XJ/FJ 600/900 topic

ik heb nog 4 carburateur reparatiesets op voorraad, nieuw.
zit een vlotternaald in.

alleen meen ik mij te herinneren dat Albert zij dat die naalden eigenlijk nooit lekker ;)
of de zitting, iets in die geest :P
 
Bij mij blijven de vlotters dus hangen (namaak). Blijven na een dagje stilstaan op standje 'dicht' hangen. Moet nog op zoek naar een oplossing, dus als iemand hier er eentje heeft :}
 
Gedaan, blijft lekker helaas.
Geen idee waarvandaan, volgens mij ergens tussen carb 2 en 3, maar dat is een gok.

Als er vlotter vast zit, kan de motor dan wel zo mooi lopen als ie nu doet ????

Ik heb nog geen idee hoe dit op te lossen |(

Ik heb helaas te veel fysieke problemen momenteel om van alles en nog wat te moeten gaan demonteren.

Heb je nu al duidelijk gezien waar het lekt of niet? (ergens tussen 2 en 3)
Komt het uit de overloopslang of drupt het gewoon ergens tussen vandaan?

Zit je toevoer T-stuk tussen carb 2 en 3 bij jou? Dat T-stuk is van metaal bij een 750 en die heeft 2 O-ringetjes.
En wat Le-Pens al zei, die vlotternaalden lekken eigenlijk nooit, alleen de imitatietroep die verkocht wordt lekt wel. Geldt ook voor de 900.
Vlotternaald zit in item 21 overigens, is niet te zien op het plaatje.

En je vroeg ook : kan ie echt goed lopen als er een vlotter lekt? Nee, als de benzine er uit stroomt door een lekke vlotter loopt ie ook kl@#$%^&.
Gok dus maar op een lekke O-ring, of een lekke pakking van je vlotterbak (komt eigenlijk zelden voor).
Helaas moeten de carbs er wel weer af.
 
Heb je nu al duidelijk gezien waar het lekt of niet? (ergens tussen 2 en 3)
Komt het uit de overloopslang of drupt het gewoon ergens tussen vandaan?

Nee, helaas. ik zie het L profieltje waar alles aan verbonden zit nat worden en dan lekt het vanuit het midden van dat profieltje. (nummer 1 op tekening)

Die overloopslang waar al eerder over geschreven werd, dat zijn toch niet de nippels onder aan de vlotterbakken waardoor je de vlotterbakken kunt aftappen? Waar zitten die overloopslangen dan?

Sorry hoor, ik ben een leek met de carburateurs :$


Zit je toevoer T-stuk tussen carb 2 en 3 bij jou? Dat T-stuk is van metaal bij een 750 en die heeft 2 O-ringetjes.
Ja,volgens mij wel, je bedoelt de o-ringetjes bij Nummer 2 op de tekening?

En je vroeg ook : kan ie echt goed lopen als er een vlotter lekt? Nee, als de benzine er uit stroomt door een lekke vlotter loopt ie ook kl@#$%^&.
Gok dus maar op een lekke O-ring, of een lekke pakking van je vlotterbak (komt eigenlijk zelden voor).
Ik heb nog niet gereden maar stationair loopt ie prima en reageert ook prima op het gas.

Helaas moeten de carbs er wel weer af.

Daar was ik al bang voor. Dat is dus geen klus voor mij :N

full
 
Ik wil je ook met alle plezier een keer helpen Ben, maar de eerstvolgende 2 of 3 weekenden zit ik al helemaal vol....
 
Je mag gerust met de carbs hierheen komen, dan los ik je lekkage voor je op. Maar dan moet je ze er wel zelf afhalen. Ik zou niet met lekkende carbs gaan rijden.
Als ie stationair goed loopt, zonder rare pluimen uit je uitlaat dan heb je geen lekkende vlotternaalden.
De aftapjes onderaan je vlotterbakjes zijn geen overloop. Dat is alleen aftap. En erg handig om je vlotterniveau te controleren.
 
Hoi allemaal,

Ik heb mij net voorgesteld: KLIK HIER en ik wilde hier eigenlijk even op inspringen. Ik heb topic over de FJ 600 carburateur: http://forum.fj-ownersclub.nl/index.php?topic=21219.0;all

Misschien helpt 't bij: 'Zin maken om het zelf te doen". Carburateurs losmaken is echt heul simpel. Nog geen 15 min werk en je hebt ze los op de werkbank liggen.



Het is niet moeilijk hoor , je moet het een keer gezien hebben
@Herbert: Ah een semi bekende! :D haha!
 
Laatst bewerkt:
full


uitlaten liggen eraf. Dempers hingen los van de collector zo rot was de boel (mooi geluid met een naklap!).
Maar 2 stiftjes die uitgeboord moeten worden.
Bij 1 stift kwam mooi de moer eraf (na lange verhitting en veel kruipolie)
Bij 3 kwamen direct de stiften los
4 stiften braken direct onder de moer af waarvan ik er twee kon uitdraaien met griptang.
Ga nu een flens ombouwen tot boorhouder zodat ik precies in het hart van de stift kom voor het uitboren. Daarna nieuw draad tappen, stiften (met of zonder helicoils) en nieuwe bochten en collector plaatsen.
Daarnaast gaat deze motor in de verkoop.
Voor vervanging van de uitlaten (deze worden erbij geleverd) €500,= en na montage €650,=
Hiervoor krijg je goede bochten en collector, nieuwe uitlaten
kofferset Krauser
veel vervangings onderdelen (startmotor, hendels, voetrem) en Haynes boek.
 
[afbeelding]

Daarnaast gaat deze motor in de verkoop.
Voor vervanging van de uitlaten (deze worden erbij geleverd) €500,= en na montage €650,=
Hiervoor krijg je goede bochten en collector, nieuwe uitlaten
kofferset Krauser
veel vervangings onderdelen (startmotor, hendels, voetrem) en Haynes boek.
Wat gaat er voor in de plaats komen Toon ?
 
Benzine lekkage heeft zichzelf opgelost, vanmiddag heerlijk eind gereden met de XJ en er gebeurde wat ik al had gehoopt. De lekkage is over. Ik heb de XJ na thuiskomst een tijdlang stationair laten lopen en alles blijft kurkdroog. *D

Er heeft dus toch ergens gewoon een vuiltje gezeten dat nu is doorgespoeld, dat heb ik eerder al eens gehad met de oude Honda CB550F die 6 1/2 jaar had stilgestaan.

Tja, vier revisie setjes voor jan *** besteld maar ja, die komen nog wel eens van pas.
full



Bleek na thuiskomst wel dat de linker voorpoot lek is, dus de voorpoten moeten wel uit elkaar om de keerringen te vervangen, gelijk besteld bij Roukema.
En ja, met circlips ;)
 
Laatst bewerkt:
Benzine lekkage heeft zichzelf opgelost, vanmiddag heerlijk eind gereden met de XJ en er gebeurde wat ik al had gehoopt. De lekkage is over. Ik heb de XJ na thuiskomst een tijdlang stationair laten lopen en alles blijft kurkdroog. *D

Er heeft dus toch ergens gewoon een vuiltje gezeten dat nu is doorgespoeld, dat heb ik eerder al eens gehad met de oude Honda CB550F die 6 1/2 jaar had stilgestaan.

Tja, vier revisie setjes voor jan *** besteld maar ja, die komen nog wel eens van pas.
[afbeelding]


Bleek na thuiskomst wel dat de linker voorpoot lek is, dus de voorpoten moeten wel uit elkaar om de keerringen te vervangen, gelijk besteld bij Roukema.
En ja, met circlips ;)
Succes Ben. Welke olie gooi je erin?
 
Das nog dunner dan origineel, dan dempt ie zowat helemaal niet meer....

Heb je de originele veren er nog in?
_O- _O- :$ :$ wat een sukkel ben ik zeg, verkeerde gekocht _O-

Je hebt helemaal gelijk Albert, ik had SAE 10 moeten hebben.Da's de voorgeschreven olie toch?

Wat zou jij adviseren dan ?

En de veren, ik heb geen idee waaraan ik kan zien of het de originele zijn of niet? :?

full
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi,

ik moet mijn accu uit de xj 900F halen, maar dit lukt niet zo goed. Ik ben redelijk A-technisch en heb dit niet eerder gedaan. De accu zat alleen vast met plus en min schroef, en een rubber bandje. Het zit los in een soort hard plastic houder. Het lukt mij niet de accu via de zijkant eruit te halen. Ik mis de gereedschap om de valbeugel die er aan zit los te halen. Heeft er iemand tips hoe ik de accu het beste eruit kan halen of moet ik mij eerst richten op het loshalen van de valbeugel?

Zie hier een paar fotos voor verduidelijking:
 
Die beugel zal er toch echt even afmoeten.. anders blijft het zeuren.
 
En dan heb je nog steeds een hand tekort :Y
Het terugzetten van de rubberband vind ik het meeste gemartel.
 
_O- _O- :$ :$ wat een sukkel ben ik zeg, verkeerde gekocht _O-

Je hebt helemaal gelijk Albert, ik had SAE 10 moeten hebben.Da's de voorgeschreven olie toch?

Wat zou jij adviseren dan ?

En de veren, ik heb geen idee waaraan ik kan zien of het de originele zijn of niet? :?

[afbeelding]

Zo te zien zijn dat originele veren.
originele veren zijn 55,5cm lang en hebben 57 windingen.
Progressieve veren zijn meestal iets korter maar hebben wel meer windingen. ALs je progressieve veren plaatst moet je dat lengte verschil dus opvullen met busjes.

De laatste keer dat ik veren vervangen heb zijn er progressieve veren van 54 cm ingegaan en bussen van 27mm. Daarbij ging er 30W olie in.
Dat is bij lage temperturen stug zat , maar wel lekker stabiel. Bij hogere temperaturen wordt het wat comfortabeler.
20W olie is wellicht wat beter bij normaal gebruik.
 
Kan iemand mij zeggen of de voorvork van de XJ900 58L gelijk is aan die van mijn XJ 750 41Y ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan