KTM 690 SMC (-R) Deel 7 Broaaaper die broaaap!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rvs klemmetjes ben ik afgelopen jaar ook naar opzoek geweest. Ik heb toen alle winkels in de buurt waar ze deze ook maar heel misschien zouden verkopen afgeweest, maar zonder succes. Uiteindelijk door tijdgebrek i.v.m. motorvakantie maar voor gewone gegaan. Enige oplossing leek een zak van 100st online voor veel te veel geld.
 
Weet je zo nog hoeveel mm? Dan zorg ik dat ik de juiste heb voordat ik begin.

Daarnaast sinds gister nog een ander dingetje. Bij stationair lopen bij het stoplicht, schommelt de stationair. Soms bijna uitvallen en soms even richting 2k toeren. Vervolgens gewoon weer 1500 toeren. Dit komt meermaals terug bij de stoplichten. Verder loopt de motor super. Slaat ook niet af.

Dit is 1 van de redenen dat ik het filter vervang. Iemand enig idee of dit zal helpen? Of ervaring met zelfde probleem?
 
Weet je zo nog hoeveel mm? Dan zorg ik dat ik de juiste heb voordat ik begin.

Daarnaast sinds gister nog een ander dingetje. Bij stationair lopen bij het stoplicht, schommelt de stationair. Soms bijna uitvallen en soms even richting 2k toeren. Vervolgens gewoon weer 1500 toeren. Dit komt meermaals terug bij de stoplichten. Verder loopt de motor super. Slaat ook niet af.

Dit is 1 van de redenen dat ik het filter vervang. Iemand enig idee of dit zal helpen? Of ervaring met zelfde probleem?

Zo uit mijn hoofd was het 10mm, ik beb toen 8 en 10mm gekocht.
 
Weet je zo nog hoeveel mm? Dan zorg ik dat ik de juiste heb voordat ik begin.

Daarnaast sinds gister nog een ander dingetje. Bij stationair lopen bij het stoplicht, schommelt de stationair. Soms bijna uitvallen en soms even richting 2k toeren. Vervolgens gewoon weer 1500 toeren. Dit komt meermaals terug bij de stoplichten. Verder loopt de motor super. Slaat ook niet af.

Dit is 1 van de redenen dat ik het filter vervang. Iemand enig idee of dit zal helpen? Of ervaring met zelfde probleem?

voor het klemmetje:
misschien dat je dit al had geprobeerd, zo niet: https://www.ktm-shop.nl/ktm-fichefinder.html
 
Laatst bewerkt:
Weet je zo nog hoeveel mm? Dan zorg ik dat ik de juiste heb voordat ik begin.

Daarnaast sinds gister nog een ander dingetje. Bij stationair lopen bij het stoplicht, schommelt de stationair. Soms bijna uitvallen en soms even richting 2k toeren. Vervolgens gewoon weer 1500 toeren. Dit komt meermaals terug bij de stoplichten. Verder loopt de motor super. Slaat ook niet af.

Dit is 1 van de redenen dat ik het filter vervang. Iemand enig idee of dit zal helpen? Of ervaring met zelfde probleem?

Ik heb vorig jaar voor iemand z'n tank schoon gemaakt, filter vervangen, na 6200 Km off-road met een 690 Enduro.
Hij kende z'n motor niet meer terug!!!

Die vervuiling gaat zo langzaam dat je het niet merkt.
 
wanneer is dit benzine filter vervangen eigenlijk al nodig? ik zat er ook al over te denken dit aankomend seizoen een keer mee te pakken. die van mij is van 2013 en er staat dacht ik iets van 14.000 km op nu.
 
voor het klemmetje:
misschien dat je dit al had geprobeerd, zo niet: https://www.ktm-shop.nl/ktm-fichefinder.html

even gekeken. ze hebben hier speciaal een setje "filterkit" voor.

partnr. 81207090000

echter als ik deze in typ bij ktm versand staat er: This spare part was replaced with a new spare part by KTM!

nieuwe partnr. is 81207090100

wel een erg duur filtertje :') ..... €46,59

( dit geld dan wel voor mijn 2013 model )
 
Dat is ook de reden dat je hem los moet kopen bij de automaterialenzaak. Mahle kl97. Ik heb hem bij 5000 km preventief vervangen en hij was al zwart maar geen idee of hij vol zat
 
Laatst bewerkt:
wanneer is dit benzine filter vervangen eigenlijk al nodig? ik zat er ook al over te denken dit aankomend seizoen een keer mee te pakken. die van mij is van 2013 en er staat dacht ik iets van 14.000 km op nu.

Grote kans dat jij het verschil wel zal merken..............

En vergeet het "hoedje" in de snelkoppeling van de injector niet......
Dat is vlgs mij vanaf de 2013-2014 modellen.
 
Ik ga morgen ook even de mahle kl15 of 97 halen. Afhankelijk van welke ze zo hebben liggen. En dan rijd ik meteen naar de ktm dealer voor het filter in de connector. En zal ik morgen avond de boel eens wisselen.

Is het het makkelijkste/veiligste voor de benzine slangen om te tank omhoog te klappen. Of gewoon vanaf beneden doen. En wanneer omhoog te klappen, nog extra dingen op te letten?
 
Bij de modellen met ABS kan je de tank niet echt lekker makkelijk opklappen.
Zorg dat je tank lekker leeg is, onder vandaan filtertje wisselen.

Tank leeg-zuigen met een zibro-camin tank-pompje (kost geen drol bij de bouwmarkt)
 
Grote kans dat jij het verschil wel zal merken..............

En vergeet het "hoedje" in de snelkoppeling van de injector niet......
Dat is vlgs mij vanaf de 2013-2014 modellen.

waar zit dit hoedje ergens? ik kan het in de partsfinder niet zo gauw vinden ( 2014 model ook niet). ik heb nog wel wat info. er over gevonden op: http://supermotojunkie.com/showthread.php?121105-KTM-690-Fuel-Filters

in de midden van pagina 1 staat een afbeelding van een filter die er 30.000 km in heeft gezeten. die is best zwart ja.

oh er staat trouwens nog een topic over op met wat mooie foto's : http://supermotojunkie.com/showthread.php?107378-Replacing-fuel-pump-and-filter-on-690SMC
 
Hoedje; klick de snelkoppeling open, in de inlaat van het "mannetje" zie je een wit ringetje, pak een dikke (6 mm) hout-schroef, draai die er ca. 1,5 slag erin, en je trekt het kleine filter hoedje eruit.

Montage in omgekeerde volgorde. druk het hoedje erin met je duim (lichaamsdeel naar keuze)
 
Net het filter vervangen. Heb een Kl15 geplaatst. Het was hard nodig. Echt smerig filter wat eruit kwam. Slang klemmen zijn de 8 mm. Die passen gewoon.

Het wisselen viel mij 100% mee. De slang klemmetjes heb ik ze bij het uitstekende stuk door geknipt. Ze waren meteen los. Minuutje werk voor beide.

De hele boel terug de tank in ging ook in 1x goed. 30 seconden werk ook.

Net 10 minuutjes gereden. Alles loopt mooi, dus neem aan geen knik in de leiding. Ook lekt het niet bij de pomp. Dik tevreden.

Ik merkte echter niet echt een verschil met het oude of nieuwe filter. Wel lijkt de stationair wat soepeler en gelijker te lopen.
 
Inmiddels een kleine 300 km gereden. Wat een ding... eindeloze wheelies en wat een fun. Leukste straat motor ooit. Ik ben echter bang dat dit ding mijn rijbewijs wel Eems een keer kan gaan kosten :+ inhouden is er niet bij als ik opstap.

Nog 1 vraagje. Wat is een beetje normaal qua olie gebruik. Ik weet dat ze olie gebruiken, maar wat is normaal?
 
Verschilt, sommigen gebruiken bijna niets. Ligt denk ik ook aan je rijstijl.
Mijne gebruikte een kleine 200ml op 1000km, maar lijkt nu echt minder sinds ik motul 7100 gebruik.
 
Inmiddels een kleine 300 km gereden. Wat een ding... eindeloze wheelies en wat een fun. Leukste straat motor ooit. Ik ben echter bang dat dit ding mijn rijbewijs wel Eems een keer kan gaan kosten :+ inhouden is er niet bij als ik opstap.

Nog 1 vraagje. Wat is een beetje normaal qua olie gebruik. Ik weet dat ze olie gebruiken, maar wat is normaal?

dat gebeurd opzeker ik praat helaas uit ervaring........ |(

wat betreft olieverbruik
bij mij is het meestal 200ml a 1000 / 1500 km met gas op standje open 8-)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag m'n SMC-R opgehaald en ontzettend blij natuurlijk! Hij is helemaal standaard, maar ik wil d'r een Akrapovic (of andere) slip-on opzetten. Weten jullie zo gauw of ik hier ook de mapping op moet laten aanpassen of geldt dit pas vanaf een volledige lijn?
 
Heeft hier iemand interesse in een smc? Ik rij er te weinig mee. Het is de smc van xr600sm geweest. Ik heb deze een half jaar geleden geruild tegen mijn smt. De motor heeft 27 500km gelopen en komt 2008
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan