SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
ben erg benieuwd naar je vindingen. ben zelf niet bezig om nieuwe einddempers te kopen, maar ben altijd wel erg nieuwsgierig of ze daadwerkelijk prut zijn of dat het eigenlijk gewoon een solide demper is.

ik denk namelijk dat 99,9 procent van de azijnpissers nooit een alikrapovic in de handen hebben gehad en alleen maar denken dat chinezen troep maken. terwijl veel van hun merkspullen ook gewoon in china zijn gemaakt. het is wel zo dat chinezen het niet zo nou nemen met sommige aspecten en daarom zijn er voor de dure merken ook altijd controleurs op de vloer om de kwaliteit te waarborgen, maar dat betekend natuurlijk niet dat de rest van het spul, omdat er geen controle op is, alleen maar troep is.

we horen van je roger_sv
 
Ik ben erg tevreden over de uitlaat, klinkt echt super bruut, ik denk alleen niet dat ik de akrapovic sticket er op plak.

Ondertussen heb ik een ander koplamp gekocht die wel past en heb ik mijn bestelde digitale teller te koop staan omdat ik goedkoop aan een koso rx2 kon komen. Nu heb ik deze teller aangesloten alleen doen de tankmeter en de temperatuurmeter het nog niet. Dit is logosch want bij de originele teller zijn dit alleen waarschuwingslampjes. Heeft er iemand ervaring met een koso op een sv650 van 2001? Weet iemand of ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!
full
 
Hij zit erop...
full

Nog niet gereden, maar eerste indruk van het geluid:
Zonder dB-killer: héél hard.
Ik heb nu de dB-killer erin op standje 2 (zonder einddopje), en klinkt nog steeds goed hoorbaar.
Eerste indruk van stationair draaiende motor en af en toe een beetje gas geven is een niet al te gedempt, beetje 'metalig' geluid. Meer volgt.
 
Laatst bewerkt:
Ook dit pijpje is weer mooi 'slank' te monteren. :Y
Optisch helemaal niets mis mee.

full


EDIT: inmiddels een stukje lopen gassen met het ding.
In het begin stonk ie flink naar een heetgelopen koffiezetapparaat of toasti-ijzer.
Waarschijnlijk moest het dempermateriaal even uitgestookt worden. ;)
Was na 20 km over.

Zonder dB-killer klinkt ie waanzinnig!! Erg mooi. Heerlijke herrie, maar ook heel erg hard. Leuk om eens een keertje te doen als je in een jolige bui bent, maar voor een dagelijks-gebruik-motor, die ook wel eens voor 8 uur in een woonwijk wordt gestart vind ik het niet helemaal het sociaal wenselijke. Toch iéts teveel van het goede, en ik verwacht ook dat dit zeker een prent op zal leveren. Geen twijfel mogelijk, dB-meter hoeft er niet aan te pas te komen.

Met de open dB-killer (dus alleen het geperforeerde inzetpijpje, aan twee kanten open, zonder het extra stopje) is het nog steeds een leuk geluid. Nog steeds een stuk luider dan een E-gekeurde demper, maar naar mijn idee acceptabel voor in NL. De klank van het geluid is OK. Als je stationair draait klinkt ie heel beschaafd. Als je naast de motor staat klinkt ie toch een beetje 'goedkoop' met een floddertje en een blikkerig pafje af en toe, maar zodra je zelf op de motor zit is dit eigenlijk al weg doordat je niet achter/naast de demper staat en doordat die tonen niet door de helm komen.
Als je op de motor zit klinkt ie gewoon mooi.
Duidelijk hoorbaar, niet aso-hard. Je hoort 'm lekker knallen bij opendraaien van het gas, en lekker klappen door naverbranding bij van het gas afgaan.
Hij klinkt niet zo diep als de lange Yoshi of een LASER bijvoorbeeld, maar dat kan eigenlijk ook niet met een dempertje met de halve lengte en een derde van het volume daarvan. ;)

Ik ga nog wel een keer proberen wat ie doet met de dB-killer in de stilste stand. Aangezien je dan het binnenste uiteinde van het killerpijpje dicht hebt en alle gassen en geluiden via de kleine gaatjes in de dB-killer naar buiten moeten verwacht ik dat ie een héél stuk stiller zal zijn, misschien wel legaal stil. O-)

Moraal van het verhaal: Hij mag blijven. :Y
Zeker voor het geld een heel leuke uitlaat die er wat mij betreft prima uitziet en lekker klinkt op de SV.

Binnenkort nog even een gaatje boren en een schroefie erdoor op de plaats waar ie nu in de linkpijp is geschoven, zodat ie er echt niet naar achteren uit zal schuiven en wat stabieler vast zal zitten, en dan is ie klaar.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! En mooi dat ie bevalt. Ik heb met die van mij nog niet echt gereden, maar was na een paar keer gas geven zondet db killer behoorlijk onder de indruk met een lach van oor tot oor.
Hoe heb je de uitlaat gemonteerd?



Ps. Mijn motor begint mooi op te schieten, maar ben nog wat hulp nodig met m'n koso.

full
 
Hoe heb je de uitlaat gemonteerd?
Koso kan ik je niet me helpen helaas.
ik geloof wel eens gelezen te hebben dat alles gaat werken behalve het benzinelampje..

De einddemper heb ik gemonteerd door een ingekorte linkpijp van een R1 (een oud model uit ergens begin van dit millennium) te gebruiken. De linkpijp van de R1 maakt een wat scherpere hoek, waardoor de einddemper onder een andere hoek en strak tegen de motor aangebouwd kan worden. De demper loopt parallel aan de achtervork en het originele montagepunt van de voetsteun moest eraf. Ik vind het hoge korte ding er zeker icm een minimaal kontje zonder taartschep wel geinig op staan. Het achterwiel komt nu ook mooier uit, en de totale achterkant oogt wat slanker.

De uitwendige diameter van de SV pijp is 54 mm, de inwendige diameter van de linkpijp iets van 57 mm, dus dat was nog even wat gehobby. Het eerste stuk van de linkpijp moest afgezaagd en het bochtje gebruikt. Het stuk wat over was bleek perfect om vulringetjes van te maken om de ruimte tussen de SV- en de R1 pijp mee op te vullen. De slip-on oogjes van de 'Yoshi' zijn afgeslepen waarna de demper met een paar vulringetjes in de linkpijp geschoven. De linkpijp zit dus zowel aan de collectorkant als aan de demperkant óm collector en demper. Ondat dit aan de demperkant niet echt vast zit (geen knelband of zo) ga ik er nog wel even een schroefje in zetten.
 
Laatst bewerkt:
Beetje lasig te zien op de foto van jouw SV of de kentekenplaat te vlak gemonteerd is, maar de kentekenplaat mag een hoek maken van 45 graden.
Dan krijg je geen gez**k igv. een aanhouding.
Platter mag niet, want dan zou ie minder goed door de lage flitsers gezien worden ...
 
:W Heb sinds december deze 2006 650, overgenomen van de eerste eigenaar.

full


Ben voornemens iets aan de vering en remmen te doen, optisch niets eigenlijk, vind 'm er prima uitzien. Hebben jullie ervaring met het vervangen van de klauwen, passen de klauwen van een bepaald bouwjaar GSXR bijvoorbeeld één op één? En de achterschokbreker, kan ik die van een ander model Soes eronder steken?
 
Op SVrider is veel te vinden over een shock swap en welke shock de goede springrate en lengte heeft. Heb zelf een gen1, dus heb geen ervaring met de inbouw bij jouw type. Mijn sv ging er flink op vooruit met een zx10r shock.
Wat betreft de remklauwen heb ik geen idee wat past.
 
Ik ga nog wel een keer proberen wat ie doet met de dB-killer in de stilste stand. Aangezien je dan het binnenste uiteinde van het killerpijpje dicht hebt en alle gassen en geluiden via de kleine gaatjes in de dB-killer naar buiten moeten verwacht ik dat ie een héél stuk stiller zal zijn, misschien wel legaal stil. O-)
Vanmorgen met de dB killer in de stilste stand naar mijn werk gereden. Een stuk stiller dan met de dB killer met het aan twee kanten open binnenpijpje, maar ik denk nog steeds net iets te luid voor legaal.Op de terugweg even zonder killer gereden en dan is ie echt vet. Absoluut ook geen goedkoop geluid meer. Je wordt er zelf al knettergestoord van, laat staan de omgeving. Ga nog een experimenteren met een ongeperforeerde buis om de killer heen (zonder einddopje dan) om te kijken of ie dan legalstil wordt en dan weet ik dat dat de Duitslandstand is, want Duitsers maken geen grappen. ;)
 
De Yoshibaba is keurig stil te krijgen met een extra pijp.
Ik heb een stalen pijp van een cm of 20 gepakt die om het geperforeerde binnenpijpje van de dB killer kan. Het uiteinde zowat dichtgeknepen, en aan hetzelfde uiteinde wat 6 mm gaatjes geboord. Dat aan de dB killer vastgemaakt dmv een doorlopend boutje en dat in de demper. daarmee klinkt ie niet harder dan de originele SV uitlaat. Aangezien je 2 dB meer mag maken dan volgens de typegoedkeuring van de motor moet dat in Duitsland goed komen. Geen E-keur, maar ook niet teveel geluid. In NL rijdt ik met de standaard dB killer zonder het einddopje. Klinkt echt wel te hard, maar niet vreselijk, dus in NL komt dat ws wel goed, ik rijd al 50.000 km met vergelijkbaar geluid.
 
Laatst bewerkt:
Hey allen,

Wat minder nieuws, ben afgelopen donderdag gevallen met de sv. Arm op 3 plaatsen gebroken en motor heeft ook wat schade. Gelukkig reed ik niet hard. Kunnen jullie me helpen met dr volgende onderdelen?

- nieuwe crash pad voor zijkant
- 3 hoek waar schakelgedoe aanvast zit (compleet afgebroken)
- voorste onderste kap links (in het zwart)

@Wimpak sorry voor de vertraging..
 
Wat minder nieuws, ben afgelopen donderdag gevallen met de sv. Arm op 3 plaatsen gebroken en motor heeft ook wat schade. Gelukkig reed ik niet hard.
Potverdorie Jens, da's balen! Je had de motor net, toch? Arm op drie plaatsen gebroken?! Ben je heel ongelukkig onder je motor gevallen dan? Je schreef dat het niet hard ging. Was dit jouw eerste keer bodemonderzoek en weet je wat de aanleiding was voor het vallen. Dat laatste geeft je wat meer vertrouwen in het weer opstappen, al is het mogelijk niet in de motor (afhankelijk wat het was).

De spullen die je zoekt kan ik je helaas niet aan helpen, maar ik wens je wel een spoedig herstel van je arm . . . en motor.
 
Laatst bewerkt:
Hey allen,

Wat minder nieuws, ben afgelopen donderdag gevallen met de sv. Arm op 3 plaatsen gebroken en motor heeft ook wat schade. Gelukkig reed ik niet hard. Kunnen jullie me helpen met dr volgende onderdelen?

- nieuwe crash pad voor zijkant
- 3 hoek waar schakelgedoe aanvast zit (compleet afgebroken)
- voorste onderste kap links (in het zwart)

@Wimpak sorry voor de vertraging..

Shit man, hoop dat je arm snel en netjes geneest.
 
Mooi geworden zo!

Wat betreft valpartij, tussen mijn garage en de weg zit een stukje gras, normaal pak ik de stoep maar deze keer sneed ik een stukje af over het gras. Ging prima, alleen toen ik op het asfalt aankwam gaf ik gas om weg te rijden, de moto verloor grip op het achterwiel en daar lag ik. Ik reed misschien net 40 maar landde heel ongelukkig. Denk dat de band glad was geworden van mijn afsnij-actie, hoewel er ook verschillende mensen menen dat er ijs op de weg lag die ochtend. Of ik ooit nog ga rijden, ik zou het graag willen, maar de breuk is gecompliceerd en alles hangt af van het herstel.. Gelukkig is een sv ook al mooi om naar te kijken en luisteren haha ;);)
 
Nou Bart, hij ziet er super uit. Mooi stuur en leuk dashboardje. Mooie aanloopkleuren in de linkpijp ook ;-)
Wat is dat blauwe dingetje in de onderste radiatorleiding? Gewoon een optisch geintje?

Jens, een SV is mooi om naar te kijken, maar daar heb je geen SV voor. Helaas inderdaad een knullig ongeval. Echt enorm veel pech gehad dat je bij zo'n ogenschijnlijk simpel en relatief onschuldig valpartijtje relatief zoveel letsel hebt opgelopen.
Ijs doe je helemaal niets aan als je niet ziet dat je erop komt (en anders is dat ook nog maar de vraag) , maar wel veel pech gehad bij iets dat eigenlijk helemaal niet zo hard is gegaan. Ik hoop voor je dat het weer helemaal goed komt met je arm, en dat je binnenkort ook weer rijdend van je SV kunt genieten.
 
Laatst bewerkt:
Haha jup, was een leuk project, maar ik heb niet genoeg ruimte in de schuur voor meerdere motoren.
Dus als iemand interesse heeft? *D
Aaah wat jammer. Ik heb geen interesse, ik heb er al twee, maar als ik van iemand hoor dat ie er een wilt hebben zal ik aan je denken. Al je 'm niet meer hebt ga je waarschijnlijk ook stoppen met het SV-topic toch? '( '( ;( ;(
En dat nèt nu het weer een beetje lekker weer begint te worden...
Succes met de verkoop.
 
Laatst bewerkt:
Niet getreurd, ik vind het wel een hele leuke fiets, en zal hier nog wel eens rondhangen om te kijken of ik iemand kan helpen met mijn ervaringen.

In ieder geval bedankt!
 
Nou Bart, hij ziet er super uit. Mooi stuur en leuk dashboardje. Mooie aanloopkleuren in de linkpijp ook ;-)
Wat is dat blauwe dingetje in de onderste radiatorleiding? Gewoon een optisch geintje?

nog even over de motor, ik ben zelf ook zeer tevreden over het eindresultaat. En het dashboard ben ik erg blij mee dat die voor weinig geld op mijn pad gekomen is. Dat blauwe dingetje is een externe temperatuur sensor voor het dashboard, de originele sensor geeft geen goed signaal voor het dashboard.
 
Laatst bewerkt:
Dat blauwe dingetje is een externe temperatuur sensor voor het dashboard, de originele sensor geeft geen goed signaal voor het dashboard.
Aah, op die fiets. Leuk dat ie in carrosseriekleur is, of is ie leverbaar in alle kleuren. Heb je ook de bezine sensor aangesloten kunnen krijgen op het dashboard. Ik heb gehoord dat dat nogal eens lastig wordt door de wijze van aansturing van de SV benzine sensor.
 
Al weer aardig wat km´s gemaakt sinds de aanschaf in oktober afgelopen jaar. Nog geen moment spijt gehad van de SV :) In die tijd naast de beurt van afgelopen week en het vervangen van de balhoofdlagers een aantal kleine aanpassingen gedaan:

  • Wilbers progressieve voorvering
  • Sportievere spiegeltjes
  • Donkere knipperlichtkapjes

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan