Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Even oma wegsturen...

Ik ben nu zoekende naar een Ducati 848SF. Klopt het dat er een 125pk versie is en 132pk?
Dit lijkt aan de leeftijd te liggen. Is dat zo?

Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten naast de gebruikelijke punten als je een motor koopt?
Zit eraan te denken om zelf eentje uit Duitsland te halen.
 
Strak in black!

Mocht je nog zwarter willen : ik heb carbon termignoni's maar zou liever de rvs/titanium versie hebben.Ruilen?
Krijg je de carbon hielkap erg gratis bij.
Foto zie pagina 5 en 6
 
Laatst bewerkt:
Thnks! Ik wilde eerst de carbon variant hebben inderdaad maar ben wel blij mijn huidige variant.
Volgens mij heeft de carbon variant ook geen e-keur toch? Bedankt voor het aanbod maar ik laat deze zitten.
 
Marcel heeft het voor mij gedaan maar hij vond het makkelijker om een stuk buis te vervangen ipv stuk erin lassen.
 
Weet niet wie Marcel is, maar zo te zien een echte vakman!

Ziet er echt top uit. Ik wil eigenlijk ook naar 1 pijp, vind t zo jammer om al dat ijzer voor dat mooie open achterwiel te hangen.
 
Dat was ook mijn reden!
Marcel aka Roughneckk , zit ook op mf.
Maakt ook tank en zitjes in metaal, ja echte vakman.
 
Mooi gedaan! Ziet er goed uit zo. Ben nog steeds meer fan van twee dempers maar das persoonlijk natuurlijk.
De kleur van je motor is wel erg gaaf.
 
ik heb vorig jaar deze streetfighter 848 gekocht
kan iemand zo zien of dit met full termignoni is? heb gelezen dat die bocht onder dan anders is.

IMG_20170326_175744_zpscef9l4ja.jpg

IMG_20170326_152213_zpsywwhjvgx.jpg
 
Laatst bewerkt:
Full termi, zie je waar de pijpen uit de dempers bij elkaar komen.

Geluid van een enkele is stationaaar wat stiller en verder wat rauwer, weinig verschil verder.
 
Gekocht in Duitsland maar het is een Italiaanse fiets. Handelaar uit Duitsland haalt elke maand meerdere motor uit Italië op en verkoopt die in Duitsland.
 
Voor degene wie willen ombouwen naar een enkele termignoni demper: ik heb nog een beugel om de enkele demper op te hangen, hoef je orginele niet stuk te zagen, altijd fijn bij eventuele verkoop.
MF prijs : 15 euro incl verzenden
Foto op verzoek

PS in het Streetfighter gedeelte is een topic met Mercel aka Roughneckk, kun je zien wat hij kan allemaal.
 
Drama!

Krukas en drijfstang van mijn Ducati beschadigd. Lagers compleet weggeschuurd met als gevolg schade aan de krukas en drijfstang. Het schijnt dat de standaard lagers van ducati slecht zijn en dat dit best vaak voorkomt?

Drijfstang revisie wordt op dit moment uitgevoerd en mijn motor wordt verder uitgerust met de nodige aftermarket performance en rizoma onderdelen.

De *kerstboom* zoals vrienden hem soms noemen is bijna perfecto :P
 
Ja nachtmerrie scenario!
Welke heb je en waar wordt hij nu opgefrist?

Heb een iphonesteun gemaakt (van een ringsteeksleutel 10) en rechtervoet meer ruimte gegeven tov het beruchte hitteschild. Hiermee ook de voetsteun 2cm lager gezet vanwege 2 meter lang en 50 plus... heerlijk comfy nu. Setje was 40 euro op ebay en goede kwaliteit,zal vanavond foto posten.

Morgen naar J&J suspension om de voorvork een service beurt te geven en meteen een afstelling voor mijn gewicht en rijstijl erin te maken.
 
Vorige week de fijnste mod gedaan en koste mij 0.01 euro !
De koppelingsplaten ingevet!
Google maar eens dry clutch en lithium grease.
Geen piepende of happende koppeling meer, heerlijk soepel zoals een koppeling hoort te zijn.
Ja ik dacht eerst ook dat het een 1 april grap was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan