Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar op een of andere manier gaan bij die laag-vermogen SV's toch wel vaak de big-end lagers naar de maan.. of dst aan de oliesoort te wijten is blijft een groot vraagstuk natuurlijk ;)
 
Maar op een of andere manier gaan bij die laag-vermogen SV's toch wel vaak de big-end lagers naar de maan.. of dst aan de oliesoort te wijten is blijft een groot vraagstuk natuurlijk ;)
Klopt, maar ik denk dat het niet aan de olie ligt, maar een zwak punt van het SV650-blok is. Als het alleen aan de olie zou liggen zouden alle motoren die je ermee smeert/koelt er last van moeten hebben . ;).
De big-end lager slijtage schijnt trouwens nogal afhankelijk van het olieniveau te zijn. Ervoor zorgen dat dit bij voorkeur altijd tussen het midden en MAX blijft, en zeker niet onder MIN komt dus ... :t
 
Laatst bewerkt:
Datis goed nieuws. Ik heb in de aanloop van de koop van mijn sv650 dit topic geheel doorgelezen en dus ook met je meegeleefd.

Ik heb de eerste 20km gereden, Nog niks dus :o

Een Roadsitalia demper besteld, en een vervanger voor de taartschep. Ik hoop dat spul volgende week binnen te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik ben echt superrrr blij! *O*

Alleen was de verkeerde accu geleverd, dus dat is nog een punt van aandacht, maar de geode staat inmiddels thuis!
En wellicht de koppelingskabel vervangen in de toekomst.. loopt wat stroef.
Maar verder, dit blokt loopt mooier en stiller dan het vorige!

*O* *O*

Al met al heeft die toch 3,5 maand stil gestaan. Maar de kilometers gaan weer gemaakt worden! :]
 
Datis goed nieuws. Ik heb in de aanloop van de koop van mijn sv650 dit topic geheel doorgelezen en dus ook met je meegeleefd.

Ik heb de eerste 20km gereden, Nog niks dus :o

Een Roadsitalia demper besteld, en een vervanger voor de taartschep. Ik hoop dat spul volgende week binnen te krijgen.


Kijk dempert erop en die taartschep eraf is een goed begin!
 
Goedemorgen! ik ben ook weer uit de winterslaap. De SV nog niet opgestart, maar al wel vast hier bijgelezen.

Chielo, ik lees iets over een brandstofpomp? Is dat nog actueel? Ik zoek namelijk nog een brandstof niveau sensor. deze zit aan de pomp gemonteerd. dus als je je pomp weg doet, houdt ik me aanbevolen voor de sensor.

Ding vorig jaar al besteld bij de suzuki dealer, maar nooit weer wat van gehoord :S
 
Goedemorgen! ik ben ook weer uit de winterslaap. De SV nog niet opgestart, maar al wel vast hier bijgelezen.

Chielo, ik lees iets over een brandstofpomp? Is dat nog actueel? Ik zoek namelijk nog een brandstof niveau sensor. deze zit aan de pomp gemonteerd. dus als je je pomp weg doet, houdt ik me aanbevolen voor de sensor.

Ding vorig jaar al besteld bij de suzuki dealer, maar nooit weer wat van gehoord :S

Nope, heb em schoongemaakt en terug gezet.
Kon het mezelf niet opbrengen om 250 euro uit te geven voor een los filter of 80 euro voor een complete pomp terwijl deze het nog prima deed.

Eerste 300km er al weer op zitten en god, wat rijd dat toch weer fijn... :9~
Verbruik was wel om te janken...
1 op 12,5 en dat nog met 25kw cdi ook ;(
 
Laatst bewerkt:
:W Had me een aantal weken geleden al eens gemeld, maar nu met foto :)

full


Heb sinds december deze 2006 'N', overgenomen van de eerste eigenaar.

Ben voornemens iets aan de vering en remmen te doen, optisch niets eigenlijk, vind 'm er prima uitzien. Hebben jullie ervaring met het vervangen van de klauwen, passen de klauwen van een bepaald bouwjaar GSXR bijvoorbeeld één op één? En de achterschokbreker, kan ik die van een ander model Soes eronder steken?
 
Ik dacht dat je al vd 25kw af was chielo?
Mijne is niet in slaapstand geweest, lekker pekelbeest hehe. Mooiere weer rijd wel weer lekker, eindelijk weer de bocht in smijten.
 
:W Had me een aantal weken geleden al eens gemeld, maar nu met foto :)

[afbeelding]

Heb sinds december deze 2006 'N', overgenomen van de eerste eigenaar.

Ben voornemens iets aan de vering en remmen te doen, optisch niets eigenlijk, vind 'm er prima uitzien. Hebben jullie ervaring met het vervangen van de klauwen, passen de klauwen van een bepaald bouwjaar GSXR bijvoorbeeld één op één? En de achterschokbreker, kan ik die van een ander model Soes eronder steken?

Wil niet gaan zitten mieren maar dit is het 650S topic en niet N })

Maar over je remmen..
Remklauwen kun je van een SV1000 afhalen, dat zijn dan 4 zuigers, en die kun je monteren met adapters welke je vanuit de States bij svracingparts kunt bestellen. Een op een zal niet gaan mits je de hele vork met wiel en al wisselt.

Wel je rempomp veranderen naar 18mm indien je 4 zuigers monteerd.
En eventueel (stalen) leidingen welke vanaf de pomp rechtstreeks naar de klauwen gaan ipv over het spatbord heen.
 
Wil niet gaan zitten mieren maar dit is het 650S topic en niet N })

Maar over je remmen..
Remklauwen kun je van een SV1000 afhalen, dat zijn dan 4 zuigers, en die kun je monteren met adapters welke je vanuit de States bij svracingparts kunt bestellen. Een op een zal niet gaan mits je de hele vork met wiel en al wisselt.

Wel je rempomp veranderen naar 18mm indien je 4 zuigers monteerd.
En eventueel (stalen) leidingen welke vanaf de pomp rechtstreeks naar de klauwen gaan ipv over het spatbord heen.

Ik zou beginnen met de stalen leidingen, nog voor dat je met de remklauwen gaat kloten.
Zeker bij onze sv'tjes die vaak al wat ouder zijn, is het echt wel tijd voor een paar fatsoenlijke stalen leidingen.

Daarnaast ff verse goeie remblokken en meestal is dat al een redelijke verbetering.
Verder dan "redelijk" ga je nog steeds niet komen, maar dan weet je zonder direct extreem kosten te maken in ieder geval wat er kan met de standaard setup..
 
Ik dacht dat je al vd 25kw af was chielo?
Mijne is niet in slaapstand geweest, lekker pekelbeest hehe. Mooiere weer rijd wel weer lekker, eindelijk weer de bocht in smijten.

Nope, nog een half jaartje.
Maar is prima mee te rijden, gewoon iets langer aan het gas hangen om hard te gaan. :)

Vind de SV een super fijne stuurfiets maar voor woon/werk wil ik straks toch wel iets anders...
Van de week keertje mee naar stage gereden ipv de met scooter, +-40km snelweg heenweg maar de lol was er toch al gauw vanaf.
Veel te veel last van rijwind en opgekropte houding op dat ding helaas ;(
 
Ik zit ook prima op dat ding en ben zelf 1.83m.
Iedere dag zit ik weer met plezier op de motor en herken je gevoel niet. Heb wel een aftermarked hoger ruitje gemonteerd.
 
Ben je 2 meter lang dan?

Neu lang niet, 1,85 ofzo.
Boven de 120 kan ik gewoon geen comfortabele houding vinden om beetje redelijk rechtop en uit de wind te kunnen zitten.

Achja, zal wel.
Volgens mij loop ik hier de laatste tijd alleen maar te zeuren... :X

Voor de rest vind ik rond jagen met dat ding nog steeds prachtig om te doen :9~
 
Verhoogd Chinees budget ding.
Als ik er gewoon op zit komt die windstroom precies op mn helm. Als ik zo recht op mogelijk ga zitten kom ik er net boven. En als ik net iets gebukt zit kom ik er net onder. Wel allemaal boven de 100 dan hè, daar onder weinig last van.
 
Verhoogd Chinees budget ding.
Als ik er gewoon op zit komt die windstroom precies op mn helm. Als ik zo recht op mogelijk ga zitten kom ik er net boven. En als ik net iets gebukt zit kom ik er net onder. Wel allemaal boven de 100 dan hè, daar onder weinig last van.
Probeer 'm dan eens met een origineel of desnoods even zonder ruitje.
Ik heb een S en een N die inmiddels beide de zitpositie van een S hebben (dus clipons en lange schetsplaten), en beide voorzien zijn van een normale N koplamp met een simpel klein flyscreen. Ik ben 1.85 , dus heel vergelijkbaar. Ik zit door ontbreken van ruitje gewoon vol in de wind, en ook op lange ritten boven 100 km/u geen problemen met het niet kunnen vinden van een lekkere zit. In datgeval iets verder naar achteren gaan zitten, voeten iets verder naar achteren en een beetje tegen de wind inhangen. Gewoon comfortabel, en ook geen druk op armen/poslen of zo. Verder wel geluid aan de helm, maar geen gebulder of geklapper door turbulenties achter een bubble ruit.
Ik heb ook op de SV650S met de originele kuipruit gereden en ook dat ging prima, ongeacht de snelheid.
 
Ik rijd met een MRA racing screen welke hoger is dan de std.
Mocht je de originele willen proberen, deze kun je zo ff een weekje meenemen.
 
Ik rijd met een MRA racing screen welke hoger is dan de std.
Mocht je de originele willen proberen, deze kun je zo ff een weekje meenemen.

Proberen kan altijd...
Toen ik hem kocht had ik ook nog een origineel ruitje maar die was vaal lelijk en zat een barst in.
Ik kan me wel herinneren dat deze een stuk lager maar ook vooral korter was.
Ik heb van Roger ook al een aanbod om de zijne over te nemen :+
Zal er eens over nadenken, iig bedankt voor het aanbod
 
Zo.... Eerste kilometers er gisteren opgezet. Daarna meteen maar ff verse olie er op gegooid.

Bevalt toch wel goed zown Japanner, de start na de winterstop is een stuk minder spannend!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan