KTM RC8 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de tip !, het is inderdaad niet echt in de buurt nee maar zeker een goede optie. ik hoop dat er nog meer ervaringsdeskundigen zijn :P

Ik heb mijn 2010 RC8 laten mappen bij Ritzen. Dat is niet echt in de buurt, maar dat was het voor mij ook niet. Het verschil na het mappen is extreem te noemen. Het minimale toerental om niet te bokken ligt veel lager en de motor rijd enorm veel beter over het hele toerengebied. Ritzen mapped direct in de ECU met TuneBoy dus geen Powercommander nodig. Het kost een hoop geld maar voor mij was het iedere euro meer dan waard.
 
Aangezien dit op een 2009-2010 lijkt, kan ik al gelijk zien dat de voorvork niet Tin-coated is. Mede de onderkuip die wit zou moeten zijn. Het vervangen van een voorvork duid me toch op een aardig schadegevalletje.

Groetjes
Bedankt maar ik ga passen voor deze...frame lijkt wel rc8r te zijn maar idd teveel signalen dat er serieus mee geknutseld is
 
Hi all, Sinds vorige jaar ook eigenaar vaan een KTM RC8, Aangezien ik me oude account niet meer wist een nieuwe aangemaakt. Zal vanaf hede gezellig mee lezen. Van de week zal ik eens wat foto`s uploaden.
 
Heb iets voor gehad met de oliedruk van de RC8. Die sensor was dus helemaal niet kapot.
Ik wou toch even de ervaring delen met de leden van het RC8 clubje hier.
Komt blijkbaar wel eens voor met de LC8 blokken, want heb na een zoektochtje op het internet zelfde symptomen zien opduiken.
Het begint met licht opflikkeren van de oliedruk tot bepaalde temperatuur, dan gaat het lampje uit en denk je mooi zo. Eigenlijk dien je dan al in te grijpen.
Het probleem is een samengedrukte papieren oliefilter die de oliedruk naar de cylinders smoort. Het oliefilter'tje in de LC8 is redelijk fragiel.
Het resultaat is dan zoiets hieronder. Conclusie, sensor en oliedruk lampje doen hun werk uitstekend.
ajcNTiRwmMeAGNPDEDew7_C1hy0rl7XzPGrfERZtcEyzq_GjUvlmUBhfXhct3UxRUb3How09cb4ZmA3yywLdyMYTRXEQqHx25ZLxMZQAmZ7Nv7cmRFpuVzyWm6l1cO1GNgvAypn23vCMOqneuVgy4bRYCxlkeyL9wKD_uvTF-E2DQOMOpV_XYGI6IhgSuifm556cgrj9SxPiG6aCezpW04N_26dEEtEcp_pP4tIHDDDLDUTbG3GjSBS6zqVUijcyYb4voiCJRJFKXaRw5_uGSgRfzxiHfd9yP845hqMhFvOe6Cg5dlsr-xPBYXWXhtq282GWlaqGHsdLq9If17YGX0rbP38SXM8nLxbPUtCK4atUUDk1hK18Zy6N0nGUEh4PN0geoxmNVvWiEiBlJhUsQBE55HQRYlNYkFrGVEB7toJtFPD9pJEOzwXx38M-oT_ktq75egcEDjDam5c7RleOjZ1gM35-62v3BezCEcoRuAkJVKtt3tEYQtlitUnKSQ3mSbVr4x_XXH7RzgTqHolgC1XwMr6K2jjFvTOl2DlISrNEVD8XEch-tI4wFnLj3xh0zEoZUixyKYbrtSjxTPhCAgUvfyEQK6YzRYbfQCiHK1phhbwOMVoCPg=w872-h654-no
 
Laatst bewerkt:
Goed om te weten dit :)

Heb deze week mijn motor nieuwe olie en oliefilters gegeven. Gelukkig zag het filter er normaal uit. Vraag mij af onder welke omstandigheden dit probleem voorkomt.
 
Net bij Goedhart geweest voor een eventuele inruil van mijn 2009 Rc8R. Ik verlies in 9 maanden tijd 2000€ op die fiets. gekocht voor 9950 en inruilprijs is 8000€. Is de markt tegenwoordig zo slecht voor deze fietsen?
 
Net bij Goedhart geweest voor een eventuele inruil van mijn 2009 Rc8R. Ik verlies in 9 maanden tijd 2000€ op die fiets. gekocht voor 9950 en inruilprijs is 8000€. Is de markt tegenwoordig zo slecht voor deze fietsen?

Goedhart is een motorzaak en die heeft nogal wat kosten om de boel draaiende te houden. Als je een fiets koopt betaal je 10 tot 20% meer dan bij een particulier en als je een fiets verkoopt krijg je 10 tot 20% minder terug. Van dat geld bestaat de motorzaak. Heeft niets met de markt te maken. Als jij de motor voor 8.000 achterlaat staat ie 1 week later voor 9.250 te koop daar.
 
Laatst bewerkt:
Goedhart is een motorzaak en die heeft nogal wat kosten om de boel draaiende te houden. Als je een fiets koopt betaal je 10 tot 20% meer dan bij een particulier en als je een fiets verkoopt krijg je 10 tot 20% minder terug. Van dat geld bestaat de motorzaak. Heeft niets met de markt te maken. Als jij de motor voor 8.000 achterlaat staat ie 1 week later voor 9.250 te koop daar.

Dus als ik jou 8500€ geef steek je al 500€ extra in je pocket ;-)
wat voor een RC8R is het, single spark of twin spark?
 
Bedankt voor de tip !, het is inderdaad niet echt in de buurt nee maar zeker een goede optie. ik hoop dat er nog meer ervaringsdeskundigen zijn :P

Heb mijn RC8 laten mappen bij AvR-acing in Destelbergen, heeft tuneboy en tuneecu gebruikt en de map is open gelaten zonder paswoord. Map is opgebouwd met als doel een sterker middengebied en dat is aardig gelukt.

Heb nu een 4-tal mappings die ik kan gebruiken naargelang omstandighedend. Heb de standaard akra2031 map enkel maar op circuit gebruikt, je voelt dat hetblok veel harder doortrekt bij hoge rpm's, maar leidt ook tot een belachelijk hoog verbruik, geen aanrader voor dagelijks gebruik, tenzij je zinnes bent de overheid flink te sponseren :-)

Is wel sneu dat Alain van Tuneecu haast geen support meer doet voor de windows versie, heeft zich op de android tuneecu app toegelegd omdat daar het geld mee te verdienen is. Enige probleem is dat hij gebruik maakt van de ELM327 bluetooth connectie waardoor je niet alles meer kan wijzigen. Je kan wel data uitlezen zonder veel fuzz. Maar daar ben je dus niets mee. Ik zou toch maar 3 x nadenken voordat je belsuit om een nieuwe map te laden via bluetooth, als je de connectie door omstandigheden kwijtspeelt, riskeer je de ecu tot een waardeloos stuk plastiek te degraderen. De enige zekere connectie is een cable connectie en juist daarvoor was windows uitermate geschikt.
Onlangs nog eens nieuwe drivers moeten installeren want win10 had ze weer eens overgeschreven met een van hun idiote updates.
 
voor 8500 is er zeker over te praten ;)

Het is een 2009 model, zover ik dus weet een single spark.
Dit model:

2010+KTM+1190+RC8R_13.jpg




Dus als ik jou 8500€ geef steek je al 500€ extra in je pocket ;-)
wat voor een RC8R is het, single spark of twin spark?
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar heb ik na de vorige circuitdag wat vijses niet goed aangespannen bijhet opnieuw monteren van de originele kuipen. Het zwarte kunststo stuk onderaan de achterkant is er afgetrild.
Iemand iets liggen?

Dit onderdeel: klik

Ben intussen ook een van de 2 pluggen kwijt voor daar waar het duozadel normaal zit. Iemand?


Oh en als iemand een Akrapovic heeft die in de weg ligt ;-)
 
Blijkbaar heb ik na de vorige circuitdag wat vijses niet goed aangespannen bijhet opnieuw monteren van de originele kuipen. Het zwarte kunststo stuk onderaan de achterkant is er afgetrild.
Iemand iets liggen?

Dit onderdeel: klik

Ben intussen ook een van de 2 pluggen kwijt voor daar waar het duozadel normaal zit. Iemand?


Oh en als iemand een Akrapovic heeft die in de weg ligt ;-)

Ik denk dat ik dat kapje nog wel heb liggen, ik zal vanavond wel eens kijken
 
Trouwens, heeft de dealer de oanje sleutel nodig bij een onderhoud?

Nee. De oranje sleutel is nodig om nieuwe sleutels te programmeren. Dingen als het aantal kilometers tot het onderhoud instellen gaat gewoon via de tellermodule.
 
Laatst bewerkt:
26 Mei voor het eerst met de KTM op Circuit Zolder rijden, Ben benieuwd
Daarna maar eens beslissen wat we gaan aanpassen aan de KTM.
 
Op 55000km de nokkenassen NDK
Zo'n LC8 blok is duidelijk niet gemaakt om lange afstanden mee te maken.
Cylinderkoppen liggen nu open, tijd om weer eens wat poen in de RC8 te duwen en ook stilaan tijd om naar iets anders uit te kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan