Shiver, Aprilia più bella, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanaf morgen eigenaar van onderstaande Shiver! :)

rifasz.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie inderdaad! die kleur zie je niet vaak. Enig idee waar die belly pan vandaan komt toevallig?


Hij roffelt bij mij inderdaad ook veel, maar merk als dat ik van de 3 naar de 2 schakel, terwijl ik de motor op het blok laat remmen, na flink gas te hebben gegeven in de 3; begint hij flink te knallen, alsof er iemand met een machinegeweer achter je losgaat :X .

Wellicht dat hetzelfde effect bereikt word door bovenstaande combi :Y

Bij mij inderdaad hetzelfde. Ik hoor het vooral na langere rit als het blok goed heet is.
 
Mooi Bananos....

Als je zin hebt in leuk ritje met de hemelvaart. Check www.aprilia-riders.nl
 
Mooie inderdaad! die kleur zie je niet vaak. Enig idee waar die belly pan vandaan komt toevallig?Bij mij inderdaad hetzelfde. Ik hoor het vooral na langere rit als het blok goed heet is.


Belly pan zit er standaard op bij het ABS model, aangezien de ABS pomp erachter zit. Ik weet niet of deze ook te monteren is zonder ABS.
 
Gas dicht vanaf hogere toeren en dan gewoon laten remmen op de motor, is voldoende om het lekker te laten ploffen en knetteren. Iets gas open zorgt voor wat extra brandstof en daarmee dus wat meer geknetter in de pijp. Vermoedelijk helpt het verwijderen van de katalysator hier ook bij.
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk

Hij gaat naar MADracing in Noord Scharwoude, waar Bans hem ook heeft laten mappen
Ik heb er Akrapovic's onder zitten, een decat van Leovince en een DNA luchtfilter
Mij benieuwen wat het effect zal zijn

Al nieuws? Ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn! De mijne gaat binnenkort ook :).
 
Al nieuws? Ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn! De mijne gaat binnenkort ook :).

Op www.madracing.nl -> ecumapping staat mijn dyno chart en die van een dorsoduro.

Het verbruik op het circuit was hoger als dat ik gewend was maar het was dan ook "gas dicht en remmen of gas open en versnellen" *D
 
Op www.madracing.nl -> ecumapping staat mijn dyno chart en die van een dorsoduro.

Het verbruik op het circuit was hoger als dat ik gewend was maar het was dan ook "gas dicht en remmen of gas open en versnellen" *D

Mooi om te zien dat er meer zijn die de "gok" wagen, ik ben er benieuwd naar jullie ervaringen mocht het gedaan zijn.
 
Even vraagje mede Shiver rijders.
Welke vloeistof voor rem en koppeling gebruiken jullie?
Achter doet ie bijna niks meer. Verversen is geen overbodige luxe en dan goed ontluchten.
Ga 30 april op politie circuit rijden namelijk.
Dot 5.1? Rem en koppeling is zelfde toch?
 
Even vraagje mede Shiver rijders.
Welke vloeistof voor rem en koppeling gebruiken jullie?
Achter doet ie bijna niks meer. Verversen is geen overbodige luxe en dan goed ontluchten.
Ga 30 april op politie circuit rijden namelijk.
Dot 5.1? Rem en koppeling is zelfde toch?


4 en 5.1 kun je volgens de Manual beide gebruiken, zolang ze maar niet gemengd worden.
 
Autozaak kijken voor DOT 5.1, heb je 1 liter voor plus minus €10

Succes!! p.s. race remblokken schelen ook veel wil je meer remkracht krijgen.

Toevallig gisteren Dot 4 gehaald :9 , Morgen mijn pompjes eens goed onder handen nemen. Hopelijk lekken ze dan van het weekend niet meer, want het word heerlijk weer :] :] :] ..
 
Toevallig gisteren Dot 4 gehaald :9 , Morgen mijn pompjes eens goed onder handen nemen. Hopelijk lekken ze dan van het weekend niet meer, want het word heerlijk weer :] :] :] ..

er is ooit een recall geweest voor het lekken van de deksels. Die zijn bij mij onder garantie vervangen 2 jaar terug (heb de motor ook tweedehands gekocht). De nieuwe deksels kosten 25 euro per stuk meen ik.
Na het vervangen heb ik geen last meer gehad van lekkage.
 
er is ooit een recall geweest voor het lekken van de deksels. Die zijn bij mij onder garantie vervangen 2 jaar terug (heb de motor ook tweedehands gekocht). De nieuwe deksels kosten 25 euro per stuk meen ik.
Na het vervangen heb ik geen last meer gehad van lekkage.


Hoi Richie,

Bedankt voor je bericht, waar heb je dit laten doen?
Ik heb enkel de rubbertjes nieuw besteld, mocht dit niet werken, ga ik het ook eens proberen via de aprilia dealer.

Waar heb jij toen beklacht gedaan?
 
Hoi Richie,

Bedankt voor je bericht, waar heb je dit laten doen?
Ik heb enkel de rubbertjes nieuw besteld, mocht dit niet werken, ga ik het ook eens proberen via de aprilia dealer.

Waar heb jij toen beklacht gedaan?

Mijn motor heb ik in onderhoud bij Roke in Mijdrecht. Zij hebben dit toen voor me geregeld.
De verf op de nieuwe deksels is alleen stukken slechter dan de originele, die ligt er op veel plekken al vanaf helaas ...
 
Mijn motor heb ik in onderhoud bij Roke in Mijdrecht. Zij hebben dit toen voor me geregeld.
De verf op de nieuwe deksels is alleen stukken slechter dan de originele, die ligt er op veel plekken al vanaf helaas ...

In dat geval zijn bij mij dan de deksels vervangen, dekseltjes zijn echt heel lelijk...
 
Mijn motor heb ik in onderhoud bij Roke in Mijdrecht. Zij hebben dit toen voor me geregeld.
De verf op de nieuwe deksels is alleen stukken slechter dan de originele, die ligt er op veel plekken al vanaf helaas ...


Mijn motor heb ik in onderhoud bij Roke in Mijdrecht. Zij hebben dit toen voor me geregeld.
De verf op de nieuwe deksels is alleen stukken slechter dan de originele, die ligt er op veel plekken al vanaf helaas ...

In dat geval zijn bij mij dan de deksels vervangen, dekseltjes zijn echt heel lelijk...


Die van mij zitten nog perfect in de lak, vandaar dus.. :')
 
Voor wie het misschien ooit overkomt en wellicht dit nuttig vind:

Mijn Koppelingspot + rempot (pompjes aan het stuur) zweten remvloeistof.
Aprilia Shiver 2007

Zojuist op: Home | Aprilia Parts

de afdichtrubbers gevonden en besteld
Artikelnummers:
858423 (Rubber Rempomp)
858424 (Rubber Koppelingspomp)

Op een Engels forum het volgende gevonden:
1. Open de potjes
2. Leeg de remvloeistof (De vloeistof trekt namelijk vocht aan, dus vervangen is "noodzakelijk")
3. Polijst de randjes van de pot + deksel, dit omdat de remvloeistof deze hoogstwaarschijnlijk ge-oxideerd heeft
4. Maak alles grondig schoon, zorg dat er ook geen rotzooi in de pompjes zit
5. Vul de pompjes weer met remvloeistof, tot net onder de bovenzijde van het glaasje aan de voorkant
6. Doe een minimaal randje vaseline aan de deksel
7. Leg het afdichtrubber hierop
8. Doe ook aan de deksel een minimaal randje vaseline
9. Schroef de deksel terug op de pot, Kruislings vast

Via Google gevonden dat je DOT4 Remvloeistof moet gebruiken.
Echter de manual van de '08 Shiver geeft aan dat je 4.0 of 5.1 kunt gebruiken.
let er wel op mix deze niet!

Mocht er foutieve informatie tussen staan, of iemand nog andere tips heeft, laat het gerust even weten! Pas ik de post hierop aan.


Op de potjes stond dat ik DOT 4 remvloeistof moest gebruiken, gelukkig ook gekocht de dag ervoor :} .

Zojuist de potjes volgens deze stappen geprobeerd te fixen, van het weekend aardig wat kilometers maken, resultaat komt Maandag! :t
 
Vandaag lekker onderweg naar de hobby schuur om samen met een vriend mijn shiver en zijn dorsoduro van nieuwe olie en oliefilter te voorzien, lekker rond aan het rijden en toen gebeurde dit:

full.jpg
....

Tijdens het rijden ineens geen gas reactie meer, motor hield zichzelf op 2500-3000 toeren en na stil zetten was de shiver niet meer te starten... de melding urgent service geeft ook niet veel vertrouwen.

Kak! Hij staat nu bij vd pol motoren in Helmond, hopen dat het mee valt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan