Het grote GS-topic deel 31 - the story continues ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed verhaal. Ik struikelde over het puntje euro's....... €800,- voor dat brok Chinese kinderarbeid :?
Voor de rest zie ik dat mijn 350 dus ook nog prima kan. De optie slingerwegen buiten de bebouwde kom zou ik wel willen hebben, daar kan je in het buitenland lol van hebben.

800 is best wel veel idd, voor zulk geld kun je misschien beter de gangbaardere garmin of tomtom kopen. Heb sinds kort de tomtom rider 400, zeer tevreden mee
 
Vraagje, weet iemand wat specifiek "HP-Akrapovic" betekent ipv enkel Akrapovic op de uitlaat?

Zie foto
full
 
HP = High Performance, omdat je maar een paar pk's minder hebt dan bij de originele uitlaat (Gemeten door Das Motorrad)

Deze uitlaat is de BMW Akra versie en staat ook op de BMW prijslijst, in ieder geval bij de 2013 ~ 2016 LC series. BMW gebruikt zelf ook redelijk vaak beide letters, bijv. in de aloude BMW R1200GS HP, de R1000S HP2 en de S1000SS HP4 als ik mij niet vergis.
 
De originele HP2 uitvoeringen met het 1200 blok
HP2 Enduro
HP2 MegaMoto
HP2 Sport (DOHC)
Het vier cilinder blok
HP4 (S1000RR)

En de rest wat HP genoemd wordt zijn normale uitvoeringen met wat HP meuk erop geschroefd
 
Was bijna goed, zat alleen twee typo's in. Ten eerste was het de R1200S (ik had de "colgate"versie) en het tweede is dat ik vergeten ben dat het om de olieboxer gaat, dus niet de flitsende LC.
8-)
 
Laatst bewerkt:
Hier-is-ie-dan.. klik
Voor mij geldt ook: hier is ie dan.
En het review lees ik nu pas, nadat ik hem een paar uur geleden heb aangeschaft...
Hoofdredenen zijn, dat ik nu het instelwiel op XR eens kan gaan gebruiken en het betere scherm in het zonlicht.
Het scherm zelf spiegelt inderdaad nogal en dan is er onder een bepaalde hoek alsnog weinig te zien.
Mijn 660 doet het nog altijd prima, maar de VI heeft best wel een aantal voordelen.
De verhouding kostprijs en voordelen is behoorlijk zoek, het is niet anders.
De 660 blijf ik ook houden, daar zit een autosteun bij.
660 verkopen en dan de steun los voor de VI kopen lijkt me minder gunstig.
Met ingang van donderdag kan de VI tonen wat hij in de praktijk kan, veel Eifel en Moezel kilometers.
Wel in de auto, (motor) routes narijden.
 
Hi,

Het komende halfjaar patrouilleer ik de A4 en ik was niet van plan dat op m'n rijstkoker te doen (Yamaha YZF750R, 1997), dus overweeg ik een GS te kopen.

Simpele vraag: Op welke model-specifieke dingen moet ik letten? Ik heb eerder een dag op een R1200GS gereden, het gaat hier om een model uit 2005 met < 100k op de teller. De link in de openingspost werkt niet meer, zoeken via Google levert vooral een lijst met mankementen op die door BMW verholpen worden. Ik zoek juist problemen die niet door een terugroepactie te verhelpen zijn maar waar ik wel voor moet uitkijken. Zijn die er echt niet? :]
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen idee waar de 1200gs om bekend staat maar van de 1100 weet ik de volgende dingen:

-Zwakke punten in het frame (te verhelpen met hard parts van touratech)
-Hall-effect sensor is zwak dus wil nog wel eens opgeven
-gasklephuizen moeten na ik meende iets van 80000km(of tot ie stationair niet mooi meer loopt) gereviseerd worden.
-de mo(t)ronic ECU springt snel in de foutmelding.
-Voorste rempomp is slijtgevoelig

Er zijn vast meer dingetjes maar die weet ik zo gauw niet.
 
ABS systeem van de 2005 is gevoelig. Pomp kan stuk gaan. Kost veel. Ik heb wel het idee dat als je veel rijdt en goed onderhoud doet dat die pomp het lang vol houdt. Die van mij gaat al 135k mee.
Koppeling is kostbaar. Verder valt het wel mee als alle terugroep acties zijn uitgevoerd.
 
Vandaag de rit MF allroad rit voorgereden samen met RonHD. Wat een straf was dat, al helemaal die nare zon de hele dag en dat terras in Otterlo. Goddelijk dagje sturen over de Veluwe :t

17457396_1480830788596401_3981048954075305315_n.jpg


17342592_1480820648597415_1668861079805673267_n.jpg
 
wat een rare GS is dat :o
Een hele exclusieve GS, een proto die de productie niet gehaald heeft vanwege te lage marges. Al die exotische onderdelen, verzameld in perfecte design....... Het bleek niet geschikt om als bouwer van lelijke hokken met zo iets moois op de markt te komen.
Toen heeft Kawa het maar gedaan en noemden het de KLE 500, de projectnaam die BMW er aan gegeven had. (Der KLEine 500)
Z'n baby GS mag niet vies worden... :+
Hoe weet jij dat :? Het klopt wel overigens, ik heb onlangs net de GS helemaal staan poetsen. :X
 
Laatst bewerkt:
Een hele exclusieve GS, een proto die de productie niet gehaald heeft vanwege te lage marges. Al die exotische onderdelen, verzameld in perfecte design....... Het bleek niet geschikt om als bouwer van lelijke hokken met zo iets moois op de markt te komen.
Toen heeft Kawa het maar gedaan en noemden het de KLE 500, de projectnaam die BMW er aan gegeven had. (Der KLEine 500)

_O- _O-
 
Totl en Woekie, bedankt :) Ik ben trotse bezitter van een rode GS uit 2005 nu, ABS is recent gespoeld en werkt goed. Grootste is vooral door dealers onderhouden. Terugroepacties ga ik nog even laten controleren door een BMW dealer.

Specs:
75k op de teller
drie BMW koffers er bij
bochtenset zonder balanspijp en katalysator
verstelbaar ruitje
carbon hugger
radiator/koplamp beschermers

Hier naast zijn voorganger:
preview
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan