BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Zo weet jij zo'n tripje toch ook weer leuk te verslaan :+

Die Passat gaat na een grondige inspectie / poetsbeurt / RDW keuring toch zeker weer in de verkoop?

(Hoe mooi die ook is)
 
Gisteren is de Navigator VI in het land aangekomen. Ik had wel oren naar zo'n apparaat omdat ik het wel leuk vindt dat zo'n ding kan communiceren met de boordcomputer van mijn R1200RS. Uiteraard gaat het ding ook op de RT van mij gebruikt worden, maar omdat dit een DOHC exemplaar is, loopt er geen data door de houder.
De belettering van het kastje is overigens precies harmonieus met de kleuren van mijn RS...
En soort van ook met de kleuren van mijn RT...
%20NavigatorVI.jpeg


In het RS draadje heb ik mijn eerste bevindingen met dit apparaat beschreven.

Op mijn RT zat een Navigator IV. Voor wat ik er van begrepen heb zijn de grootste verschillen tussen de V en de VI (ik heb zelf nooit een V gehad en ook niet uitvoerig bekeken):
- Intern geheugen van de VI is 16 GB van de V is dat 8 GB
- Jongere processor
- Scherm voorzien van polarisatie filter (werkt goed, gisteren in de zon uitgebreid getest).
- Een App koppeling met de iPhone waardoor je o.a. buien op je navigatie kunt laten afbeelden en verkeersinfo en (mobiele) flitsers. Voor deze service dien je in de AppStore eenmalig €4,99 voor de buien en €19,99 voor de file en flitsers neer te tellen
- Rondreis met iets andere "kronkelwegen" optie is toegevoegd.
- Muziek streamen vanaf de iPhone werkt beter (heb ik me dan laten vertellen, ik moet zeggen dat ik inderdaad geen kwaliteitsverschil hoor tussen rechtstreeks iPhone -> Sena 20S of iPhone -> Navigator VI -> Sena 20S.

De LC broeders onder ons die nog geen V hebben kunnen de overstap van de IV naar de VI overwegen omdat het toch ook wel geinig is dat je allerlei motor data tevoorschijn kan toveren. Je kan kiezen of je 2, 4 of 16 parameter veldjes wilt zien. Vervolgens kan je de data die in die veldjes verschijnen naar keuze aanpassen. Zie voor foto's de link.
 
Twee dagen zeg ik al tegen mezelf: zal ik ......
Morgen zou het wel makkelijk zijn als ik de auto mag hebben zegt mijn dochter....
Bij elkaar opgeteld dus overgehaald om om de RT richting werk te gaan. :)
Even op de thermometer kijken: 3,3 graden. :/
Wel sterrtjes, dus voorbode van mooi weer.

Dus pak an, RT aangeslingerd en op pad.
De oprijlaan af, de laan uit en linksaf de Rijksweg op.
Hey, daar is die R1200S sportboxer, in ...Ron... look die ik al de hele winter zie rijden.

Dus gezellig saampjes richting het Zaansche, hij links van het oliespoor op de weg, ik rechts.
Gelukkig bij het volgende dorp ging het de anderekant op.

De A9 onderdoor en staan daar in de middenberm twee auto's te wachten om in te voegen. recht stuk, dus wij geven een beetje gas en de S rijdt langs de twee auto's waarvan eentje dacht: dan kan ik nu invoegen.
Dus Oot vol in de remmen en gelijk de kransslagaderen weer doorgespoeld. :(
Gelukkig ging hij wel door en niet stoppen toen hij me zag, anders ......... (kmoternieaandenkuh)

Met de gedachten van: klote Pool in kut Audi, flink toeteren en middelvinger opsteken, je moet toch wat om duidelijk te maken dat je niet met zijn actie eens bent, weer achter de sportboxer aan en weer bij kunnen lopen.

Een maal bijgetrokken weer gezellig saam over 's lands autowegen richting het werk.
Wel weer drie keer bijna van de sokken gereden door automoblisten die de sportboxer langs laten en daarna naar de linker baan knallen, maar dat mag de pret niet drukken. Defensieve rijdstijl is ook hier weer levensreddend.
Het is net "space invaders" van vroeger, maar dan nu ontwijk de auto's.

Misschien moeten de koekblikkers weer even wennen aan de tweewielers, maar ik vond het wel opvallend.
Misschien moet ik me toch maar gaan hullen in fluo motorpak, meer en fellere lampen en voorop flitsers en mitrailleur ............. :/ :/ :/

In het vervolg ga ik maar weer met het PicassOotje naar d'n arbeid; stuk veiliger ...... B|
 
Les van de dag, rij nooit achter een motor aan!

Uiteraard geld dit advies niet voor files, want de eerste is de splijter zodat de goldwings er tussendoor kunnen rijden.

Het is super weer deze dagen, wat gaan we doen:
- TT rider 410 geïnstalleerd
- de tandenborstel gepakt om schoon te maken
- kuipdeeltjes moeten nog in de was worden gezet.

Onder het mom van rise and shine!
 
Tja, soms heb je van die dagen inderdaad... 2016 was het jaar waarbij ik precies 1 keer met de auto naar het werk was. En ja, men ziet mij ook niet altijd. Ondanks fluo jas en fluo helm.
Wel 2 "lekkere" file dagen gehad gister en eergister, jonge jonge wat gingen ze allemaal mooi aan de kant! Zal ook wel te maken kunnen hebben met het feit dat het droog was en er geen regendruppies op de spiegeltjes van de ootoos zaten..
 
Het is super weer deze dagen, wat gaan we doen:
- TT rider 410 geïnstalleerd
- de tandenborstel gepakt om schoon te maken
- kuipdeeltjes moeten nog in de was worden gezet.

Onder het mom van rise and shine!
Dan denk je.... nu komt het....ik heb gereden, maar nee hoor, gadgets en was :+
 
Gelukkig heb ik geen files richting het werk, dus geen centje pijn.

Vandaag langs de kust richting Petten gereden.
Heelrijk ritje gehad, er waren al zelfs enkele bollenvelden druk bezig om toeristen te trekken. :)
Op zoek naar een flesje "Reddersbitter", volgens dochter daar te verkrijgen.
Oot gaat binnenkort een zeilclinic volgen op het IJsselmeer. Djuzt in kees. })
Helaas niet te vinden daar -O-



Misschien soms wel vanuit z'n bed. :X
 
Voor de keren dat het weer niet meezit of het gewoon niet handig is om met de motor naar het werk te gaan of onderweg te zijn heb ik aangeschaft:

360.jpg


360.jpg
 
Laatst bewerkt:
afgelopen week voor de tweede keer een storing gehad.
Bij het omdraaien van de contactsleutel blijft de servomotor van het uitlaatsysteem tikken. En dit behoort hij volgens mij eenmaal te doen om te synchroniseren voor zover ik weet tenminste.
Contactsleutel uit en weer aan verhelpt het getik en gaat het zoals het hoort.
i.v.m. garantie toch maar een afspraak gemaakt om het te laten onderzoeken.
Dus vrijdag een ritje naar Simako.
 
Ze zeggen een Oddysey pc 680.
Maar die van mij was na vier jaar zo dood als een pier.

Nu heb ik een Motobatt MB51814, welke na de winter gewoon genoeg power had om te staRTen. (en nee, ik had de druppellader er niet op)
En voor de portemonnee: een stuk goedkoper én een paar ampertjes meer als een oddysey.

Met deze MF-bekende (klik) heb ik ook goede ervaringen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan