Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Hey ... lang geleden hier nog eens wat gepost te hebben ... den Bandit 1250 is een 2 jaar geleden verkocht ... in plaats is er een nieuwe V-Strom 1000 gekomen ... heb natuurlijk niet kunnen laten om hier en daar iets te wijzigen hé :P

 
Hey ... lang geleden hier nog eens wat gepost te hebben ... den Bandit 1250 is een 2 jaar geleden verkocht ... in plaats is er een nieuwe V-Strom 1000 gekomen ... heb natuurlijk niet kunnen laten om hier en daar iets te wijzigen hé :P

[~[url="https://s17.postimg.org/z7dz0q0qn/V-_Strom.jpg"]afbeelding~][/url]

Heb je topic op het Vstrom forum gelezen :}

Veelgehoorde "klacht" mbt het blok is dat 'ie wat lui aanvoelt in de hogere toeren (tegenovergesteld mijn ktm), hoe is dat nu met alle motorische aanpassingen als je het vergelijkt met standaard?
 
Laatst bewerkt:
Beste Vstrom rijders,

Ik overweeg ook om over te stappen naar een Vstrom 650. Heb er net op gereden en rijdt fantastisch. De power die ik mis bij mijn huidige NC700X, is hier duidelijk wel aanwezig. :]

Aangezien ik het gehele jaar door rij, ben ik benieuwd wat de ervaring is van jullie met de spaakwielen (die op dit model zitten). Vergt dat veel onderhoud of roesten die relevatie snel bij doorrrijden in de winter (pekel)?
 
Fijne fiets he.. :D
Krijg er nog steeds veel plezier van!

Lijkt mij niet zo heel handig met schoonmaken etc...
Maar als je goed bij houdt, let het mij geen probleem!?
Rijden wel meer mensen zo..
 
Fijne fiets he.. :D
Krijg er nog steeds veel plezier van!

Lijkt mij niet zo heel handig met schoonmaken etc...
Maar als je goed bij houdt, let het mij geen probleem!?
Rijden wel meer mensen zo..

Nou, jullie krijgen er een nieuwe V-strom rijder bij. Gisteren aan einde middag de knoop doorgehakt. Er komt nog een onderkuip op (vind ik mooi staan) en mijn huidige topkoffer en handkappen worden nog overgezet :)
full
 
Gefeliciteerd Sander. XT model is toch heel fraai met die spaakwielen. En inderdaad, die onderkuip hoort er eigenlijk standaard op te zitten (zoals bij het 2017 model)

edit: onderkuip alleen bij de XT standaard :9
 
Laatst bewerkt:
mooie kleur !
acht die plastic onderkuip van suzuki is ook niet zo, genoeg andere alternatieven.
 
Hallo allen! Ik ben aan het orienteren op een allroad/tourfiets. Op dit moment rijd ik een SV650S uit 2008, wel prima motor al staat de positie en het feit dat het voor een bijrijder niet comfy is mij tegen. Afgelopen zaterdag op een Yamaha Tenere XT1200ZE proefgereden, heerlijke motor echter te groot om te stallen. Vooral het vermogen en wegligging trok mij van de XT1200, de V-Strom 1000 heb ik 1x mee gehad in een proefrit. Dit was een VStrom van 2016, reed lekker maar in mijn optiek mis ik een soort wow gevoel.

Met name de sportstand op de XT1200ZE gaf mij dat wow gevoel, deze ontbreekt op de V-Strom. Mijn SV heeft een ander tandwiel voor waardoor hij iets "catchy" wordt, heeft iemand ervaring hiermee op een Vstrom1000? Zijn er ook veel forummers die de Vstrom veelal met bijrijder gebruiken? Hoe houd de vering / stabiliteit zich? Komende zaterdag hoop ik nog een proefrit te kunnen maken. Ik moet zeggen dat het mij wel zwaar valt om een keuze te maken, maar ik wil graag weekendritjes met mijn vriendin samen doen. Een tweede motor zit er qua ruimte etc niet in, vandaar een tourmotor.

Ik merk dat een proefrit van 45 minuten gewoonweg te kort is. Volgende keer de motor iets langer meevragen of eventueel huren.

Hi....niet om je van een Vstrom af te praten (en wellicht is het, net zoals bij mij, boven je budget), maar ga anders eens rijden met een Yamaha tracer 900....ik denk dat je alle wensen daarin terug vindt. Hij is niet te groot, heeft absoluut het WoW gevoel en bijrijder zal ook tevreden zijn.... helaas voor mij te duur, omdat ie nog maar net een jaar op de markt is... :]
 
Heeft iemand van jullie ook een inrijklem/wielklem in gebruik voor de VStrom?

Ik had een wielklem in gebruik (voor mijn vorige motor) die volgens de specificaties wielen tot 19inch zou moeten aankunnen, maar de Vstrom blijft er niet goed in staan.

Als je een wielklem gebruikt, welk merk/type is het dan?
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: Wat is jullie ervaring met het rijden met passagier achterop de v-strom?
Hoe bevalt dat en dan met name op een DL650? Daar ben ik naar aan het kijken. Ik wil regelmatig namelijk iemand achterop meenemen.
 
Vraagje: Wat is jullie ervaring met het rijden met passagier achterop de v-strom?
Hoe bevalt dat en dan met name op een DL650? Daar ben ik naar aan het kijken. Ik wil regelmatig namelijk iemand achterop meenemen.

Ik heb net een Vstrom en ik krijg zeer positieve reacties dat achterop veel lekkerder en ruimer zit dan mijn vorige motor (nc700x). Als bestuurder merk ik dat ook omdat ik nu echt normaal kan zitten T.o.v. iets naar voren schuiven om ruimte te maken. Hoe de achterpassagier langere afstanden ondervind, heb ik nog onvoldoende ervaring mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan