XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijne (1999) heeft al vanaf oktober vorig jaar in de garage stilgestaan...geen druppellader of niks.. afgelopen zaterdag ff de benzine kraan op pri, choke aan .. en ff gepruttel en daarna lopen als een tiet... dit heb ik al jaren met mijn XJRren *O*

binnenkort ff weer lekker proberen te gaan sturen :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo, Sinds vorige week ben ik ook eigenaar van een XJR1300 echter heb ik er een lelijke top halfkuip op zitten. En ik ben dus opzoek naar een orginele koplamp (de steunen heb ik al)

Heeft iemand van jullie er toevallig nog 1 liggen?

Grtz
 
$_84.JPG
 
~
mijne (1999) heeft al vanaf oktober vorig jaar in de garage stilgestaan...geen druppellader of niks.. afgelopen zaterdag ff de benzine kraan op pri, choke aan .. en ff gepruttel en daarna lopen als een tiet... dit heb ik al jaren met mijn XJRren *O*

binnenkort ff weer lekker proberen te gaan sturen :][/quote

Hier t zelfde, alleen was ik m vergeten op pri te zetten en duurde t ff langer 😏
Betreft hier een 20 jaar oud beesje.
😎
 
\
mijne (1999) heeft al vanaf oktober vorig jaar in de garage stilgestaan...geen druppellader of niks.. afgelopen zaterdag ff de benzine kraan op pri, choke aan .. en ff gepruttel en daarna lopen als een tiet... dit heb ik al jaren met mijn XJRren *O*

binnenkort ff weer lekker proberen te gaan sturen :][/quote

Hier t zelfde, alleen was ik m vergeten op pri te zetten en duurde t ff langer 😏
Betreft hier een 20 jaar oud beesje.
😎
Slechts 2 jaartjes ouder *O*
 
Mannen.. weten jullie missch hoe het zou kunnen komen dat het achterwiel de grond raak ondanks dat ie op de middenbok staat.De xjr staat niet echt stabiel en het is een ramp om hem weer van de bok te krijgen.De bok schuift dan mee/of begint te stuiteren.Er zit geen verhogingssetje op of andere schokdemper.Ik kan aan de bok niet zien of er een lasnaad gescheurd is.Hij lijkt me wel een btje krom.. maar ik weet niet hoe krom de bok hoort te zijn.Onderaan het frame lijkt me niet echt dat het gat uitgelubberd is.. De bok zakt volgens mij gewoon te ver door naar voren..

Grtz Classic84
 
Lijkt inderdaad op of hij te ver door gaat naar voor. Als het achterwiel niet los komt heb je inderdaad effect dat hij lastig van de bok af te krijgen is. Ik heb wel verhogingsetje en daarom ook blokken op de bok laten lassen.

Gisteren nog even met belly-pan bezig geweest. Met wat moeite zit hij er op maar loopt wel dicht langs de bochten. Kan wel eens flink warm worden denk ik en ben benieuwd of dit geen probleem oplevert. Iemand ervaring. Eventueel afstand belly-pan - bochten?
 
Mannen.. weten jullie missch hoe het zou kunnen komen dat het achterwiel de grond raak ondanks dat ie op de middenbok staat.De xjr staat niet echt stabiel en het is een ramp om hem weer van de bok te krijgen.De bok schuift dan mee/of begint te stuiteren.Er zit geen verhogingssetje op of andere schokdemper.Ik kan aan de bok niet zien of er een lasnaad gescheurd is.Hij lijkt me wel een btje krom.. maar ik weet niet hoe krom de bok hoort te zijn.Onderaan het frame lijkt me niet echt dat het gat uitgelubberd is.. De bok zakt volgens mij gewoon te ver door naar voren..

Grtz Classic84
Als de hefboom ook de grond raakt is de standaard doorgezakt. Kijk ook of hij niet ergens gescheurd is. Dan zou hij zomaar opeens kunnen afbreken.
 
nou dat geeft de testbank aan ,heb er een uitdraai van


Dat geloof ik ook wel maar voor 50 pk meer dan is echt wel wat meer gedaan als alleen een uitlaat.
Je hele toevoer van lucht zal toch ook aangepast zijn ,Of in jouw geval misschien een powercommander ?
 
Wat ik me afvraag is wat er in de loop van de jaren / diverse modellen aan de uitlaatbochten / cilinderkop veranderd zou zijn waardoor bovenstaande bochten wel op een 2007 - 2015 model passen en niet op eerdere modellen.
Buiten het feit dat vanaf 2007 een 4 in 1 uitlaat gemonteerd is.
 
Dat geloof ik ook wel maar voor 50 pk meer dan is echt wel wat meer gedaan als alleen een uitlaat.
Je hele toevoer van lucht zal toch ook aangepast zijn ,Of in jouw geval misschien een powercommander ?
Onmogelijk inderdaad om +50pk te realiseren met alleen een uitlaat.....
 
Laatst bewerkt:
nou dat geeft de testbank aan ,heb er een uitdraai van

Dan moet je de eigenaar van de bank op zijn flikker geven want dan heeft hij geen klote verstand van die bank cq meetapparauur. Vraag hem eens of hij weet wat hysterese is. Als ie dat niet weet vraag je vervolgens je geld terug.
 
Wat ik me afvraag is wat er in de loop van de jaren / diverse modellen aan de uitlaatbochten / cilinderkop veranderd zou zijn waardoor bovenstaande bochten wel op een 2007 - 2015 model passen en niet op eerdere modellen.
Buiten het feit dat vanaf 2007 een 4 in 1 uitlaat gemonteerd is.
Er is niets verandert.... ;)
 
Er is niets verandert.... ;)


Vanaf 2007 is het een injectie model en zit er een exup klep en een lambdazonden in de uitlaat. Denk dat dat er veel mee te maken heeft. Die exup klep is er dan uit maar je heb nog steeds die sensor nodig voor je injectie systeem goed te laten werken.

Gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan