Beginnend motorrijder

ing_BRW

Rookie
5 okt 2016
14
1
Hallo allemaal,

Ik heb mij wat eerder aangemeld op het forum dan bedoeld.
De situatie is namelijk dat ik geen eigen motor heb.

Het motorrijbewijs heb ik pas een maand en door pech met de auto heb ik financieel nog even geen ruimte om een motor te kopen. Komend voorjaar wil ik dus intensief gaan zoeken en heb tot die tijd een CBR600F2 van een maat in bruikleen.
Hij heeft die motor toch te koop en anders staat deze stil, ik gebruik hem dus met de vraagprijs als eigen risico.

Ik wilde mij pas aanmelden als ik een eigen motor in bezit heb, maar de situatie is nu even zo dat ik advies nodig heb. Hiervoor zal ik een apart topic openen.

Verder over mij:
Ik heb altijd een bootje gehad maar door een verhuizing naar minder waterrijk gebied heb ik de vrijheid gezocht in het motorrijden. Ik heb gelesd op een Kawasaki ER6n wat voor mij eigenlijk net te klein was.
Al jaar en dag vind ik de Yamaha Fazer en de Ducati Hypermotard geweldige motoren, dus ga ik straks opzoek naar iets in die richting om mee te beginnen.
Het gaat mij voornamelijk om de wat rechter zit en het gemak voor wat langere mensen (echt extreem lang ben ik ook weer niet).

Ik hoop hier op het forum veel te kunnen vinden en delen.
 
:W Peter
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Je hebt tenminste je rijbewijs, dat kan niet iedereen zegen die zich aanmeldt.

Bezit van een motor is geen voorwaarde hier voor zover ik weet.

En juist hier kan je veel info halen mocht je ooit je eigen motor willen gaan kopen
 
Bedankt voor het warme welkom.

Ik ben eigenlijk opzoek naar wat advies, misschien verstandig om een nieuwe topic te starten?

Momenteel rijd ik namelijk een CBR600 F2 in bruikleen, deze is eigenlijk te klein voor mij.
Evenals de Kawasaki ER6n waarop ik heb gelest.

Tijdens de aanschaf van motorkleding is mij een Kawasaki Z1000 geadviseerd maar dat is nogal boven budget. Zelf vind ik nog altijd de Yamah Fazer en de Ducati Hypermotard mooie motoren (Ducati Monster overigens ook wel, maar die schijnt ook te klein te zijn voor mij).

Wie weet misschien wat een goede motor kan zijn in de trend van naked/tour (aardig rechte zit) met een vermogen vanaf 70Kw en een budget van rond de €2.000,-
 
De kogel is door de kerk, afgelopen zaterdag de koop gesloten voor een Yamaha Fz6 Fazer uit 2006 met 14.000 km op de teller.

Na een testrit nog een nachtje met knikkende knieën gezeten van enthousiasme alvorens ik tot een besluit kwam. Maar ik ben er helemaal blij mee.

29827130_d352be75dae1352f61766a063e30026b_large.jpg


29827132_86da98fb6112b8e41e9330c479729bc4_large.jpg


29827133_6c30b7ee41074eabd17991498e0f058c_large.jpg
 
Hayabusa, rood natuurlijk, want snelste, maar wat wil je ermee doen, proefrijden, iets anders misschien... Of wacht, je hebt al een motor gekocht!

Superfiiets! En je hebt meteen de keukste Fazer te pakken die imo ooit gemaakt is. Welkom trouwens.
 
Veel plezier ermee.

Bij TT Motoren gekocht , zo te zien ?

Klopt. De foto's zijn nog gemaakt bij de oude vestiging maar ik heb hem gekocht op de nieuwe vestiging (400 meter verderop).

Ik probeer nog steeds geduldig te wachten tot de RDW het kenteken heeft uitgegeven.
Bij TT hadden ze het afgelopen weekend ook razend druk vanwege de officiële opening van de nieuwe vestiging.

Hayabusa, rood natuurlijk, want snelste, maar wat wil je ermee doen, proefrijden, iets anders misschien... Of wacht, je hebt al een motor gekocht!

Superfiiets! En je hebt meteen de keukste Fazer te pakken die imo ooit gemaakt is. Welkom trouwens.

Haha, lekkere reactie. Nee Hayabusa zou ik niet durven tenzij er meteen een uitvaartverzekering bij komt. Ik neem voor nu genoegen met een halve Hayabusa, vind ik al gek genoeg.
 
Welkom nog en gefeliciteerd! Mooie Fazer! Is wel wat duurder uitgevallen dus dan je budget wat je eerst vermeldde, maar je krijgt er iets heel moois voor terug :]
 
:W

Heb Had je toevallig ook een Fiat Punto?

Username komt overeen :+
Inderdaad "had". :X '(

Welkom nog en gefeliciteerd! Mooie Fazer! Is wel wat duurder uitgevallen dus dan je budget wat je eerst vermeldde, maar je krijgt er iets heel moois voor terug :]
Klopt. Bijna het dubbele.
In een half jaar tijd toch wat extra opzij kunnen leggen. En eigenlijk een goede investering ervan willen maken omdat de volgende aankoop (in 2018) een huis moet worden. En het de vraag is hoeveel ruimte er daarna nog is om een motor te kopen. O-)

En de afwerking van de uitlaat sprak mij zo gigantisch aan dat ik bijna opzettelijk de wat oudere modellen begon te negeren.
Als ik nog een jaar langer had zitten zoeken had het zomaar een nieuwe kunnen worden, elke keer als je iets op de een ziet wil je het zelf ook en dan stel je je eisen weer bij. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan