Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Ralph, jij bent ook lekker bezig..Niets leuker om je motor te demonteren en weer op te bouwen
Haha, ja dat zal het wel zijn!
Had ik zo'n knutselruimte + toebehoren ... dan zou het idd mijn hobby zijn.

He wacht, even een mogelijk misverstand uit de wereld helpen.
De motor staat bij de dealer hoor, die regelt het ...
Kost wat, maar altijd minder dan wanneer ik het zelf doe haha!
Als je begrijpt wat ik bedoel _O-
 
Laatst bewerkt:
Kan niet wachten om eindlijk weer eens te gaan rijden.
Motor is nog niet af, al kan dat niet lang meer duren ...

Heb ondertussen wat stickers klaar liggen:

  • MF sticker
  • Aprilia-Rider sticker (ARA)
  • Adventure Rider sticker
  • AllroadManiacs sticker

Niet dat ik nou van mijn motor een rijdend reclame bord wil maken hoor.
Dat is de motor van zichzelf al een beetje haha, met de standaard stickers.

De MF sticker gaat uiteraard op de nummerplaat.
De ARA sticker is voor op de nummerplaat houder.
De andere twee aan weerszijden van de achterbrug.
Die heb ik op maat besteld bij een sticker bedrijfje.

Ben benieuwd.
Zal tzt piccies plaatsen.
 
Laat nu s zien dan?

Gisteren olie en filter vervangen( :r zwart als teer, zeker een tijd niet gedaan) bougie ook vervangen voor een iridium exemplaar. Maakt trouwens heerlijke klappen nu de dempers eraf zijn :P, olie moest even warm worden voor het aftappen.
Achterwiel weggebracht voor een Mitas E-07 band, zodra retour ga ik de velg en naaf stralen en zijdeglans zwart maken, rvs spaken laat ik ongemoeid, alleen ff goed oppoetsen. Voorwiel krijgt dezelfde behandeling.
 
Laatst bewerkt:
Foto erbij
full
 
Hi,
Vandaag nieuw aangemeld bij motor-forum. Geen idee waar ik mijzelf anders kon voorstellen. Dus bij deze ik ben Dennis 23 jaar en rijdt aprilia pegaso strada. Het is mijn eerste motor (A2 rijbewijs), dus perfect met de 35 kw. Motor 3 weken geleden opgehaald betreft een 2005 model met 25.000 op de teller (is dit veel?!, voor een 1 cilinder). Maar goed, helemaal happy rijdt heerlijk! Motor zal worden gebruikt puur voor de fun ritjes. Hoop dat ik misschien 1 van jullie zie bij een toertocht of iets dergelijks.

Groeten
 
Hi,
Vandaag nieuw aangemeld bij motor-forum.
Geen idee waar ik mijzelf anders kon voorstellen.
Dat hoort eigenlijk hier ... maar dat geeft niet zo hoor.
Dus bij deze ik ben Dennis 23 jaar en rijdt aprilia pegaso strata.
Het is mijn eerste motor (A2 rijbewijs), dus perfect met de 35 kw. Motor 3 weken geleden opgehaald betreft een 2005 model met 25.000 op de teller (is dit veel?!, voor een 1 cilinder).
Maar goed, helemaal happy rijdt heerlijk!
Motor zal worden gebruikt puur voor de fun ritjes.
Hoop dat ik misschien 1 van jullie zie bij een toertocht of iets dergelijks.

Hoi welkom Dennis.
Leuk dat je je hier voorstelt, aangenaam.
Lees je al een tijdje mee, of raakte je hier recentelijk gewoon verzeild?

Gefeliciteerd met de Strada.
Een motor uit 2005 met maar 25.ooo op de teller klinkt mij goed in de oren.
Maar feitelijk zegt het natuurlijk niet zoveel.
Ik bedoel: is het onderhoud bekend, in ieder geval de laatste (grote) beurt?
Heeft de motor altijd buiten gestaan, het jaar door mee gereden?

Ikzelf woon boven Alkmaar, dus niet direct om de hoek.
Maar wie weet komt er een keer een toertje hier vanuit dit forum.
Je kan ook een kijkje nemen op bv de ARA
Al kan ik je verklappen dat het er voor Pegaso rijders/sters niet echt levendig is, maar je kan er natuurlijk altijd even rondkijken en wie weet antwoorden vinden op vragen oid.
Al kan je hier natuurlijk ook altijd een balletje opgooien ...

O en probeer hier anders even plaatje achter te laten.
Altijd leuk :W
 
Laatst bewerkt:
Schokbreker van de xt660r geplaatst... Moest een heel klein stukje(1mm) wegslijpen uit t linksysteem, anders kwam de gaffel net er tegen aan..

Kan wel zeggen dat de kont echt omhoog is gekomen. Ketting loopt een fractie harder tegen het glijstuk op de achterbrug, dat slijt wel weg :)

Leuk dat er weer wat leven is hier in dit topic. (ben zelf al heel lang niet meer langs geweest...)

Gaaf! Ik heb eenzelfde Pegaso IE, uit 2001, in Rood/Zilver met ruim 35.000km op de klok. Inmiddels al zo'n 8 jaar in mijn bezit. Ik heb er al een setje mooie GPR dempers onder hangen, en op dit moment ook een complete Hepco&Becker kofferset.
full



Maar ik speel ook al een tijd met de gedachte om de motor eens te gaan verbouwen, meer scrambler achtig maken. Ik vind vooral het standaard voorspatbord en kuipwerk een beetje saai en bedaagd overkomen. En ook de zij- en achterkant wat lomp met die plastic panelen.
Daarom ben ik heel benieuwd wat jij er van gaat maken. Welk spatbord/snavel ga je voor monteren? Want dat wil ik ook gaan doen.
Verder zou ik de achterkant een stukje willen inkorten, én die zijpanelen lozen. Maar zoals op jouw foto's nu, ziet het er al wel gaaf uit. Aan de voorzijde wil ik eigenlijk de complete koplamp/tellers ed veranderen, en dus het hele stuk kuipwerk weghalen. Tank enzo wel behouden, anders wordt het allemaal veel te veel werk/te duur.
 
Laatst bewerkt:
De mijne is dan verkocht.. koper wou echter onder geen omstandigheden de aftermarket uitlaten dus die heb ik er af moeten halen. Nu even twijfelen of ik ze ga gebruiken om m'n nieuwe motor.
 
Hoezo dat?
Teveel geluid?
Geen mooi geluid?
De meerprijs?

Teveel geluid, herrie vond die het... de helft van de charme van een prachtige 1 cilinder gewoon foetsie, jammer maar ach hij moest in de stad rijden en dan snap ik het anderzijds ook wel weer.

Nu maar even zien wat ik er mee doe, pas maken voor een andere fiets is altijd best veel werk.

Heb overigens ook nog een benzine tank liggen voor de liefhebber, die mag ook voor prikkie weg.
 
Misschien had hij een negatieve ervaring met meer open uitlaten.
Ik heb ook een slaperige buurman die vorig jaar een keer om half acht in de ochtend voor mijn neus stond.
Bejaarde .. met pensioen.. ik kwam amper tien seconden parkeren om een deur open te doen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien had hij een negatieve ervaring met meer open uitlaten.
Ik heb ook een slaperige buurman die vorig jaar een keer om half acht in de ochtend voor mijn neus stond.
Bejaarde .. met pensioen.. ik kwam amper tien seconden parkeren om een deur open te doen.

Ja ik kan er wel in komen dat het voor enkele scheve gezichten kan leiden dus heb het hem ook niet kwalijk genomen.
 
Ja viel mij inziens ook wel mee, ja wel echt harder dan de standaard uitlaten. Zonder killers klapt die wel goed.. ik hou er van en sommige niet...
 
Zo zag die van mij er ook uit, iets mooier wel vond ik zelf en een 3e van de km.

De velgen van mij staan nog te koop xD
 
Voor wat betreft het ombouwen, er staat nu op MP een advertentie
Een tot supermotard omgebouwde Pegaso ... ziet er goed hoor, mooi.
Ah kijk eens aan, leuk voor wat inspiratie. Voorspatbord vervangen voor zo'n snavel lijkt me wel wat.

Zo zag die van mij er ook uit, iets mooier wel vond ik zelf en een 3e van de km.

De velgen van mij staan nog te koop xD
Heb je nog ergens een foto van die van jou?
 
Terug
Bovenaan Onderaan