XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een vraag, er is een o2 eliminator en een o2 controller. Wweet iemand het verschil wat ze precies doen? Op de site van otr staat dat een o2 eliminator wel werkt op 2007 en 2008 modellen dat zegt kev ook in ze forum. Nu ben ik benieuwd weet iemand hoe je deze o2 eliminator of o2 controller zelf moet maken? Of heeft iemand nog een o2 controler/ eliminator te koopstaan voor xtx2007?
Het is al wel gelukt om de kev fuel mod zelf te maken voor nog geen €15 ik vind het belachelijk dat kev deze dingen verkoopt voor over de 100 euro.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen of doorverwijzen.

Gr, Mr.Semicolon
 
Ik heb een vraag, er is een o2 eliminator en een o2 controller. Wweet iemand het verschil wat ze precies doen?

De O2 eliminator zorgt ervoor dat geen foutcode doorgegeven wordt wanneer je de lambdasonde loskoppelt.

Met O2 controller of optimizer wordt in de closed loop het mengsel wat rijker gezet. Lambdasonde blijft gekoppeld.
 
Laatst bewerkt:
Vervelend om te horen Stael. Ik kom ook uit omgeving den haag en heb hem juist gisteren afgeleverd bij KMS om af te stellen. Hij ging wel al vroeg sluiten wegens een vervelende gebeurtenis in zijn nabije omgeving, misschien dat dat er iets mee had te maken.

En de XT al terug ALEXTX? Ben benieuwd naar jouw resultaten.
 
Hallo beste xt rijders,

Sinds gisteren heb ik ook een xt660x uit 2007 gekocht. Kan hem pas 25 maart ophalen en ook dan staat die op mijn naam over geschreven.

Nu ben ik vandaag op marktplaats gaan kijken of die al van marktplaats afgehaald was. En tot mijn verbazing stond die er nog op alleen viel me op dat op mijn factuur van aankoop staat dat de motor 23.000km heef gelooen en op marktplaats staat dat die 27000km heeft gelopen. Nu weet ik niet goed wat ik hiermee moet doen omdat dit mij een beetje het idee geeft dat er met de km stand is gesjoemeld? De motor staat te koop bij een motor dealer dus ik ga er toch vanuit dat het moet kloppen maar dit vind ik toch vreemd. Iemand misschien een advies van wa ik hiermee moet doen?

Met vriendelijke groet,
Ditchy
 
Hallo beste xt rijders,

Sinds gisteren heb ik ook een xt660x uit 2007 gekocht. Kan hem pas 25 maart ophalen en ook dan staat die op mijn naam over geschreven.

Nu ben ik vandaag op marktplaats gaan kijken of die al van marktplaats afgehaald was. En tot mijn verbazing stond die er nog op alleen viel me op dat op mijn factuur van aankoop staat dat de motor 23.000km heef gelooen en op marktplaats staat dat die 27000km heeft gelopen. Nu weet ik niet goed wat ik hiermee moet doen omdat dit mij een beetje het idee geeft dat er met de km stand is gesjoemeld? De motor staat te koop bij een motor dealer dus ik ga er toch vanuit dat het moet kloppen maar dit vind ik toch vreemd. Iemand misschien een advies van wa ik hiermee moet doen?

Met vriendelijke groet,
Ditchy

Je hebt de XT zeker bij AMT gekocht?

Ik heb deze ook op de motorbeurs zien staan (stonden twee zwarte XT's) en mij viel op dat de twee verkoopbordjes waren verwisseld. Zo zullen ze ook wel weer de winkel in terug zijn gegaan. De verkoper heeft de kmstand wellicht van het verkeerde bordje genoteerd op de factuur.
 
Laatst bewerkt:
Jaa dat klopt stael, ben je verder bekent met het bedrijf ofniet?
Maar dit zou inderdaad heel goed kunnen ja dat ze dat verwisseld hebben.

Bedankt voor de reactie
 
Jaa dat klopt stael, ben je verder bekent met het bedrijf ofniet?
Maar dit zou inderdaad heel goed kunnen ja dat ze dat verwisseld hebben.

Bedankt voor de reactie

Ik ken het bedrijf. Is gevestigd in mijn woonplaats. Een maat van me heeft er twee weken geleden een motor gekocht. Prima lui en goede service!
 
Snelle vraag, heb een hyperpro veren set gekocht voor/achter. Hoe zit het met de/monteren van de schokbreker, moet hier heel de airbox voor af...word er niet echt wijs uit. Hoor het graag even, thanks!
 
Dankje diit is een Z...zoals ik het zie gaat het daar heel makkelijk. Maar bij de X zit de airbox eroverheen, ruimte zeer marginaal..vrees het ergste. Misschien iemand anders nog met een idee?
 
Ik heb voor en achter Hyperpro. Achter heb ik de hele schokbreker van Hyper.

Heel de airbox moet los. Deze kan je op het achterwiel laten zakken
 
Afgelopen week mijn XT verkocht. 2.5 jaar op gereden en het blijft een geweldige bike! Heb ook gelijk mijn nieuwe motor opgehaald. Ik zal nog steeds af en toe meelezen!

1zz58b8.png
 
Beste mede XTX rijders, ik heb een vraag. Ik merk dat ik met de XTX moeite heb om bij stoplichtsprintjes echt rap van de lijn te komen. Met name het schakelmoment tussen 1 en 2 en de hoeveelheid gas bij het wegrijden is bij mij niet optimaal.

Wat zijn jullie ervaringen om met de XTX bij stoplichtsprintjes zo rap mogelijk uit de blokken te gaan?
 
Beste mede XTX rijders, ik heb een vraag. Ik merk dat ik met de XTX moeite heb om bij stoplichtsprintjes echt rap van de lijn te komen. Met name het schakelmoment tussen 1 en 2 en de hoeveelheid gas bij het wegrijden is bij mij niet optimaal.

Wat zijn jullie ervaringen om met de XTX bij stoplichtsprintjes zo rap mogelijk uit de blokken te gaan?

Ik heb het zelfde vanuit stilstand wegrijden lukt mij ook niet echt snel. Mijn koppeling gaat ook moeilijk zwaar, hebben andere dat ook? Ik heb nu een easy clutch op me koppelings kabel gezet en nu merk ik dat ik makkelijker wegrij vanuit stilstand en schakelen soepeler gaat. Kan ook sneller wegrijden nu teminste t idee heb ik. Maar nogsteeds echt snel zoals een racer bij stoplicht wegschiet lukt niet.
 
Ik heb het zelfde vanuit stilstand wegrijden lukt mij ook niet echt snel. Mijn koppeling gaat ook moeilijk zwaar, hebben andere dat ook? Ik heb nu een easy clutch op me koppelings kabel gezet en nu merk ik dat ik makkelijker wegrij vanuit stilstand en schakelen soepeler gaat. Kan ook sneller wegrijden nu teminste t idee heb ik. Maar nogsteeds echt snel zoals een racer bij stoplicht wegschiet lukt niet.


Goedemiddag,

voor mijn nieuwsgierigheid, hoe gaat dat in ze werk? lees dat je een andere kabel er tussen krijgt met zo een easy clutch ertussen? ben wel benieuwd...
 
Ik heb een normale koppeling en deze gaat niet zwaar. Dus nee, een zware koppeling is niet normaal.

Ik heb overigens moeite met de 'techniek'van het harde optrekken met de XT. De XT zelf wil wel maar ik krijg het er niet uit :P
 
Ik heb het zelfde vanuit stilstand wegrijden lukt mij ook niet echt snel. Mijn koppeling gaat ook moeilijk zwaar, hebben andere dat ook? Ik heb nu een easy clutch op me koppelings kabel gezet en nu merk ik dat ik makkelijker wegrij vanuit stilstand en schakelen soepeler gaat. Kan ook sneller wegrijden nu teminste t idee heb ik. Maar nogsteeds echt snel zoals een racer bij stoplicht wegschiet lukt niet.

De XTX heeft niet de lange 1e versnelling als een racer. Dus net zo snel als een racer zal het nooit gaan.
Als ik snel weg wil, dan schakel ik al heel snel naar de twee versnelling. Dit iets van 7 meter na de stopstreep, eigenlijk net voordat het voorwiel los wil. In de 2e trek ik hem dan door. Ik ben in iedergeval nog geen auto tegengekomen die mij eruit heeft gereden.
 
Vandaag bij Tovami op de bank geweest.
Fantastisch weer vandaag om die kant op te gaan. Ik heb een kleine 300 kilometer gereden.

Ik stond te kijken van het vermogen en koppel bij de eerste meting, was al heel behoorlijk. A/F-ratio kon wel wat aanpassing gebruiken.

Uiteindelijk 55 pk en 76 NM met de volgende setting
-PC3
-DNA stage 1 en 2
-Leovince slipons

Ik ben erg tevreden! *D

full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij Tovami op de bank geweest.
Fantastisch weer vandaag om die kant op te gaan. Ik heb een kleine 300 kilometer gereden.

Ik stond te kijken van het vermogen en koppel bij de eerste meting, was al heel behoorlijk. A/F-ratio kon wel wat aanpassing gebruiken.

Uiteindelijk 55 pk en 76 NM met de volgende setting
-PC3
-DNA stage 1 en 2
-Leovince slipons

Ik ben erg tevreden! *D

[afbeelding]

76 NM?

Zo hey, dat is wel erg veel. Netjes hoor. Je weet zeker dat je alleen die mods hebt? ;)
 
Kanonnen. Dat zijn waardes die een big bore kit normaal oplevert of zo.


Wat koppel betreft lijkt dat inderdaad wel. Het vermogen weer niet.

Ik vind de verhouding pk-Nm ook iets uit verhouding als ik het vergelijk met hier al eerder geposte metingen en metingen die op xt660.com staan.

Vermogen en koppel was wel bij de eerste run, zonder goede afstelling, al heel behoorlijk en dat is na aanpassingen wel in verhouding gestegen.

Ik snap dus ook niet waarom mijn waardes zo positief zijn. Ik ben er natuurlijk wel erg blij mee. Omdat het dagelijkse kost is voor Tovami, heb ik geen reden om te twijfelen dat het niet klopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan