Gevraagd: USB kabel rapidbike 3 ---> PC

Tech-9

Die hard MF'er
Donateur
12 apr 2003
738
0
Uden
Zoals de titel al vermeld,zoek ik een USB kabel om de rapid bike met de PC te verbinden.
Heeft iemand hem nutteloos in de kast liggen?

Gr Dennis
Mailen mag naar: dennislinders apestaart hotmail.com
 
succes met zoeken 8-)
ik ben hier ook een tijd naar opzoek geweest en heb het opgegeven. ik weet wel dat r.frederiks ze verkoop voor 71 euro :o
 
succes met zoeken 8-)
ik ben hier ook een tijd naar opzoek geweest en heb het opgegeven. ik weet wel dat r.frederiks ze verkoop voor 71 euro :o


Ik had je topic gezien,maar wilde toch een poging wagen.
71€ is idd nogal aan de hoge kant voor een kabel,lijken me weinig spannende dingen aan te zitten.

Zit er bij een kabelboom van rapidbike standaard wel zo'n USB kabel bij?

Maar ik zoek toch nog even verder.
 
Ik had je topic gezien,maar wilde toch een poging wagen.
71€ is idd nogal aan de hoge kant voor een kabel,lijken me weinig spannende dingen aan te zitten.

Zit er bij een kabelboom van rapidbike standaard wel zo'n USB kabel bij?

Maar ik zoek toch nog even verder.

Ik heb een complete rb3 gekocht vorig jaar,maar geen pc kabeltje erbij :N
De zoektocht bij mij is ook al even bezig -O-
En 71 euro voor een niet heel erg spannend kabeltje vind ik ook wat fanatiek :X
 
als je iemand weet met zo'n kabeltje kan je ff nameten welke draad waar op de stekker zit.

Rapidbike heeft een normale 4 draads usb kabel waar ze de stekker van hebben afgeknipt en een eigen 4 polige stekker op gezet hebben.
 
als je iemand weet met zo'n kabeltje kan je ff nameten welke draad waar op de stekker zit.

Rapidbike heeft een normale 4 draads usb kabel waar ze de stekker van hebben afgeknipt en een eigen 4 polige stekker op gezet hebben.


Bij deze dan: Is er iemand die bij zijn USB kabel wil checken welke kleur op welke positie zit. :X
Het lijkt me toch niet zo gek moeilijk om zo'n kabel na te maken.
 
Bij deze dan: Is er iemand die bij zijn USB kabel wil checken welke kleur op welke positie zit. :X
Het lijkt me toch niet zo gek moeilijk om zo'n kabel na te maken.


Heeft iemand dit raadsel ooit op kunnen lossen ?
Ik dacht :
Rood = +
Zwart = -
geel = data - (usb kleur :wit)
blauw = data + (usb kleur :groen)

Als iemand dit met succes geprobeerd heeft zou ik dat graag willen weten (zou me 70 euro schelen :) )
maar een los kabeltje neem ik ook graag over
 
Laatst bewerkt:
hehehe ik heb de kabel :P


En daar wil je graag vanaf zeker :Y (voor weinug)

Zou je ander de keurtjes kunnen checken ?
normaal USB is dit :
1457d1297022569-help-me-identify-usb-cable-pinouts-pinoutusb.jpg
 
En daar wil je graag vanaf zeker :Y (voor weinug)

Zou je ander de keurtjes kunnen checken ?
normaal USB is dit :[afbeelding]


nah lenen mag ook wel ..

heb deze gelijk bij de kit gekocht scheelt een hoop :)


kleurtjes zijn zwart rood ,oranje. geel

en die verlopen weer de USB kabel die een heel stuk dikker is dan de ''standaard'' usb kabels
 
Laatst bewerkt:
nah lenen mag ook wel ..

heb deze gelijk bij de kit gekocht scheelt een hoop :)


kleurtjes zijn zwart rood ,oranje. geel

en die verlopen weer de USB kabel die een heel stuk dikker is dan de ''standaard'' usb kabels

Nouja ik ben niet zo van het lenen , maart toch bedankt iig. :)
 
En daar wil je graag vanaf zeker :Y (voor weinug)

Zou je ander de keurtjes kunnen checken ?
normaal USB is dit :[afbeelding]


Ik heb ook een poging gedaan om er een te maken, maar kon geen losse steker vinden. Heb er maar een gekocht.

Heb een foto voor je gemaakt.

full
 
Ik heb ook een poging gedaan om er een te maken, maar kon geen losse steker vinden. Heb er maar een gekocht.

Heb een foto voor je gemaakt.

[afbeelding]

Hey ,perfect . ik zou alleen nu nog moeten weten welke draad naar welke usb pin gaat (dit een usb stekker andere kleuren heeft )

Als je toevallig een multimeter met dunne meetpinnen hebt zou je het kunnen checken
dan maak je me helemaal blij :) :)
 
Hey ,perfect . ik zou alleen nu nog moeten weten welke draad naar welke usb pin gaat (dit een usb stekker andere kleuren heeft )

Als je toevallig een multimeter met dunne meetpinnen hebt zou je het kunnen checken
dan maak je me helemaal blij :) :)


IK heb even gemeten, althans geprobeerd.

De rode en zwarte zitten zoals de usbsteker hierboven. ( zwart links, rood rechts )
Maar op de oranje en de gele krijg ik geen contact. Misschien dat deze er loos aan zitten?

Maar als je het probeerd,heb je 50% kans ;)
 
IK heb even gemeten, althans geprobeerd.

De rode en zwarte zitten zoals de usbsteker hierboven. ( zwart links, rood rechts )
Maar op de oranje en de gele krijg ik geen contact. Misschien dat deze er loos aan zitten?

Maar als je het probeerd,heb je 50% kans ;)

Oké , de buitenste twee zijn voor de spanning (+ en -) de middelste voor de data , maar als je daar geen contact op krijgt ben ik toch bang dat er een beveiliging in het kabeltje zit .
Ik ga het even proberen maar het zal wel niet gaan werken ben ik bang.

In ieder geval bedankt voor het meten *D
 
Oké , de buitenste twee zijn voor de spanning (+ en -) de middelste voor de data , maar als je daar geen contact op krijgt ben ik toch bang dat er een beveiliging in het kabeltje zit .
Ik ga het even proberen maar het zal wel niet gaan werken ben ik bang.

In ieder geval bedankt voor het meten *D


Zou kunnen,maar ik zie verder niets spannends in of aan de kabel.
Aan de andere kant vond ik 70€ voor een simpele usb kabel nogal veel.

succes ermee
 
Hallo oma, maar misschien heeft iemand er nog iets aan;

Het is dus een FTDI USB kabel

Rood: 5v
Zwart: Aarde
Oranje: TXD (data output)
Geel: RXD (data input)

Groen en bruin hou je over doe je niks mee.

En de Connector is een sumitomo 4 way connector. Leeg omhulsing zit aan de usb aansluiting nog vast. Kan je losse geisoleerde stekkers voor halen.

Of gewoon 10 stuks voor een habbekrats compleet op ali express en de usb kabel ook.

Weet nog niet of het gaat werken, maar ik heb de spullen bestelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan