Yamaha Bolt SRC950 2017

dallastx

MF veteraan
19 jan 2009
1.363
4
Oosterhout(N-B)
Net uit in Amerika, leverbaar aldaar in juli: de Bolt SCR950, een retro scrambler. Misschien ook naar Nederland/Europa?
full
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat hij zo weinig vermogen heeft (iets van 52pk en 80NM volgens motorcycle specs)

verder vindt ik het een zeer geslaagden retro bike.
Ben ook benieuwd wat voor aftermarket uitlaten hier voor op de markt komen.

Laat maar komen. Daar worden onze wegen alleen maar knapper van :)
 
Hamvraag wordt natuurlijk:
Kan ie offroad als een echte scrambler, of is het de zoveelste fiets met een retro look?
 
Paar dingen die mij op allen , de zooi die op het achterspatbord zit, de lelijke uitlaat demper
De wave disk in het voorwiel , niet echt retro
Natuurlijk kun je er mee in het terrein , ligt waar schijnlijk meer aan de rijder als de motor
 
Paar dingen die mij op allen , de zooi die op het achterspatbord zit, de lelijke uitlaat demper
De wave disk in het voorwiel , niet echt retro
Natuurlijk kun je er mee in het terrein , ligt waar schijnlijk meer aan de rijder als de motor

Mwah, de wave disc kan ik nog wel mee leven.
En een V-twin verdient natuurlijk een mooie aftermarket demper :9~
Achterspatbord mag inderdaad wel wat rustiger...

Met off-road mogelijkheden doelde ik op de vering, grondspeling e.d.
Natuurlijk is alles off-road te krijgen, maar als de voorvork bij elke hobbel doorklapt, en het blok constant aan de grond schraapt zou ik het geen scrambler noemen.
 
Ik denk dat de meeste scramblers wel de "Looks" hebben, maar vaak niet de kwaliteiten van een Of Road fiets. De meeste berijders komen met zo,n motor niet eens van het asfalt af. Als je dat wel nastreeft zijn er natuurlijk legio motoren, die af fabriek daar wel op aangepast zijn en dus nagenoeg geen limits hebben.
En iedereen die zelf een Scrambler bouwt gaat uit van een vaak goedkope donor, die er dan wat op mag gaan lijken en er noppenbanden op zet. Leuk om te doen en op te rijden, maar ook die fietsen missen meestal de Off Road eigenschappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan