hebben. Zijn ook erg prijzig.
 
Hallo,

Ben na een hele lange tijd ook weer aanwezig op MF :) En ben van plan weer iets actiever te gaan zijn.
Ik wil me bij deze ook even aanmelden bij de gelukkig groep van Monster rijders!
Na te zijn begonnen met een GS500E (25kw) ben ik overgestapt naar iets zwaarders (Blackbird).
Ondanks dat deze niet slecht klonk, was het verre van een mooi diep 2-cylinder geluid :N. Aangezien de motor aan vervanging toe was en ik steeds vaker last van mijn polsen kreeg ben ik toch weer op zoek gegaan naar een 2-cylinder, waarbij ik altijd een zwak heb gehad voor Ducati (geluid :9~ ).

Na een korte zoektocht, ben ik sinds midden Februari eigenaar van een 1100 S (2010).
Wat is dat verslavend :o. Bij de eerste proefrit was ik na 50 meter al overtuigd dat het een Monster zou worden. Helaas is het weer sindsdien niet helemaal perfect (ben droog weer rijder geworden...) maar wanneer het kan komt ze wel uit de stalling! Voor de buren is dat overigens wel wennen aangezien ik om half 7 vertrek en ze niet stil kan zijn :+

Natuurlijk ook even wat foto's!
Net nadat hij was opgehaald:
full


Na een paar kleine (maar belangrijke) modificaties:
full

full
 
*O*

Wat een mooie!

Hier even een vraagje voor alle Monster 1100S rijders. Ik vind de Öhlins nogal hard afgeveerd. Op het circuit werkt het perfect maar op slecht wegdek is het stuiteren geblazen. Iemand toevallig een andere setting voor de vering? Ik wil niet zomaar wat gaan draaien en daarmee de balans misschien verstoren.
 
Laatst bewerkt:
*O*

Wat een mooie!

Hier even een vraagje voor alle Monster 1100S rijders. Ik vind de Öhlins nogal hard afgeveerd. Op het circuit werkt het perfect maar op slecht wegdek is het stuiteren geblazen. Iemand toevallig een andere setting voor de vering? Ik wil niet zomaar wat gaan draaien en daarmee de balans misschien verstoren.

Dankje! *D

Over de vering kan ik nog niet veel zeggen. Ik ben er tot op heden nog zeer over te spreken en vind het niet te hard. Nou weet ik ook niet of dit nog de standaardinstellingen zijn of dat de vorige bewonderaar hier wel het een en ander aan heeft aangepast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan