BMW S1000XR

Rubbers waarop het stuur gemonteerd zou zijn.

Bij mij staat de afspraak voor vervanging over twee weken, kosten €0,--

Thanks, is bij eigenlijk niet meer nodig. Ik heb zwaardere bar ends gemonteerd, nu enkel nog lichte vibratie in de spiegels.
 
Rubbers waarop het stuur gemonteerd zou zijn.

Bij mij staat de afspraak voor vervanging over twee weken, kosten €0,--
Edit: De rubbers zitten onder de bovenste kroonplaat. Nr 11.

a425f9e34932a35a260c5fa9afbf67cb_zpsikeh4is7.jpg
 
Dit weekend op het 'Make life a ride' event van Meeusen Motoren een XR gereden, afgewisseld door een R nine T en een S1000R. Van de XR was ik het meeste van mijn sokken geblazen! Wat een machine! ESA, rijmodi, quickshifter, cruisecontrol een berg vermogen en een zithouding die confortabeler is als in mijn sofa! Daar kan je echt elke dag mee naar het werk.
De trillingen in het stuur en voetsteunen vielen wel op, maar stoorden niet.

Ik ben verliefd!
 
Dit weekend op het 'Make life a ride' event van Meeusen Motoren een XR gereden, afgewisseld door een R nine T en een S1000R. Van de XR was ik het meeste van mijn sokken geblazen! Wat een machine! ESA, rijmodi, quickshifter, cruisecontrol een berg vermogen en een zithouding die confortabeler is als in mijn sofa! Daar kan je echt elke dag mee naar het werk.
De trillingen in het stuur en voetsteunen vielen wel op, maar stoorden niet.

Ik ben verliefd!


Nou weet je waarom wij, de andere S 1000 XR rijders, zo blij zijn met onze prachtige machine.
En hij verkoopt als een dolle, volgens de BMW-dealers.
Zelfs de concurrent heeft nu deze geweldige motor ontdekt, vooral veel Ducati Multistrada 1200 rijders.
 
Vanaf vorige week mag ik mij ook bij dit illustere gezelschap scharen. Heb mijn Tiger 1050 en S1000RR ingeruild voor een S1000XR model 2016.
Gelijk ook maar wat dingetjes aan veranderd ;) :W

full
 
Vanaf vorige week mag ik mij ook bij dit illustere gezelschap scharen. Heb mijn Tiger 1050 en S1000RR ingeruild voor een S1000XR model 2016.
Gelijk ook maar wat dingetjes aan veranderd ;) :W

[afbeelding]

Goeie actie Armon!

Is dat de kat-vervanger van Mivv die je eronder hebt zitten?
Is deze toegestaan in Duitsland en Frankrijk?
Heb je nu een sportiever geluid als met de originele uitlaat?
En heb je iets meer vermogen?

De bestickering op het voorspatbord is wel geslaagd, met het BMW-embleem erop.
Waar heb je deze gekocht en wat kost het?

Heb je ook crashpads op de zijkant van het motorblok, als ik het goed zie?
Welk merk is dat en wat kosten ze ongeveer?
Want ik zit erover te denken om mijn XR ook van crashpads te voorzien.
Voor als je hem een keer om laat vallen, zeg maar.
 
Goeie actie Armon!

Is dat de kat-vervanger van Mivv die je eronder hebt zitten?
Is deze toegestaan in Duitsland en Frankrijk?
Heb je nu een sportiever geluid als met de originele uitlaat?
En heb je iets meer vermogen?

De bestickering op het voorspatbord is wel geslaagd, met het BMW-embleem erop.
Waar heb je deze gekocht en wat kost het?

Heb je ook crashpads op de zijkant van het motorblok, als ik het goed zie?
Welk merk is dat en wat kosten ze ongeveer?
Want ik zit erover te denken om mijn XR ook van crashpads te voorzien.
Voor als je hem een keer om laat vallen, zeg maar.

Nee is geen Kat-vervanger maar een slip-on demper. Deze heeft gewoon e-keur mits de killer erin blijft zitten. Maar moet zeggen dat de killer bijna net zo groot is als de binnenkant van de demper :X . Maakt ook nagenoeg geen verschil als je hem er uithaalt. Grootste demper is toch die kist onder je blok. Verschil met origineel qua geluid valt ook mee. Heb het meer gedaan omdat die standaarddemper ontzettend lelijk is en veel te laag hangt.. En mocht ik de koffers willen monteren heb ik er een linkpijp bij waardoor ik de mivv ook in een lagere positie kan monteren 8-)

De bestickering is volledig custom made. Motor was helemaal wit vanaf fabriek.

Crashpads heb ik er nog niet opzitten, maar die komen nog wel van sw-motech. Staan nog in bestelling.
 
Lees ik hier goed dat BMW de rubbers voor alle S1000XR'en onder garantie vervangt, voor een trillingsvrij stuur? Ik heb ooit proefgereden op een S1000XR maar ben afgehaakt vanwege tintelend gevoel in m'n linkerhand vanwege de zo hoogfrequente trillingen.
 
Lees ik hier goed dat BMW de rubbers voor alle S1000XR'en onder garantie vervangt, voor een trillingsvrij stuur? Ik heb ooit proefgereden op een S1000XR maar ben afgehaakt vanwege tintelend gevoel in m'n linkerhand vanwege de zo hoogfrequente trillingen.

Als de berijder bij de dealer er naar vraagt wel. Anders hoor je er niets van ;)
 
Heb ze vandaag mogen wisselen, terugkoppeling van de klant was positief!

De oude rubbers lijken van hard plastic, de nieuwe zijn van mooi zacht rubber. :)
 
Dit weekend op het 'Make life a ride' event van Meeusen Motoren een XR gereden, afgewisseld door een R nine T en een S1000R. Van de XR was ik het meeste van mijn sokken geblazen! Wat een machine! ESA, rijmodi, quickshifter, cruisecontrol een berg vermogen en een zithouding die confortabeler is als in mijn sofa! Daar kan je echt elke dag mee naar het werk.
De trillingen in het stuur en voetsteunen vielen wel op, maar stoorden niet.

Ik ben verliefd!
Volkomen begrijpelijk *D

Wanneer komt ie :P
 
Vanaf vorige week mag ik mij ook bij dit illustere gezelschap scharen. Heb mijn Tiger 1050 en S1000RR ingeruild voor een S1000XR model 2016.
Gelijk ook maar wat dingetjes aan veranderd ;) :W

[afbeelding]
Feli, knap ding met die stickerset :}
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend ga ik gaan testrijden met s1000xr 16000km en bj 2015.
Kunnen jullie tips geven op welke problemen ik moet letten?
 
Lekker rijden en genieten zou ik zeggen. Kom je met een glimlach er vanaf en voelde je geen grote mankementen en is de onderhoudshistorie ok, kopenn zou ik zeggen


Motor komt van de bmw dealer zelf.
Vorige week de versnellingsbak vast gelopen van men GS. (onder garantie)
Heb niet echt vertrouwen meer in die motor en we gaan daarom kijken voor te ruilen met de RX.
 
Van mijn ketting is na 17.000 km wel het beste vanaf. Zag eerder al dat er o-ringen tussen de schakels uit zijn. Dealer betaald de helft van de ketting.

Wat zij jullie ervaringen met de standaard ketting? Bij mijn vorige motoren ging die veel langer mee, maar ja ook 50 pk minder.
 
Van mijn ketting is na 17.000 km wel het beste vanaf. Zag eerder al dat er o-ringen tussen de schakels uit zijn. Dealer betaald de helft van de ketting.

Wat zij jullie ervaringen met de standaard ketting? Bij mijn vorige motoren ging die veel langer mee, maar ja ook 50 pk minder.

Ik heb vorig jaar een demo S1000 XR gekocht die 9.000 km gereden had.
Daar heb ik een Pro-Oiler kettingsmeersysteem op laten monteren, voor €325,--.
Nu één jaar later en 7.000 km verder heb ik nog geen één keer mijn ketting hoeven te spannen.
Volgens Pro-Oiler zal mijn ketting zo'n 50.000 km mee moeten gaan, qua levensduur.
Het voortandwiel zo'n 20.000 km en het achtertandwiel zo lang als de ketting goed blijft.
Dit omdat je praktisch geen slijtage hebt, door het constante goede smeren van de ketting.
Er wordt gesmeerd met normale motorolie, wat veel beter is voor je ketting, omdat je dan geen vette koek tussen je schakels krijgt.
De vervuiling qua spatten is ook minimaal, omdat er middels een gps-sensor gesmeerd wordt.
Deze past de smering aan, op de snelheid die je rijd, of je constant rijd of allemaal accelereerd.
Alleen tijdens een regenbui, moet je en kun je de smering handmatig met een drukknop op je dashboard verhogen en daarna weer terugzetten, na de regenbui.
De investering van dit smeersysteem betaald zich uit, volgens mij.
Wat ook blijkt, dat ik nog niet mijn ketting hebt hoeven te spannen.
Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Af en toe olie bijvullen en de ketting schoonmaken, om het jaar is alles wat ik nu heb hoeven te doen.
En je hoeft geen smeerolie mee te nemen, tijdens je vakanties en ook niet apart handmatig de ketting hoeven te smeren.
De eigenaar van Pro-Oiler verkoopt zo'n 20 stuks van deze smeersystemen per maand, waarvan zo'n 5 stuks naar Amerika.
Dus dat spreekt voor zich. Momenteel gaat hij ook zijn werkzaamheden in een bedrijfsruimte voortzetten, omdat hij het steeds drukker krijgt, omdat de verkopersaantallen ervan stijgen.
Mijn ervaring is dan ook, de originele BMW-ketting is heel duurzaam, mits je goed onderhoud of smering er aan toepast.
 
Banden vraagje. Ik heb nu mn tweede set Bridgestone s21 erop zitten. Super feedback en grip. Ik rijd ze wel in 5000 km op. Nu ga ik in de zomer vanuit Zuid Spanje met mn zoon achterop binnendoor terug rijden. Dat is teveel voor de s21. Ik zoek dus een sportieve band die met sportief rijgedrag en net duo het 5000 km volhoudt. Iemand tips?
 
Terug
Bovenaan Onderaan