Het 13e Show je gereedschap Topic Handschoenen aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.167
10.733
Op reis
Facebook
Het 13e Gereedschapstopic op (bijna) de 13e , we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​
















Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Als je een extra vat van gelijk formaat op 1 compressor aan sluit, heb je wél de extra buffer maar verdubbel je ook de (thermische) belasting van de motor (hij moet 2x zoveel ketel vullen).

Je kan dan beter beide machines laten draaien, want dan werken ze beide niet harder dan waar ze voor ontworpen zijn.


Dat is niet helemaal waar. Vuistregel is dat aanlopen en op toeren komen een 10x zo hoog Amperage/ stroomverbruik geeft dan nominaal vermogen. Je kunt dus beter 1 compressor aansluiten op 3 vaten dan 3 compressoren op 1 vat.
Zo'n electromotortje vindt het toch wel fijn om na een paar starts een tijdje vollast te kunnen draaien om de wikkelingen te koelen.
 
Dat is niet helemaal waar. Vuistregel is dat aanlopen en op toeren komen een 10x zo hoog Amperage/ stroomverbruik geeft dan nominaal vermogen. Je kunt dus beter 1 compressor aansluiten op 3 vaten dan 3 compressoren op 1 vat.
Zo'n electromotortje vindt het toch wel fijn om na een paar starts een tijdje vollast te kunnen draaien om de wikkelingen te koelen.

Er ontstaat wat verwarring: Met "motor" bedoel ik het cilinderblok (alleen zit dat bij een brulkikker compressor samen met de elektromotor in het zelfde carter).
 
:^ *O*
Cobalt boren na 2 seconden bot en kwamen er niet doorheen.

Freesje voor steenvoegen in de dremel was er binnen een paar seconden doorheen :}

[~[url="http://i166.photobucket.com/albums/u82/ElSnorro/IMG-20170323-WA0022_zpsgdnbwbx1.jpg"]afbeelding~][/URL]


ik heb keer door een soort vijl moeten boren. baas speciaal dure boren gekocht met widia punten. niks waard allemaal kapot gegaan. oude boor uit rommelbakje gepakt. zelf geslepen en was er ook zo doorheen. cobalt zegt eigenlijk helemaal niks. voor mij doet een goedkope boor het vaak zat ( boor dagelijks rvs op het werk )
 
[me="JAMF"]is in het prettige bezit van 2 stuks verfspuiten, een blaaspistool en tnx 2 Mechanism nu ook een remvloeistof tester.[/me]


Morgen meteen proberen om beits op de schutting te blazen. #failproof
 
ik heb keer door een soort vijl moeten boren. baas speciaal dure boren gekocht met widia punten. niks waard allemaal kapot gegaan. oude boor uit rommelbakje gepakt. zelf geslepen en was er ook zo doorheen. cobalt zegt eigenlijk helemaal niks. voor mij doet een goedkope boor het vaak zat ( boor dagelijks rvs op het werk )


Soms is de snijhoek veranderen voldoende, ook wel eens dure boren gekocht, om door hard staal te komen, waren zo bot. Vervolgens een oude hss boor op de slijpsteen en als een mes door de boter.
 
Zelf heb ik een wat oudere Makita 18V schroefboormachine. Schutting geplaatst en Hitachi machine van schoonpa geleend.

Die lag zo goed in de hand, alles leek veel spelingsvrijer gemonteerd....ik was om :)

Mijn laatste aanschaf: Hitachi DS18DBSL
ds18dbslwp.jpg


Mooi spul :Y
 
*O* Mooi spul idd :Y





ps.. had jij heeel toevallig nog communicatie-plug-spul gevonden? O-)

Ggrggrr... ik wist dat ik was vergeten iemand een berichtje te doen |( '(

Nope.... maar er staat een grote opruiming aan te komen, als ik sommige verhuisdozen eindelijk eens goed uitpakken en de zooi sorteren. Als ik m nog heb moet ie dan boven komen en dan kom ik er op terug !



Leuk machientje, maar oude meuk met nieuw spul vergelijken is natuurlijk niet helemaal eerlijk ;)

Noem jij mijn Makita nu 'oude meuk"..? B|

Echt een 1 op 1 vergelijk is idd niet eerlijk, maar het toch doen maakt mij wel extra blij met de Hitachi :P
 
Laatst bewerkt:
Ggrggrr... ik wist dat ik was vergeten iemand een berichtje te doen |( '(

Nope.... maar er staat een grote opruiming aan te komen, als ik sommige verhuisdozen eindelijk eens goed uitpakken en de zooi sorteren. Als ik m nog heb moet ie dan boven komen en dan kom ik er op terug !Noem jij mijn Makita nu 'oude meuk"..? B|

Echt een 1 op 1 vergelijk is idd niet eerlijk, maar het toch doen maakt mij wel extra blij met de Hitachi :P
No worries. Opruimen blijft leuk....
hoor het wel :) thx in ieder geval!
 
Zelf heb ik een wat oudere Makita 18V schroefboormachine. Schutting geplaatst en Hitachi machine van schoonpa geleend.

Die lag zo goed in de hand, alles leek veel spelingsvrijer gemonteerd....ik was om :)

Mijn laatste aanschaf: Hitachi DS18DBSL
[afbeelding]

Mooi spul :Y

Mooi apparaat hoor. Maarwat is wat ouder? Mijn inmiddels 7 jaar oude makita doet het nog steeds goed. Vandaag nog een grote gatzaag er op gezet en gat was er zo in. Is nog steeds een geweldig ding.
 
rY1MYHp.jpg


Nieuwe uitlees/reset tool, want wat je zelf kan doen..
Hoef je niet voor 50 euro bij de dealer te laten doen :)

En aangezien het kastje 20 euro kost... is het de moeite.



Wou nooit aan een modernere auto , omdat je zelf niks aan/met die computers kan/kon doen.
Maar na wat -onderzoek- blijkt er toch veel meer mogelijk dat verwacht.


Zit stiekem ook nog wat te spieken naar een niet merkgebonden variant ( zijn
wat kloontjes in China te krijgen )
Daar kan je blijkbaar nog veel meer mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan