Echte of neppe kappen op deze r6?

MotoMuckle

Rookie
17 mrt 2017
11
2
Ik ben op zoek naar een Yamaha R6 Zie er nu een staan uit 2007, alleen vraag ik mij af of de kappen die erop zitten wel de originele kappen zijn. De foto's die ik namelijk op het internet zie zien er iets anders uit.

Ik vraag me dit af omdat ik niet het risico wil lopen dat er nieuwe kappen op zijn gezet na een valschade, Rij dus liever met OEM.

Heb een foto van de motor toegevoegd. Iemand een idee?
full
 
welkom op motor-forum :]

kuipdelen, kappen zitten op een scootah.

dat yamaha lijkt wel een slechte photoshop.
 
Een google search op Yamaha R6 2007 en dan afbeeldingen kiezen geeft uitsluitsel

Dat heb ik ook gedaan. Die zien er dus ook iets anders uit. Ik dacht, misschien is dit een of andere special edition oid. Maar blijkbaar niet? Dan laat ik deze gewoon gaan.
 
zo op het eerste gezicht is de kuip hetzelfde als wat er orgineel op zit, alleen is de bestickering anders.
Wat daar de reden van is zal je aan de verkopende partij moeten vragen.
 
Dat heb ik ook gedaan. Die zien er dus ook iets anders uit. Ik dacht, misschien is dit een of andere special edition oid. Maar blijkbaar niet? Dan laat ik deze gewoon gaan.

Waarom zo snel (ver)oordelen :?

Ga gewoon langs en bekijk 'm in het echt, maak eerst is een proefrit, en vraag er alles over wat je wilt weten, als je daarna dan nog twijfels hebt, niet kopen :W
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een Yamaha R6 Zie er nu een staan uit 2007, alleen vraag ik mij af of de kappen die erop zitten wel de originele kappen zijn. De foto's die ik namelijk op het internet zie zien er iets anders uit.

Ik vraag me dit af omdat ik niet het risico wil lopen dat er nieuwe kappen op zijn gezet na een valschade, Rij dus liever met OEM.

Heb een foto van de motor toegevoegd. Iemand een idee?[afbeelding]
Een schade motor die goed en zorgvuldig is gemaakt en nagekeken is niks mis mee.
 
Hoeft zeker niets mis met een motor te zijn die eerder schade heeft gehad. Echter gaat in eerste instantie mijn voorkeur toch uit voor een met originele kuipdelen. Valt me wel op dat er meer motoren staan met kuipdelen die niet OEM zijn. Nu net weer twee GSX-R 600 gezien met andere delen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zie jij dat het geen oem kuipdelen zijn?

Ik zie alleen een andere sticker op de kuip...
 
@MotoMuckle, waarom heeft deze r6 zo je aandacht?

Is de vraagprijs/km stand dan zo laag dat er geen andere R6 mee concurreert?

Als je het niet vertrouwd, er staan meer dan honderd andere r6jes op MP, MF, Autoscout24.

Ik vraag dit puur uit nieuwsgierigheid.
 
@MotoMuckle, waarom heeft deze r6 zo je aandacht?

Is de vraagprijs/km stand dan zo laag dat er geen andere R6 mee concurreert?

Als je het niet vertrouwd, er staan meer dan honderd andere r6jes op MP, MF, Autoscout24.

Ik vraag dit puur uit nieuwsgierigheid.

Vraagprijs en km stand is volgens mij redelijk ok. Zeker na een beetje onderhandelen kan je wel op iets moois uitkomen.

Ik vind zo'n rood witte r6 wel mooi. En aangezien MCW, waar hij staat, redelijk in de buurt ligt bij mij trok deze in eerste instantie mijn interesse.

Totdat ik dus ging twijfelen over die kuipdelen. Het is zeker niet de enige, dus kijk daarom ook gewoon nog even verder.

Was ook gewoon benieuwd hoe er hier over werd gedacht. Puur beetje mening peilen.
 
Vraagprijs en km stand is volgens mij redelijk ok. Zeker na een beetje onderhandelen kan je wel op iets moois uitkomen.

Ik vind zo'n rood witte r6 wel mooi. En aangezien MCW, waar hij staat, redelijk in de buurt ligt bij mij trok deze in eerste instantie mijn interesse.

Totdat ik dus ging twijfelen over die kuipdelen. Het is zeker niet de enige, dus kijk daarom ook gewoon nog even verder.

Was ook gewoon benieuwd hoe er hier over werd gedacht. Puur beetje mening peilen.

Ja precies, slimme keuze.

Er zijn er zat te vinden, en als je onderbuik gevoel zegt dat je het niet moet doen, kan je beter daar naar luisteren.

Blijf het overigens nog steeds een fiets vinden die niet gedateerd eruit ziet en nog steeds van "deze" generatie is. Misschien nu na 11 jaar dat de nieuwe R6 dat wel doet.
 
Ander kuipruitje, andere knippers, uitlaat en kentekenplaat houder, rimstriping, grote Yamaha stickers, knutselmotor van een eigenaar die duidelijk iets te verbergen heeft!!! _O-

Werkelijk, iedereen die zo bang is voor het kopen van een motor die ooit schade heeft gehad moet dan nieuw kopen. Ik durf te roepen dat het merendeel van alle motoren wel eens schade hebben gehad, van flinke botsingen tot aan zachtjes neerleggen, en zoals Stefan zegt als dit gewoon netjes en goed verholpen is maakt het echt geen ruk uit.
 
Ik snap die angst ook niet helemaal. Naarmate de leeftijd van een motor toeneemt word het toch wel steeds lastiger om er een te vinden die niet al eens tegen de grond heeft gelegen... Hoeveel zijn er al niet omgedonderd door een vergeten jiffy, spelend kind of rukwind? Meestal met enkel wat optische schade, maar niks structureels
 
als er zoveel te koop staan zou ik lekker verder kijken.
Een fiets waar een compleet andere/overgespoten of niet originele kappenset opzit zou ik laten staan.
Eigenlijk zou je de kappenset er eens af moeten halen om te zien wat je nu daadwerkelijk in je handen hebt.
Soort extra keuring laten uitvoeren dus.
 
Laatst bewerkt:
als er zoveel te koop staan zou ik lekker verder kijken.
Een fiets waar een compleet andere niet originele kappenset opzit zou ik laten staan.
Eigenlijk zou je de kappenset er eens af moeten halen om te zien wat je nu daadwerkelijk in je handen hebt.
Soort extra keuring laten uitvoeren dus.

Hoe mensen zichzelf in één verhaal compleet tegenspreken.

Ik opteer overigens voor optie 2. Gewoon érg goed kijken wat je in huis haalt, óók als je een motor met originele striping koopt. Altijd dus.
 
Laatst bewerkt:
opteer ff lekker op,

Ik geeft aan welke opties in mijn ogen logisch zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan