Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Hier een 2004 R1 rijder en gisteren is tijdens de eerste tourrit van het seizoen mijn blok in de soep gelopen :(

Geen idee nog wat er exact aan de hand is maar er was in ieder geval geen compressie meer mogelijk. Er zijn geen stukken uit het blok geslagen ofzo, uit de buitenkant is er niks van te zien.

Nu ben ik voorzichtig alvast aan het rondkijken voor een ander blok en er is erg weinig aanbod, of erg prijzig.
Wie niet waagt, wie niet wint: is er hier iemand die eventueel een motorblok heeft liggen?
Als je is uitzoekt wat eraan scheelt dan kan ik je misschien helpen.
Ik heb een blok met een kapotte krukas (drijfstanglagerschade rn12 kwaal).
Dat valt te combineren.
 
Setje brembo remklauwen op het oog voor mijn RN19 weet alleen niet of het past...
Komen van een GSXR 750 2006 / 2007
te doen? of met aanpassingen?
Of bij voorbaat een kansloze missie....

Gaat niet lukken,RN19 is 130mm en die jij op het oog hebt zijn 108mm.Einelijk moet je 100mm hebben want daar hebben ze weer een bracket voor die 130mm is waar je die remklauw op monteert.
 
Iemand interesse in een katvervanger van Yoshimura voor de RN22, big bang 2009 t/met 2014 ?

Heb ook nog een set Laser dempers liggen voor dit type, een keer wat anders dan al die standaard akrapovic's.

Ik hoor het wel via pm
 
Ik kom er net achter dat mijn 2004 R1 wel in aanmerking komt voor een tps sensor recall.

Ik heb een paar jaar geleden Yamaha zelf opgebeld en moest mijn framenummer doorgeven en toen zeiden ze dat mijn motor een italiaanse import is en dus niet onder die garantie viel.

Zit ik net toevallig op de site te kijken en dacht voor de gein het framenummer in te vullen en kreeg een meldig dat hij wel voor die recall in aanmerking komt.

En nee toen kon je nog geen nummers invullen....maar heeft me wel ff 180,- gekost, ga maar proberen om het op hun te verhalen, het zal denk ik bijna niet te doen zijn, maar dan weten ze in ieder geval wel hoe ik erover denk.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom er net achter dat mijn 2004 R1 wel in aanmerking komt voor een tps sensor recall.

Ik heb een paar jaar geleden Yamaha zelf opgebeld en moest mijn framenummer doorgeven en toen zeiden ze dat mijn motor een italiaanse import is en dus niet onder die garantie viel.

Zit ik net toevallig op de site te kijken en dacht voor de gein het framenummer in te vullen en kreeg een meldig dat hij wel voor die recall in aanmerking komt.

En nee toen kon je nog geen nummers invullen....maar heeft me wel ff 180,- gekost, ga maar proberen om het op hun te verhalen, het zal denk ik bijna niet te doen zijn, maar dan weten ze in ieder geval wel hoe ik erover denk.

Bedankt voor dit bericht, ik kom er ook voor in aanmerking!

Edit: net gebeld, schijnt te lang geleden te zijn (10 jaar) waardoor het verlopen is. Op de Yamaha site staat de pdf en in die brief staat een dagtekening van 3 april 2014. Krijg er dus nog bericht over terug.

https://www.yamaha-motor.eu/ie/binary/M802-IE-EN_tcm218-542081.pdf
 
Laatst bewerkt:
G'day allen!

Rij zelf geen Yamaha,maar heb een aantal delen welke ik uit handel heb verkregen waar ik geen gebruik van ga maken.
Wellicht dat ik hier er iemand blij mee kan maken?

Gaat om de volgende delen.

Subframe.
Buitenste kuip.
Binnenkuip.
Achterlicht.
Buddy cover.
Zadel.

Alles is nog in goede conditie zonder grote schades.
Alles mag in 1 koop weg voor 175 euro.

Subframe staat niet op de foto maar komt er wel bij.







 
Mede R1 rijders,

Ook in ben helaas slachtoffer geworden van de bekende dynamo kwaal:( alle magneetjes helemaal losgelaten. Iemand een adresje waar die toen een andere dynamo vandaan heeft gehaald?

Groetjes,

Leroy
 
Mede R1 rijders,

Ook in ben helaas slachtoffer geworden van de bekende dynamo kwaal:( alle magneetjes helemaal losgelaten. Iemand een adresje waar die toen een andere dynamo vandaan heeft gehaald?

Groetjes,

Leroy
Via yamaha gedaan, prijzen zijn geloof ik aardig gezakt tegenover de 1e prijzen.

Als ik het goed heb kosten ze nu 220,-
 
Ik heb vandaag mijn blade verkocht en een proefritje gemaakt op een R1 2009. Gewelig!
Het enige waar ik mij een beetje zorgen om maak is dat ik mijn knieen niet helemaal kwijt kan met mijn bijna 2 meter.
Is een andere remschakelset een oplossing of kan ik nog iets anders proberen?

Groeten Arnold
 
Ik heb vandaag mijn blade verkocht en een proefritje gemaakt op een R1 2009. Gewelig!
Het enige waar ik mij een beetje zorgen om maak is dat ik mijn knieen niet helemaal kwijt kan met mijn bijna 2 meter.
Is een andere remschakelset een oplossing of kan ik nog iets anders proberen?

Groeten Arnold

Ja geweldig zo'n crossplane. Echt een fijne machine.
De originele voetsteunen zijn in 2 hoogtes te monteren. In jou geval omlaag zetten en nogmaals proefrijden. En niet vast met de edele delen tegen de tank aan maar de bips verder naar achteren positioneren. Moet passen dan haha..
 
Ja geweldig zo'n crossplane. Echt een fijne machine.
De originele voetsteunen zijn in 2 hoogtes te monteren. In jou geval omlaag zetten en nogmaals proefrijden. En niet vast met de edele delen tegen de tank aan maar de bips verder naar achteren positioneren. Moet passen dan haha..

Ze stonden helaas al op de laagste stand.
Als iemand nog andere opties heeft hoor ik ze graag!
 
Het is een blauwe r1 geworden uit 2009 met 9000 km op de teller.
Ik ben er erg blij mee en heb er vandaag direkt maar een tochtje mee gemaakt.

Groeten Arnold
full
 
Iemand hier al eens zelf de tps afgesteld van zijn motor? IK had vaak last dat de motor afsloeg bij een stoplicht, hierna op aanraden de tps afgesteld middels de 4 schroeven.

Het verbaasde mij dat ze nagenoeg alle 4 helemaal dicht stonden, ik heb ze nu allemaal op driekwart open gezet. Helaas was de accu leeg, dus heb nog niet kunnen testen. Maar dat ze dicht stonden lijkt mij toch niet helemaal goed.

Wat jullie?
 
Iemand hier al eens zelf de tps afgesteld van zijn motor? IK had vaak last dat de motor afsloeg bij een stoplicht, hierna op aanraden de tps afgesteld middels de 4 schroeven.

Het verbaasde mij dat ze nagenoeg alle 4 helemaal dicht stonden, ik heb ze nu allemaal op driekwart open gezet. Helaas was de accu leeg, dus heb nog niet kunnen testen. Maar dat ze dicht stonden lijkt mij toch niet helemaal goed.

Wat jullie?
Heb alleen de sensor vervangen en zelf met werkplaatshandboek op de juiste stand gezet, dus kan je niet helpen aangezien ik niet weet wat een TPS is, in mijn ogen is het een throttle position sensor en daar heb ik er maar 1 van aan de linkerkant van het blok tegen het frame aan.
 
Laatst bewerkt:
Waar hebben jullie een cat vervanger vandaag gehaald? En welk merk? Ik wil er niet te veel aan kwijt

Ik heb een rn22 met standaardbochten en een Leo slipon.


Alvast bedankt.
 
Waar hebben jullie een cat vervanger vandaag gehaald? En welk merk? Ik wil er niet te veel aan kwijt

Ik heb een rn22 met standaardbochten en een Leo slipon.


Alvast bedankt.
Er is hier iemand die heeft er 1 te koop, ff 2/3 pagina's terug geloof ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan