The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe lang ben jij dan eigenlijk als ik vragen mag? ik ben zelf 1,83, maar ik zat er toch beter op dan mijn eigen motor :X

Vragen mag altijd! ;)
Ik ben zelf 1,96 lang.

Vandaag een dagje vrij genomen en de tomtom navigatie gemonteerd...toch weer meer werk dan verwacht, want de originele steun kun je nergens bevestigingen.
Dus daarim zelf maar wat gemaakt voor montage in de balhoofd pen O-)

Vanmiddag gelijk maar een rondje getest en werk perfect, mooi rondje van ruim 100km gereden.
Dit was eigenlijk het 1e volwaardige ritje met deze motor sinds de aanschaf eind december, en met alle modificaties...
De Storm, wat een machine :}

Edit: foto's erbij :t

full

full
 
Laatst bewerkt:
Vragen mag altijd! ;)
Ik ben zelf 1,96 lang.

Vandaag een dagje vrij genomen en de tomtom navigatie gemonteerd...toch weer meer werk dan verwacht, want de originele steun kun je nergens bevestigingen.
Dus daarim zelf maar wat gemaakt voor montage in de balhoofd pen O-)

Vanmiddag gelijk maar een rondje getest en werk perfect, mooi rondje van ruim 100km gereden.
Dit was eigenlijk het 1e volwaardige ritje met deze motor sinds de aanschaf eind december, en met alle modificaties...
De Storm, wat een machine :}

Edit: foto's erbij :t

[afbeelding]
[afbeelding]

Apart dat jij dan slechter zit op een 954 dan ik.
Zelf gebruik ik ook een balhoofd mount van RAM mounts, met daarin mijn telefoon als navigatie. Niet voor de leuke bochten dan, maar alleen puur als ik ergens moet komen. Goed om te horen dat je het beest eindelijk eens goed hebt kunnen uitproberen O-)
 
Laatst bewerkt:
yeeeeh!!!!
vandaag mijn storm opgehaald in Alkmaar.
Goed weer voor.
15 jaar niet gereden dus het is even wennen.
Het is een mat zwarte uit 2004 met 37K op de teller.
Leovinci uitlaten en staalomvlochten remleidingen. Verder nog standaard.
NAKS nog automatisch. Spanningsregelaar al met koelvinnen.

Nu weet ik weer wat ik gemist heb.
Foto's volgen nog voor OP.

Hij heeft wel heel veel naverbranding als het gas er af gaat. Staat hij dan te rijk of te arm? Hoe kan ik dit het beste oplossen? Liefst zonder gelijk veel geld voor kit uit te geven. Het klinkt wel leuk maar zal niet optimaal zijn voor de dempers denk ik.
 
yeeeeh!!!!
vandaag mijn storm opgehaald in Alkmaar.
Goed weer voor.
15 jaar niet gereden dus het is even wennen.
Het is een mat zwarte uit 2004 met 37K op de teller.
Leovinci uitlaten en staalomvlochten remleidingen. Verder nog standaard.
NAKS nog automatisch. Spanningsregelaar al met koelvinnen.

Nu weet ik weer wat ik gemist heb.
Foto's volgen nog voor OP.

Hij heeft wel heel veel naverbranding als het gas er af gaat. Staat hij dan te rijk of te arm? Hoe kan ik dit het beste oplossen? Liefst zonder gelijk veel geld voor kit uit te geven. Het klinkt wel leuk maar zal niet optimaal zijn voor de dempers denk ik.

Knallen in de uitlaat bedoel je neem ik aan? Zorgen dat je uitlaat gasdicht is van voor tot achter. Meestal komt het door een luchtlek.

Naks ff vervangen he ;)
 
ja knallen uit de uitlaat.
Ik zal morgen eens kijken of de uitlaat ergens lekt.
Makkelijkst te testen door hem te laten draaien en te voelen of er uitlaatgassen uit komen bij de koppelingen neem ik aan?

NAKS zal ik zeker gaan (laten) vervangen.
 
Die goudkleurige deksels vind ik veel mooier dan die ouwe zwarte. Maar deze lijken mij niet de originele kleur "goud". Maar ik zal het wel verkeerd zien :$
Maar een blauwe vtr is 👍
 
Dat klopt als een zwerende vinger. Is die matzwarte uit breda?
Edit,
Alkmaar.
 
Laatst bewerkt:
Knallen in de uitlaat bedoel je neem ik aan? Zorgen dat je uitlaat gasdicht is van voor tot achter. Meestal komt het door een luchtlek.

Naks ff vervangen he ;)

Dat geknal/gerommel als je de gaskraan dichtdraait kan toch ook door een te arm mengsel komen? Op het Superhawk forum werd ook wel over deze 'kwaal' gesproken. Daar kwam ik de tip tegen om iets grotere stationairsproeiers in de carbus te gooien.

De mijne rommelt ook wel wat, maar vind ik geen punt. Klinkt wel tof :+
 
Die goudkleurige deksels vind ik veel mooier dan die ouwe zwarte. Maar deze lijken mij niet de originele kleur "goud". Maar ik zal het wel verkeerd zien :$
Maar een blauwe vtr is 👍
Ik heb de facelift van 2004 zouden die vaker gouden deksels hebben?
(En het is een instagram filter foto)

Ik kwam gisteren een Golf GTI tegen (dingen hebben 265pk tegenwoordig...) Klopt het dat een Firestorm gewoon niet meer zo rap is boven de 150 km per uur?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de facelift van 2004 zouden die vaker gouden deksels hebben?
(En het is een instagram filter foto)

Ik kwam gisteren een Golf GTI tegen (dingen hebben 265pk tegenwoordig...) Klopt het dat een Firestorm gewoon niet meer zo rap is boven de 150 km per uur?

Na de 150 hoort ie nogsteeds wel goed door te accelereren, bij in in de buurt is een lange dijk waar die makkelijk doorgaat tot aan de 220, daarna begint hij pas wat moeite te hebben. Voordeel van het wonen in de polder O-) alleen maar rechte wegen..
 
Dat geknal/gerommel als je de gaskraan dichtdraait kan toch ook door een te arm mengsel komen? Op het Superhawk forum werd ook wel over deze 'kwaal' gesproken. Daar kwam ik de tip tegen om iets grotere stationairsproeiers in de carbus te gooien.

De mijne rommelt ook wel wat, maar vind ik geen punt. Klinkt wel tof :+

Klopt kan inderdaad

Ik heb de facelift van 2004 zouden die vaker gouden deksels hebben?
(En het is een instagram filter foto)

Ik kwam gisteren een Golf GTI tegen (dingen hebben 265pk tegenwoordig...) Klopt het dat een Firestorm gewoon niet meer zo rap is boven de 150 km per uur?

Facelift model heeft andere kleur deksels idd.
Boven de 150 moet je echt gebruik maken van de toeren om goed vooruit te komen, vanuit de 5 of 6 gaat het niet zo rap. Ondanks het lekkere dikke koppel heb je natuurlijk wel maar 110 pk he...
 
Ik heb een keer de 245 gehaald op de teller, maar je moet wel achter je ruitje zitten voor goede acceleratie op hogere snelheden. Iets waar ik met mijn GSXR 1100 geen last van heb :-)

Ik baalde alleen dat die Golfjes zo snel zijn geworden. Die heeft als top 250 maar gaat er kennelijk ook rap naar toe!
 
Voordeel van het wonen in de polder O-) alleen maar rechte wegen..


Elke keer ook als ik er ben denk ik weer, wat een saaie wegen hier :X (omgeving Emmeloord). Gelukkig kunnnen je redelijke makkelijk uitwijken naar omliggende provincies, en misschien nog wel leuke stukjes in de provincie zelf?

Ik baalde alleen dat die Golfjes zo snel zijn geworden. Die heeft als top 250 maar gaat er kennelijk ook rap naar toe!

Ik reed laatst achter zo'n nieuwe Seat Ibiza Cupra, dat zijn ook nog venijnige karretjes!
 
Het hard Rechtdoor daar moet je geen firestorm voor willen hebben. Het grote speelse karakter onderin maakt het juist DE fiets voor de bochtige wegen. Maar waar in hemelsnaam wil je in Nederland ver boven de 200 rijden?
Mijn aangepaste tandwielverhouding heeft de topsnelheid nog verder laten zakken. Maar volgens de gps haal ik nog de 220. Als ik hard rechtdoor wil rijden koop ik wil een 4 cilinder.
Maar ik denk dat bijv een zzr1400 ook wel wil rijden in de lage toeren. Maar ik heb geen zzr1400 centen helaas.Die keihard rechtdoor filmpjes op fb(wie rijdt) :N
Fijne dag stormers :t
 
Tsjaa, wat is tegenwoordig snel?
Wij hebben zoals rambammel terecht zegt "maar" 110pk.
Bij rechtdoor sprintjes ga je dan inderdaad top vermogen missen.

Gisteren nog een rondje gemaakt met beide neven.
De TL1000 (eigenaar leest trouwens ook mee hier) kan ik redelijk bijhouden, wij maken elkaar niet veel.
Waarschijnlijk gaat op hoge snelheid de TL er wel mee aan de loop vanwege iets meer piek vermogen in de hogere toerentallen, daar waar ons vermogen afvlakt.
Hayabusa van mijn andere neefje heeft 70-80pk meer, en dat merk je op zulke momenten wel.
Als ik voluit accelereer, rijdt hij zo bij mij weg.
Natuurlijk heeft hij ook 1300cc, en in zijn goede toeren gebied meer koppel als de VTR.
Het voordeel van de VTR is dat het "groene" gebied veel groter is, ideaal voor bochtige weggetjes, dan blaas je er mooi vandoor!! })
Kortom, bruikbaar vermogen tegenover top vermogen.
Ik rijd nog steeds met de grootst mogelijke smile rond, terwijl ik ook wel motoren met meer vermogen heb gereden.
Kortom, de 110 pk rendeert voor mij dus erg goed. *D

Edit: fotooo

full
 
Laatst bewerkt:
ja, 480/510 ohm zou het moeten zijn.
Ik denk dat het vnl werkt tussen de oren...
:t
 
Bokkerig heb ik geen last van, daar is ook een koppeling voor uitgevonden...
Het hoort voornamelijk bij de natuurlijke loop van een twin.
Minder ontbrandingen, ofwel onregelmatig lopen = karakter 8-)

Het moet allemaal niet vanzelf gaan, dan is er ook niets meer aan ;)
 
Laatst bewerkt:
ja, dan kun je net zo goed een mp3 kopen ofzo :+
Maar dan wel met een raceuitlaat #natteScheet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan