geewiz ragbakspan

ik lees vooral overal van de aanloop van het avontuur, over de afloop is niks te vinden, ook niet op die Uwezo site.

De reis was via Marokko/Algerije in het begin al te link. Daarom werd gekozen voor de route oost rond de middellandse zee. Was aan het begin van de rellen/Arabische lente en is compleet afgeblazen vanwege gevaar, negatieve reisadviezen en gezeur met visa. Zoiets.
 
het is anders geworden. naar mij mening kan het maar met een veer omdat de veer op een hoek van 45 graden moet staan dat dus parallel loopt met de ophangpunten. ik zou het met twee veren naast elkaar kunnen doen maar dat zou dan de breedte van de wiel belemmeren.
full
 
ook een paar nieuwe bussen gemaakt voor de dempers. waar de originele zijn gebleven mag joost weten??? :?
full
 
hier word ik vrolijk van :Y
ik heb op het frame gestaan en met mij 100kg zacht hij niet in. wel als ik dan een klein beetje stuiter. stug zat dus.
full
 
Ziet er goed uit! Bij mis het ook ongeveer zo. Met mijn 100kg op het opstapje en spul gaat veren als ik wat beweeg. Goed bezig.
 
idem hier met mijn 100+kg. hij veert een stukje in (1a2cm) maar is dan alleen te bewegen als ik een springende beweging maak. mooi stug. ben benieuwd hoe je het wiel gaat ophangen en of je een motor of een auto wiel gebruikt. :t
 
Zal een breed autowiel worden gok ik? Makkelijkst ook, je knettert er een plaat aan waar je zo een naaf op kan bouten.
 
ik heb een auto wiel en ankerplaat met trommelrem van erwin gekregen. ik weet alleen nog niet of ik die ga gebruiken. ik denk dat ik op zoek ga naar een achteras met schrijfrem van een willekeurige auto. dit te gebruiken in combinatie met een remklauw van een motor.
ik wil hem wel instelbaar houden op zowel de camber en toespoor.
 
ik ga toch de wielnaaf van erwin gebruiken. ik zoek een 14 of 15 inch velg met steek 4 x 114,3. maximaal j6. iemand iets voor handen?
 
Laatst bewerkt:
zou kunnen. het zit ook op de oude suzuki swift.
ik heb nu een velg van een saab. 15 inch.
precies wat ik zocht.
 
ik heb nu twee velgen, een 13 inch en 15 inch. grondspeling wil ik +/- 25cm hebben.
de 13 inch zal dan een band krijgen met hogere zijkant.
full
 
de 15 inch velg zal dan een iets kleinere band krijgen.
ik denk dat het dan ook wat sportiever zal ogen.
13 of 15 inch??
full
 
gezien volgende week MC genemuiden hun feestje viert, moest ik mijn andere span klaar maken. deze viel uit tijdens de rit naar de altes elefanten treffer en had sindsdien stil gestaan in de schuur. ik heb slechts een stuk draad met een uit gebrande zwevende zekering hoeven vervangen. jammer dat ik dit niet bij mij had langs de weg in februari....
de ragbakspan doet het weer en als alles goed is ga ik aankomend weekend naar genemuiden.
 
Wel raar dat die niet bij laadde toen je de zekering provisorisch erin gedrukt had...
 
Terug
Bovenaan Onderaan