Suzuki GSX750 ES

29 mei 2016
153
72
Berkel en rodenrijs
Hallo allen,

Ik ben op dit moment bezig om een Suzuki GSX 750 ES weer rijdend te krijgen na twee jaar stilstaan.
Op dit moment draait de motor alleen op remreiniger, heb de carberateurs schoongemaakt zover als mogelijk is maar tot nu toe nog steeds niet aan slaan.
De benzinekraan was op dus die heb ik ook gereviceert.

Ik ben er een beetje klaar mee, is er misschien iemand in de omgeving Rotterdam die ervaring heeft met dit type motor en hem weer rijdend kan maken ?
Uiteraard tegen vergoeding, de motor hebben wij ooit cadeau gekregen van mijn schoonouders en het zou fijn zijn als die weer gaat rijden.

Alvast bedankt.
 
Maak de carburateurs eerst maar even schoon, en niet schoonmaken voor zo ver het mogelijk is maar echt schoon.
Weet haast wel zeker dat minimaal de stationair sproeiers verstopt zitten.
 
Beste Kevin,

Ze zijn uit elkaar geweest, ook de stationair sproeiers zijn schoongemaakt.
Ik heb de carburateurs vorig jaar ultrasoon laten reinigen toen er weer op gezet maar toen wilde die ook niet lekker meer lopen.
Heb het dit jaar weer opgepakt om hem toch maar weer te proberen .
Carburateurs er weer af, verbaasde me wat er aan vervuiling optreed na een jaar stilstaan met benzine erin.
vergomde benzine op de gasnaalden op de vloterafsluiter etc etc , alles weer schoon en doorgeblazen.
Maar nog steeds niet willen lopen.
 
hoe zit het met het luchtfilter deze is ook belangrijk voor de es,en als hij loopt op remmen reiniger loopt hij dan op 4 cilinders,heb je de slangen van de benzinetank niet verkeerdom aangesloten,komt er wel benzine uit de benzinekraan haal de slangen er af en ga aan de benzinekraan draaien,DUIDELIJK EEN BRANDSTOF PROBLEEM
 
Hallo ,
Ik heb hem geprobeerd te starten met een externe benzine tank omdat de kraan niet goed was,
deze heb ik inmiddels gereviseerd.
Het klopt dat het brandstof probleem is, alleen krijg ik het probleem niet getackeld.
Vandaar mijn vraag of er iemand in de buurt is die er lol in heeft om het te fixen.

@ Rens , je hebt een PB

Gr Martijn
 
PB gestuurd......

Ghehe, dat zal niet nodig zijn, motor staat ondertussen bij mij in de werkplaats ;)

13403347_231728527212190_5366168833004118488_o.jpg
 
Kijk, dat wordt opgelost! Benieuwd wat je als oorzaak vind. PB had ik al paar dagen geleden gestuurd nav een PB van de TS. Alleen niks meer gehoord, dus ik dacht wellicht heeft ie het niet gelezen.
Eh, mooie werkplaats heb je. (en zo leeg en opgeruimd :o )
 
Kijk, dat wordt opgelost! Benieuwd wat je als oorzaak vind. PB had ik al paar dagen geleden gestuurd nav een PB van de TS. Alleen niks meer gehoord, dus ik dacht wellicht heeft ie het niet gelezen.
Eh, mooie werkplaats heb je. (en zo leeg en opgeruimd :o )

THX :) ben er zelf ook heel blij mee, check de link in mijn onderschrift ;)

Komt er wel benzine door de "gereviseerde "benzinekraan?

Ben nog bezig, onderdeeltjes staan in bestelling zodra de carbs weer in elkaar zitten ga ik de motor in elkaar zetten en eens kijken wat wel en niet werkt, ook gelijk even een compressietest doen en de bougies controleren/gap bijstellen.
Tot zover het meest interessante wat ik gevonden heb is dat alle vier de vlotternaalden versleten zijn, de slijtrand is voelbaar met een nagel dus die ga ik gewoon vervangen.
Inlaatrubbers lijken ook nog goed te wezen want dat wil ook wel eens voor ellende zorgen.

13412131_231728590545517_480245462163989000_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

heb hetzelfde probleem met mijn GSX. Motor heeft 10 jaar stil gestaan. Motor startte wel met overstarten maar lekte benzine. Liep wel gewoon goed op 4 cilinders. 2 vlotternaalden zaten vast, dit gangbaar gemaakt maar sindsdien wil motor wel aanslaan, maar blijft niet lopen. Als ik aan het gas kom is het helemaal over. Wel is het luchtfilter helemaal verpulverd en dus nu niet aanwezig. Nieuwe is besteld.

Ben nieuwsgierig wat dit kan zijn, en wat de kosten zijn geweest.....motor gaat namelijk in de verkoop als hij weer loopt.

Groetjes Pascal
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan