Gsx600r k1 inhouden

cabron

MF'er
26 sep 2010
32
0
Spijkenisse
mijn 600 k1 houdt in. Gas tot 6000/7000 toeren en dan blijft hij inhouden.Sinds kort een F1 storing. Iemand een idee? Ik lees hier vaak dat de stva kaduk kan zijn, maar ook dat je zonder kan rijden. Blijf dan de F1 storing in beeld.Wat kost repareren. Is er iemand in de buurt van spijkenisse die dat kan. Bvd.
 
De brandstofpomp en het brandstoffilter van dit model zitten samen in de tank wellicht is het filter wat vervuild, je kan de pomp met filter uit de tank halen en deze bekijken en schoonmaken, kost je alleen wat tijd en eventueel een nieuwe o-ring.
 
Ik heb daarnet de paperclipmethode gebruikt voor een diagnose. C28 kwam eruit. Alhoewel ik hoorde dat de k4 en k5 dit euvel regelmatig hebben, ben ik de gelukkige uitzondering. Ik gaat morgen naar Hemo om dan maar te horen wat het gaat kosten. Wat zijn de mogelijkheden? Ik las ook dat je zonder stva kon overleven, misschien wat vermogensverlies. Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb daarnet de paperclipmethode gebruikt voor een diagnose. C28 kwam eruit. Alhoewel ik hoorde dat de k4 en k5 dit euvel regelmatig hebben, ben ik de gelukkige uitzondering. Ik gaat morgen naar Hemo om dan maar te horen wat het gaat kosten. Wat zijn de mogelijkheden? Ik las ook dat je zonder stva kon overleven, misschien wat vermogensverlies. Iemand een idee?


Dan heb je idd pech ;)

Filmpje hoe men het omzeild na even voor je gezocht te hebben op het www wat jij zelf ook had kunnen doen. :P





STVA Bypass/Simulation - GSXR.com

Zo'n STVA kan je ook tweedehands kopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik had de meeste youtube filmpjes al gevonden, maar ik vond ook een filmpje met een manier om de stva uit te schakelen. iemand ervaring daarmee? In ieder geval bedankt voor het meedenken en meezoeken.
 
Dit is het filmpje waarbij hij de valve verwijderd.Echter, ik was bij de motorzaak Hemo geweest voor diagnose bleek hij dezelfde methode ( paperclip) te willen gebruiken.Dat had ik al gedaan dus hij stelde voor om de stva te solderen. Ik kan zelf de stva eraf halen dus ik aan de slag. Bleek dat toen ik thuis goed keek een ring van 1 van de 4 aanzuigbuizen die gemonteerd zijn op de kelken met het schroefje tegen een stelschroef van de tweede throttles die via de stva worden aangedreven aanliep. Ik de ringiets anders gemonteerd en voila, geen c28 en het lampje uit. Hij houdt nu alleen nog in, vermoedelijk vuile benzinefilter cq pomp. Die gaat ik dus zsm schoonmaken. DUS let op, als je zelf, net als ik klunzig klus, zorg dat de schroeven elkaar niet raken. Door die weerstand gaf hij de foutmelding. Weer wat geleerd.
 
Laatst bewerkt:
Volgende probleem ook opgelost. Wat blijkt, met het neerleggen van de benzinetank kan die k....leiding tussen de tank en injectiebuis knikken. Daardoor kreeg hij ook te weinig aanzuiging. Nu loopt hij weer als een zonnetje. Dus let op dat die leiding niet geknikt is. Bedankt ieder voor het meedenken en het zoeken naar de oplossing.
 
Volgende probleem ook opgelost. Wat blijkt, met het neerleggen van de benzinetank kan die k....leiding tussen de tank en injectiebuis knikken. Daardoor kreeg hij ook te weinig aanzuiging. Nu loopt hij weer als een zonnetje. Dus let op dat die leiding niet geknikt is. Bedankt ieder voor het meedenken en het zoeken naar de oplossing.

Hmm, ah ha gekomen door wat sleutelblunders zo blijkt achteraf :+

Wel voor je te hopen dat die geknikte leiding niet alsnog afbreekt ? Blok warm met benzine is geen juiste combi. })

 
Terug
Bovenaan Onderaan