fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Het wordt een Bellypan genoemd. De mijne is van Puig (carbon look). Zeer tevreden over!
Wil je even laten weten hoe de Angel gt's bevallen? Ben erg benieuwd. Schijnt erg fijn schoeisel te zijn :]

Ah thx, zal eens ff snuffelen.
Ja zal ik doen! Ik kom zelf alleen van een aprilia pegaso strada af en heb op mn fz1 nog weinig gereden, dus kan moeilijk vergelijken ben ik bang 😜
 
Gister Pirelli Angel GT's, nieuwe bougies, olie, oliefilter en luchtfilter besteld. Binnenkort weer lekker fris gas dr op. Weet iemand nog een webshop waar ik zo een onderkuipje bij je uitlaat bochten voor een leuk prijsje kan kopen?
En hoe noem je zo een kap nou?


Dat is een super band...
Onderkuipje staat op mp
 
Heb mijn fz1n gekocht met bridgestone bt016 pro eronder, maar die vind ik niet fijn...

In de bochten voelen ze erg onrustig aan, geeft niet veel vertrouwen.

Maar goed, bandenkeuze blijft persoonlijk....
 
Gister Pirelli Angel GT's, nieuwe bougies, olie, oliefilter en luchtfilter besteld. Binnenkort weer lekker fris gas dr op. Weet iemand nog een webshop waar ik zo een onderkuipje bij je uitlaat bochten voor een leuk prijsje kan kopen?
En hoe noem je zo een kap nou?

Bellypan heb ik ook nog liggen . Klaar om gespoten te worden. Interesse ? PB me maar.
 
Heb mijn fz1n gekocht met bridgestone bt016 pro eronder, maar die vind ik niet fijn...

In de bochten voelen ze erg onrustig aan, geeft niet veel vertrouwen.

Maar goed, bandenkeuze blijft persoonlijk....

Ik kocht Mn fz1 met knalharde oude originele banden, dat was ook echt waardeloos.
Later heb ik bij een kennis een setje licht gebruikte jonge metzeler racetec banden gescoord, wat een verschil zeg!
Hiervoor altijd dunlop gp banden en pirelli super Corsa gehad.
Heb nu alleen wel een 180 band achter maar ook dat stuurt prima👍🏻
Volgende band word wel weer een 190, liever rein origineel.
 
Ik kocht Mn fz1 met knalharde oude originele banden, dat was ook echt waardeloos.
Later heb ik bij een kennis een setje licht gebruikte jonge metzeler racetec banden gescoord, wat een verschil zeg!
Hiervoor altijd dunlop gp banden en pirelli super Corsa gehad.
Heb nu alleen wel een 180 band achter maar ook dat stuurt prima👍🏻
Volgende band word wel weer een 190, liever rein origineel.


Ik zal ook altijd voor sport banden kiezen ipv tour./sport banden.
Sportbanden zijn vaak wat ronder
 
Gisteren ecu flash laten uitvoeren bij Nippon Bikes op mijn Fz1n uit 2006. Vermogenswinst was beperkt, maar de gasreactie is zoveel soepeler en beter. Ook merkte in in lage toeren (met name in z'n 1 en 2) dat de motor veel krachtiger aanvoelde. Daar is wat koppel betreft flinke winst geboekt volgens mij (niet echt tijd gehad om vermogensuitdraai te bekijken nog). Ik zal als ik echt een goed stuk heb gereden nog eens laten weten hoe het bevalt:).

De db killer van mijn Mivv GP moest er alleen uit. Kostte me anders 12pk. Met de standaard killer maakte hij ook bijna geen geluid:(. Als je dan ook nog 12 pk inlevert is de keuze snel gemaakt. Zonder killer is het geluid alleen best wel (heel) hard. In Duitsland is zonder rijden denk ik geen optie. Weet iemand of er DB killers zijn die in de Mivv GP passen en iets minder dempen dan de standaard?
 
De db killer van mijn Mivv GP moest er alleen uit. Kostte me anders 12pk. Met de standaard killer maakte hij ook bijna geen geluid:(. Als je dan ook nog 12 pk inlevert is de keuze snel gemaakt. Zonder killer is het geluid alleen best wel (heel) hard. In Duitsland is zonder rijden denk ik geen optie. Weet iemand of er DB killers zijn die in de Mivv GP passen en iets minder dempen dan de standaard?

Bij mijn pegaso had ik ook mivv dempers, bij de db killers heb ik het pijpje gehalveerd, dit gaf een beter geluid, maar weet niet of je dat merkt in je pktjes
 
Vandaag snipperdag genomen en even door het groene hart gereden.
Frisjes en veel wind maar lekker uitgewaaid.

17202695_947365845401020_8077634342605129456_n.jpg


17353325_947366032067668_8118651242318541032_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kocht Mn fz1 met knalharde oude originele banden, dat was ook echt waardeloos.
Later heb ik bij een kennis een setje licht gebruikte jonge metzeler racetec banden gescoord, wat een verschil zeg!
Hiervoor altijd dunlop gp banden en pirelli super Corsa gehad.
Heb nu alleen wel een 180 band achter maar ook dat stuurt prima👍🏻
Volgende band word wel weer een 190, liever rein origineel.


Racetec, supercorsa en soortgelijke
Die banden hebben temperatuur nodig.
Die ga je nooit op straat krijgen
Met straat gebruik heb je sportbanden, sport TEC, rosso III, meer grip
 
Laatst bewerkt:
Racetec, supercorsa en soortgelijke
Die banden hebben temperatuur nodig.
Die ga je nooit op straat krijgen
Met straat gebruik heb je sportbanden, sport TEC, rosso III, meer grip

Heb verschillende banden gereden waaronder de dunlop qualifier en daarmee rodeo taferelen gehad en supercorsa en metzeler nog nooit.
Race of toursportband is een keuze, ik voel mij veiliger met race banden✌🏻
 
Ik ben bezig met mijn 2e set S20evo en die bevallen prima
Achter de laatste keer wel een 55 laten monteren op advies van
de bandenboer en dat vond ik ook een hele verbetering 👍🏻
 
Heb verschillende banden gereden waaronder de dunlop qualifier en daarmee rodeo taferelen gehad en supercorsa en metzeler nog nooit.
Race of toursportband is een keuze, ik voel mij veiliger met race banden✌🏻

Bij banden is het vooral belangrijk dat het tussen de oren goed zit :Y
 
Laatst bewerkt:
Gisteren ecu flash laten uitvoeren bij Nippon Bikes op mijn Fz1n uit 2006. Vermogenswinst was beperkt, maar de gasreactie is zoveel soepeler en beter. Ook merkte in in lage toeren (met name in z'n 1 en 2) dat de motor veel krachtiger aanvoelde. Daar is wat koppel betreft flinke winst geboekt volgens mij (niet echt tijd gehad om vermogensuitdraai te bekijken nog). Ik zal als ik echt een goed stuk heb gereden nog eens laten weten hoe het bevalt:).

De db killer van mijn Mivv GP moest er alleen uit. Kostte me anders 12pk. Met de standaard killer maakte hij ook bijna geen geluid:(. Als je dan ook nog 12 pk inlevert is de keuze snel gemaakt. Zonder killer is het geluid alleen best wel (heel) hard. In Duitsland is zonder rijden denk ik geen optie. Weet iemand of er DB killers zijn die in de Mivv GP passen en iets minder dempen dan de standaard?

Hoeveel pk had je in totaal dan?
Decat en de airbox mod kan je ook nog wel wat mee winnen. Hij wordt wel wat luider zonder cat :X

De limit eraf in de eerste en tweede versnelling merk je goed inderdaad :9~
 
Gisteren ecu flash laten uitvoeren bij Nippon Bikes op mijn Fz1n uit 2006. Vermogenswinst was beperkt, maar de gasreactie is zoveel soepeler en beter. Ook merkte in in lage toeren (met name in z'n 1 en 2) dat de motor veel krachtiger aanvoelde. Daar is wat koppel betreft flinke winst geboekt volgens mij (niet echt tijd gehad om vermogensuitdraai te bekijken nog). Ik zal als ik echt een goed stuk heb gereden nog eens laten weten hoe het bevalt:).

De db killer van mijn Mivv GP moest er alleen uit. Kostte me anders 12pk. Met de standaard killer maakte hij ook bijna geen geluid:(. Als je dan ook nog 12 pk inlevert is de keuze snel gemaakt. Zonder killer is het geluid alleen best wel (heel) hard. In Duitsland is zonder rijden denk ik geen optie. Weet iemand of er DB killers zijn die in de Mivv GP passen en iets minder dempen dan de standaard?

Wat een wereld van verschil he.
Ik zou persoonlijk nog even de cat eruit halen..
Ik heb dat zelf ook gedaan en icm k&n luchtfilter en inlaat van het luchtfilterhuis vergroot.

Mijn tandwielverhouding is nu 15/45 gaat als een malle.
Maar denk dat is bij de volgende kettingset toch een 16/47 pak.

Welke tandwielverhouding rijden jullie?
En zijn er nog meer mensen die met een 15 tands aan de voorkant rijden?

Wat is jou tandwielverhouding?
 
Laatst bewerkt:
Wat een wereld van verschil he.
Ik zou persoonlijk nog even de cat eruit halen..
Ik heb dat zelf ook gedaan en icm k&n luchtfilter en inlaat van het luchtfilterhuis vergroot.

Mijn tandwielverhouding is nu 15/45 gaat als een malle.
Maar denk dat is bij de volgende kettingset toch een 16/47 pak.

Welke tandwielverhouding rijden jullie?
En zijn er nog meer mensen die met een 15 tands aan de voorkant rijden?

Wat is jou tandwielverhouding?

Ik rijd met 16/46. Ik maak tijdens vakantie vaak nog wel de nodige snelwegkilometers en met deze verhouding blijven de toeren op de snelweg nog enigszins binnen de perken. Wat mij betreft een mooi compromis. De snelheidsmeter wijkt dan 10% naar boven af.

De topsnelheid op de Autobahn blijft gelijk t.o.v. de originele vertanding.

Ik snap niet waarom men af fabriek gekozen heeft voor 17/45, doet naar mijn idee echt afbreuk aan de motor.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met de standaard tandwielen. Wilde daar in eeste instantie niet aan rommelen ivm regelmatig snel wegrijden onderweg naar mooie tourbestemmingen in het buitenland. Mogelijk dat ik het later alsnog doe.


Volgens mij zat ik ergens rond de 138pk na de flash. Kan dat? Ben de uitdraai op mijn werk vergeten:s

Die cat eruit halen, heeft dat nog zin na het flashen?
 
Ik rijd met 16/46. Ik maak tijdens vakantie vaak nog wel de nodige snelwegkilometers en met deze verhouding blijven de toeren op de snelweg nog enigszins binnen de perken. Wat mij betreft een mooi compromis. De snelheidsmeter wijkt dan 10% naar boven af.

De topsnelheid op de Autobahn blijft gelijk t.o.v. de originele vertanding.

Ik snap niet waarom men af fabriek gekozen heeft voor 17/45, doet naar mijn idee echt afbreuk aan de motor.

Zat net even te kijken voor een nieuwe set en zag inderdaad de optie 16/46?
Bevalt deze goed? Hij is nu namelijk wel erg nerveus.. Leuk om te crossen maar het nodigt niet uit om rustig te rijden..

Wat betreft de cat nu nog verwijderen zou ik zeggen zeker doen..
Adem maar eens door een rietje en daarna gewoon.. *O*
 
Heb verschillende banden gereden waaronder de dunlop qualifier en daarmee rodeo taferelen gehad en supercorsa en metzeler nog nooit.
Race of toursportband is een keuze, ik voel mij veiliger met race banden✌🏻

klik klik op technical advice

Rijd jij dan met bandenwarmers?

Ik heb 2013 de twincup gereden met supercorsa's
Spanning en temperatuur komen niet uit de lucht vallen
 
Laatst bewerkt:
De FZ1 afgelopen Woensdag opgehaald van groot onderhoud. Was achteraf wel nodig. O.a. geknikte benzineslang, gerafelde gaskabel en wat verloop in de kleppen en gaskleppen. Op zich geen schande voor 48.000 probleemloze kilometers.

De motorloop is een stukje mooier geworden. Hij loopt weer als een kogel alleen nu op steroïde :9~ :} :]
Dit jaar na het plaatsen van de velocity stacks maar weer eens een dyno laten doen.

Ik rij met de standaard tandwielen. Wilde daar in eeste instantie niet aan rommelen ivm regelmatig snel wegrijden onderweg naar mooie tourbestemmingen in het buitenland. Mogelijk dat ik het later alsnog doe.


Volgens mij zat ik ergens rond de 138pk na de flash. Kan dat? Ben de uitdraai op mijn werk vergeten:s

Die cat eruit halen, heeft dat nog zin na het flashen?

138pk is een prima waarde voor die setup. Als je de cat eruit haalt en de inlaat aanpast moet hij officieel opnieuw afgesteld worden.

Bevalt deze goed? Hij is nu namelijk wel erg nerveus.. Leuk om te crossen maar het nodigt niet uit om rustig te rijden..

:Y
Als ik mijn kettingset nog een keer moet vervangen blijft het 16/47.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan