Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

Mijn Rappie gaat helaas de deur uit,
Ik zoek voor woon werk verkeer toch een wat comfortabeler fiets.ook voor mijn vriendin wat lekkerder om te zitten
ik zal vandaag foto's maken en zal hem op marktplaats zetten

het doet toch wel een beetje pijn :(

2j4bijb.jpg

334rm38.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt die monozit eraf halen hè? Zit wat comfortabeler :)

Jammer dat je em wegdoet man! Hopelijk aan een andere MF'er dan maar, succes met de verkoop!
 
Je kunt die monozit eraf halen hè? Zit wat comfortabeler :)
_O-

Ik vind de Raptor wel behoorlijk comfortabel :? rij iedere dag 50 km woon-werk.
Alleen het verbruik kan een tikje beter, mijn oude TL1000R deed gemakkelijk 1:19 en soms 1:21.
Nu is het 1:16 best.. :)
 
_O-

Ik vind de Raptor wel behoorlijk comfortabel :? rij iedere dag 50 km woon-werk.
Alleen het verbruik kan een tikje beter, mijn oude TL1000R deed gemakkelijk 1:19 en soms 1:21.
Nu is het 1:16 best.. :)

Tsja dat verbruik voor woon/werk blijft wel pittig, ik vindt het wel ernorm schelen als ie een beetje op temperatuur is gekomen. Alleen zijn mijn forensenritjes daar meestal te kort voor.
 
Mensen!
Even een vraagje.
Ik zie op meerdere plekken gezeur over het geluid van de uitlaten. Wok meldingen enzo!
Weet iemand hoeveel DB dat mag zijn bij een Raptor?
 
Staat op het frame als ik mij niet vergis. Kan nu even niet kijken naar geloof dat het 87 db is.

Mensen!
Even een vraagje.
Ik zie op meerdere plekken gezeur over het geluid van de uitlaten. Wok meldingen enzo!
Weet iemand hoeveel DB dat mag zijn bij een Raptor?
 
Hier geen gezeur over het geluid, alleen maar complimenten.
Het maakt wel indruk als ik start en de ramen op kantoor gaan trillen. _O-
Gelukkig is het geen irritante gillende vierpitter. :+
 
Vanochtend vol vertrouwen vooraan gekropen bij het stoplicht..
De Raptor was de afgelopen weken niet uitgevallen.. GROEN ..gas.. uit.. en ff niet starten.
Snel aan de kant gedwud voor de koekblikken. :')

Bovenstaande hik-up ondervang ik normaal met koppeling wat later of twee keer gas geven, en pas de tweede keer wegrijden.
Maar ik dacht even dat de huidige temperaturen het probleempje hadden laten verdampen.

Als ik zaterdag tijd over heb na een klusje aan de Appie maar even de bougies vervangen, TPS afstellen, thermostaat koelvloeistof vervangen.

Nog even zoeken of het luchtfilter gelijk is aan een TL1000.. kan bijna niet anders. :?

:]
 
Laatst bewerkt:
Grappig, goedkoopste luchtfilter was voor de TL1000, maar net even langere levertijd.
Model is wel hetzelfde, alleen hele andere zoekresultaten op Ebay.
Voor €21,13 mag die uit Engeland komen, kan ik hem van het weekend er al inzetten. :Y
 
Momenteel vind ik de ochtenden nog wat koel.. en vanavond pas om half negen naar huis..

Dus deze mag nog een extra dagje op de radiator. :+



En op de oliekoeler hou ik ze wat langer, daar kan je de hand nog op leggen na een rit, de radiator niet. :)



Verder het nodige poetswerk te doen eens, zit allemaal nog in de (winter)olie. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik had al het idee dat ik een motor heb die zijn plek markeerde..
Op het werk een sweet spot waar ik altijd parkeer..
En in de tuin een klein plekje.

Maar vanavond werd het ineens wel erg duidelijk. O-)

Op bovenstaande foto ter hoogte van de voorvork en iets achter de zijstandaard.
Beiden moeten van hetzelfde komen, ik had de motor nu verder naar achteren geparkeerd dan normaal.

Dus ik heb wat te doen. :P (Eerst nog zoeken wat er lekt, het werd al donker, achterveer is nat, alleen de schokbreker zou wel een mazzeltje zijn)

De plas is nu wel erg groot.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren op zoek gegaan naar de olielekkage..



Blok is compleet droog aan alle kanten.. ik vermoedde de schokbreker.
Maar daar kom je zo lastig bij, mijn motorbok die in het frame gaat met twee stangen heeft geen plek op de Cagiva. :?

Dus maar even wat andere klusjes gedaan.. nieuwe bougies, TPS afgesteld.





Ketting gespannen, en toen de motor omgedraaid..

Ineens dikke lekkage. :?





Het ruikt lang niet zo lekker als motorolie (meer transmissieolie/ATF) , en het zag er wat groenig uit.
De schokbreker lek dus. :P

Na het uitlopen is de ingaande demping ook echt compleet weg.
Nu op zoek naar iets dat gaat passen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Dag allemaal,

Waar moet ik zeker op letten bij een cagiva raptor 650 van 2008 met rond de 20000 km?

Alvast bedankt!
 
Lekker stukje gereden gisteren, en blijkbaar niet de enige. Bij Alphen ad Rijn op de N207 een V rap in het wild gespot, iemand van hier?



Dag allemaal,

Waar moet ik zeker op letten bij een cagiva raptor 650 van 2008 met rond de 20000 km?

Alvast bedankt!

Het enige waar ik last van had/heb zijn elektronische problemen (ECU??) en het niet op temperatuur komen wegens brakke thermostaat. Verder prima keus :Y
full
 
Lekker stukje gereden gisteren, en blijkbaar niet de enige. Bij Alphen ad Rijn op de N207 een V rap in het wild gespot, iemand van hier?Het enige waar ik last van had/heb zijn elektronische problemen (ECU??) en het niet op temperatuur komen wegens brakke thermostaat. Verder prima keus :Y [afbeelding]

Dankuwel. De thermostaat is dat niet een redelijk groot probleem? Het lijkt me wel belangrijk dat de motor op bedrijfstemperatuur kan draaien?
 
ik kan wel wat hulp gebruiken bij het tps afstellen, ik heb het geprobeert maar hij loopt nog niet lekker
 
Dag allemaal,

Waar moet ik zeker op letten bij een cagiva raptor 650 van 2008 met rond de 20000 km?

Alvast bedankt!

Ik heb nog wel een mooie 1000 uit 2007 voor je in de aanbieding. Die wil je straks toch als je eenmaal een tijdje op die 650 hebt gereden.. O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan