Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Mijn handkappen hebben me al een vermogen aan radiale rempompen, gashendels en sturen bespaard. :+

Maar ik neem aan dat dat niet op de openbare weg in de stad gebeurd?
Ik heb ondanks de handkappen al aardig wat hendels versleten op de 450, in de blubber :)
 
Mensen ik ben mijn Seatcover aan het vernieuwen en nu heb ik al 2 nietpistolen gekocht maar kom niet door het plastic heen. Voordat ik het met het leer ga proberen welke heeft een beetje power en kost niet gelijk een berg.
 
Ding op lucht nemen/lenen/huren :) of ff bij een tapijt boer langs en ff vragen of die hem vast knalt :)
Of als je een klussenier kent heeft die er misschien wel een
 
Zadel en dekje gewoon meenemen naar stoffeerder en vraag ff of die hem vast knalt, Kun je er op wachten toch :)
 
Zoo.. De eerste wedstrijd van het seizoen is een feit. Gisteren in een grote modderpoel gespeeld met nog +-150 andere supermoto & superquad rijders.
De eerste sessie was ook gelijk de kwalificatie, mettet was een nieuwe baan voor me dus lekker de tijd genomen om de baan te leren kennen en een tijd gezet van 2.22.
Hiermee gekwalificeerd voor de nationale B groep.
Eerste manche ging een stuk beter. Rempunten werden verlegd en de bochtsnelheid flink omhoog.
Manche geëindigd op de 15e plaats.
2e manche was al wat droger, er viel geen regen meer waardoor m'n bril niet meer schoon werd (nu toch maar een rolloff kopen).
Super start gehad maar door het slechte zich wel weer wat plaatsen weg gegeven. Uiteindelijk 14e geëindigd met een snelste rondetijd van 2.08
Al met al een super dag gehad. Nu alles schoonmaken en klaar maken voor een training in Frankrijk aankomend weekend!!
15efdxe.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zoo.. De eerste wedstrijd van het seizoen is een feit. Gisteren in een grote modderpoel gespeeld met nog +-150 andere supermoto & superquad rijders.
De eerste sessie was ook gelijk de kwalificatie, mettet was een nieuwe baan voor me dus lekker de tijd genomen om de baan te leren kennen en een tijd gezet van 2.22.
Hiermee gekwalificeerd voor de nationale B groep.
Eerste manche ging een stuk beter. Rempunten werden verlegd en de bochtsnelheid flink omhoog.
Manche geëindigd op de 15e plaats.
2e manche was al wat droger, er viel geen regen meer waardoor m'n bril niet meer schoon werd (nu toch maar een rolloff kopen).
Super start gehad maar door het slechte zich wel weer wat plaatsen weg gegeven. Uiteindelijk 14e geëindigd met een snelste rondetijd van 2.08
Al met al een super dag gehad. Nu alles schoonmaken en klaar maken voor een training in Frankrijk aankomend weekend!!
[afbeelding]

Lekker!! Prima eerste wedstrijd *O*
 
Laatst bewerkt:
Zoo.. De eerste wedstrijd van het seizoen is een feit. Gisteren in een grote modderpoel gespeeld met nog +-150 andere supermoto & superquad rijders.
De eerste sessie was ook gelijk de kwalificatie, mettet was een nieuwe baan voor me dus lekker de tijd genomen om de baan te leren kennen en een tijd gezet van 2.22.
Hiermee gekwalificeerd voor de nationale B groep.
Eerste manche ging een stuk beter. Rempunten werden verlegd en de bochtsnelheid flink omhoog.
Manche geëindigd op de 15e plaats.
2e manche was al wat droger, er viel geen regen meer waardoor m'n bril niet meer schoon werd (nu toch maar een rolloff kopen).
Super start gehad maar door het slechte zich wel weer wat plaatsen weg gegeven. Uiteindelijk 14e geëindigd met een snelste rondetijd van 2.08
Al met al een super dag gehad. Nu alles schoonmaken en klaar maken voor een training in Frankrijk aankomend weekend!!
[afbeelding]

Begin hem maar uit elkaar te schroeven. :+

Toen ik laatst m'n link systeem lagers vervangen heb en m'n voorrem uit elkaar heb gepakt, kwam ik nog ongeveer 1,5kg Mettet tegen. En dat terwijl ik na het rijden het plastic er nog af had getrokken om hem flink met de hoge druk (en de spons) er van langs te geven... _O-

Smerige klei shit. :+
 
Begin hem maar uit elkaar te schroeven. :+

Toen ik laatst m'n link systeem lagers vervangen heb en m'n voorrem uit elkaar heb gepakt, kwam ik nog ongeveer 1,5kg Mettet tegen. En dat terwijl ik na het rijden het plastic er nog af had getrokken om hem flink met de hoge druk (en de spons) er van langs te geven... _O-

Smerige klei shit. :+

zodra ik tijd heb is het wel de bedoeling ja.
eerst maar eens met de spons eroverheen. gisteren kosten het me al 2u om met de hogedruk het grofvuil er vanaf te krijgen _O-
 
Hopelijk hier van de week blok weer dichtmaken :) kan ik van het weekend weer ff testen of alles nu wel dicht is😎
 
Zo carterdeksel zit er weer op en testritje gemaakt :]
Had voor de zekerheid nog een goed carterdeksel erbij gekocht maar die past niet _O- enige wat anders was is het gedeelte net boven gat kickstarter , daar is de andere deksel 2 cm hoger.
As gat zit op zelfde plaat en as diameter is ook het zelfde😳
 
Er was hier toch nog iemand meer met een 630?
Ik heb een verlaagd zadel (origineel onderdeel) op mijn 630 zitten, maar ben bijna 2 meter. Interesse in een ruil?
 
Zoo.. De eerste wedstrijd van het seizoen is een feit. Gisteren in een grote modderpoel gespeeld met nog +-150 andere supermoto & superquad rijders.
De eerste sessie was ook gelijk de kwalificatie, mettet was een nieuwe baan voor me dus lekker de tijd genomen om de baan te leren kennen en een tijd gezet van 2.22.
Hiermee gekwalificeerd voor de nationale B groep.
Eerste manche ging een stuk beter. Rempunten werden verlegd en de bochtsnelheid flink omhoog.
Manche geëindigd op de 15e plaats.
2e manche was al wat droger, er viel geen regen meer waardoor m'n bril niet meer schoon werd (nu toch maar een rolloff kopen).
Super start gehad maar door het slechte zich wel weer wat plaatsen weg gegeven. Uiteindelijk 14e geëindigd met een snelste rondetijd van 2.08
Al met al een super dag gehad. Nu alles schoonmaken en klaar maken voor een training in Frankrijk aankomend weekend!!
[afbeelding]
Cool, zou graag eens proberen met regenbanden op asfalt!
 
@Luckyducy: je bent bij mij op bezoek geweest :+


Iemand hier nog interesse in een nieuwe remlichtschakelaar voor de voorrem. Artikelnummer is 8000A0672

Nieuw in een zakje. Mag weg voor 7,50.
 
Zo carterdeksel zit er weer op en testritje gemaakt :]
Had voor de zekerheid nog een goed carterdeksel erbij gekocht maar die past niet _O- enige wat anders was is het gedeelte net boven gat kickstarter , daar is de andere deksel 2 cm hoger.
As gat zit op zelfde plaat en as diameter is ook het zelfde😳

Niet meer lekken?
 
Goedemorgen mannen, ik zit met een vervelend probleempje wat ik tot zover niet opgelost krijg. :X
Het betreft een 510 smr van 2006 met een keihin 41 flatside carb.
De motor houdt ff in met het openzetten van het gashendel. Dit gebeurt alleen vaak als de motor warm is en alleen rijdend. Dus niet op stationair. Dan kan je gas geven en pikt de motor goed op het gas maar rijdend in zn 2 of 3 en je geeft dan gas dan houdt die dus ff in en pakt dan het gas op . Dus wheelies maken met een warme motor lukt dan niet echt meer.

Wat ik al gedaan heb:
- bobine en bougie vervangen
- carb gedeeltelijk (alleen vlotter gedeelte) opengemaakt en de sproeiers eruitgehaald en met lucht doorgemblazen.
Alles zag er welschoon uit.
- acceleratiepomp veer en diafragma vervangen
- k&n luchtfilter schoongemaakt
- rubberen aansluiting van carb op de cilinder vervangen.

Resultaat nog steeds hetzelfde '(
Iemand nog tips waar op te letten ?
 
Laatst bewerkt:
Helaas kan ik je niet helpen..

Maar ik zit zelf ook met een klein vraagje/probleempje.

Ik vind dat mijn zijstandaard van de 510 veel te schuin staat, zijn er mensen die dit ook hebben en een goede oplossing hiervoor hebben?
 
Is misschien de scharnierpunt niet wat verbogen ? Of is de lengte van de standaard ingekort ?
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen mannen, ik zit met een vervelend probleempje wat ik tot zover niet opgelost krijg. :X
Het betreft een 510 smr van 2006 met een keihin 41 flatside carb.
De motor houdt ff in met het openzetten van het gashendel. Dit gebeurt alleen vaak als de motor warm is en alleen rijdend. Dus niet op stationair. Dan kan je gas geven en pikt de motor goed op het gas maar rijdend in zn 2 of 3 en je geeft dan gas dan houdt die dus ff in en pakt dan het gas op . Dus wheelies maken met een warme motor lukt dan niet echt meer.

Wat ik al gedaan heb:
- bobine en bougie vervangen
- carb gedeeltelijk (alleen vlotter gedeelte) opengemaakt en de sproeiers eruitgehaald en met lucht doorgemblazen.
Alles zag er welschoon uit.
- acceleratiepomp veer en diafragma vervangen
- k&n luchtfilter schoongemaakt
- rubberen aansluiting van carb op de cilinder vervangen.

Resultaat nog steeds hetzelfde '(
Iemand nog tips waar op te letten ?

Is het in een keer gekomen, was het al zo toen je de motor kocht? standaard motor of aangepast?
 
Goedemorgen mannen, ik zit met een vervelend probleempje wat ik tot zover niet opgelost krijg. :X
Het betreft een 510 smr van 2006 met een keihin 41 flatside carb.
De motor houdt ff in met het openzetten van het gashendel. Dit gebeurt alleen vaak als de motor warm is en alleen rijdend. Dus niet op stationair. Dan kan je gas geven en pikt de motor goed op het gas maar rijdend in zn 2 of 3 en je geeft dan gas dan houdt die dus ff in en pakt dan het gas op . Dus wheelies maken met een warme motor lukt dan niet echt meer.

Wat ik al gedaan heb:
- bobine en bougie vervangen
- carb gedeeltelijk (alleen vlotter gedeelte) opengemaakt en de sproeiers eruitgehaald en met lucht doorgemblazen.
Alles zag er welschoon uit.
- acceleratiepomp veer en diafragma vervangen
- k&n luchtfilter schoongemaakt
- rubberen aansluiting van carb op de cilinder vervangen.

Resultaat nog steeds hetzelfde '(
Iemand nog tips waar op te letten ?

Misschien zou het kunnen dat of je zuiger is versleten of je kleppen lek zijn. Dit denk ik omdat bij mijn 510 bij de revisie bleek dat er een gloednieuwe zuiger in zat. Dit hebben ze gedaan omdat wanneer die warm was niet meer lekker liep, vaak is het de zuiger maar in sommige gevallen kan dat ook duiden op lekke kleppen zoals in mijn geval. Dit is wat ik mij heb laten vertellen maar misschien loont het er eens naar te kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan