Kymco DownTown 350

Helemaal mee eens!

Het is dat ik een matsprijs had, anders had ik hem niet gekocht, 6800 rijklaar is heel erg fors voor een Taiwanees.

De DT 300 was een succes maar vrees dat de 350 dit niet in gaat halen....
 
Er is in NL nauwelijks plek op de markt voor Kymco motorscooters dus vandaar.
Ik monitor al jaren lang Rai vereniging en weet er alles van qua cijfers.

De buit in NL. wordt hoofdzakelijk verdeelt tussen Yamaha en Honda.
Suzuki, en Piaggo groep proberen vervolgens ook nog een graantje mee te pikken.
Het is ook een van de redenen dat je Sym motorscooters hier niet ziet daar is gewoon geen plaats voor op de NL markt.

Als straks die AK550 verkocht gaat worden rijden er ook maar 1 of 2 of doe eens gek maximaal 3 van rond.

MyRoad 700cc was ook geen markt voor in NL. er is er zeggen en schrijven 1 van verkocht en dat pas in 2015, ik ken de eigenaar en heb me wel eens afgevraagd wat hem bezielde om zo'n ding te willen hebben.

Valt me op dat je er best lang over doet om dat ding van je in te rijden, schiet eens op man, die 1000 jaag je er toch zo door heen?
Heb zelf overigens nog nooit een start probleem gehad.
Die start al als je er naar kijkt...waarbij ik wel wil opmerken dat je hem de eerste 3 minuten niet moet uitzetten en direct weer aan want dan moet ik circa 2 x de startknop indrukken voor hij pas start, maar dat komt bij meer type scooters wel voor.

Die van jou is uiteindelijk door een niet te verklaren voorval gewoon verzopen geraakt en daarom ging het uiteindelijk even helemaal niet meer.
Met 1 minuutje stank, rook en sputteren als gevolg.
Zit overigens daarvoor ook een Spark Plug Anti-Flood functie op de brommert ;)

Spark Plug Anti-Flood:
1. Close the throttle, turn the ignition switch to ON.
2. Open and hold the throttle fully, pressing starter switch more than 3 seconds.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel 350's rijden er dan in NL rond?

Anti-flood functie, had ik nog niet van gehoord.

Schakelt ie dan de brandstoftoevoer af en slingert ie hem een paar x rond?
 
yup slingert hem zonder brandstof of iets dergelijks een paar keer rond om de bougie droog te blazen.

Ik ken meerdere Kymco reset methodes, zo is er ook een manuele handeling om de TPS/ISC sensor te resetten en er is een manuele Self-Diagnosis Reset Procedure t.b.v. de ECU.

Verkoop cijfers:
Dat is wat lastig te zeggen omdat Kymco in eerste instantie bij het uitkomen de naam het zelfde heeft gehouden als van de old DownTown.(althans tegen over Rai vereniging)
De DT350 werd ergens halverwegen het jaar uitgebracht en ze hebben toen qua telling gewoon de hele rambam op een hoop gegooid met de oude DT....lekker snugger want zo hebben wij er niks aan
Dus werd het lastig, ik heb alle PDF's opgeslagen van alle trimesters en ook van de jaar cijfers, maar ga er nu niet naar kijken.
Heb ook de jongste cijfers nog niet in gezien om te kijken of ze de naam nu al eens gewijzigd hebben naar b.v. DT350 of New DownTown
 
Laatst bewerkt:
Vwb dat laatste, nee....er staat nog steeds DownTown.

Vorig jaar zijn er 13 verkocht dacht ik, toen was de oude er volgens mij al niet meer dus gok dat er een handje vol van rijdt.

Ben wel geïnteresseerd in die resetprocedures dus als je ze wilt delen?

Hij heeft iig een OBD-poort, heb mijn stekker er nog niet aan gehangen dus weet niet of er wat uit te lezen valt, als de protocollen niet overeenkomen gaat het niet werken nie.
 
Ja precies en daarom zijn mijn inziens de cijfers 2015 verstoord geraakt, de hele bunch is bij elkaar opgeteld en kan niet helemaal 100% zeker stellen of daadwerkelijk per juli 2015 de verkoop van de New DT ook is ingegaan.

Je zult zien dat er de komende maanden wel New DT's bij komen in register.
Alleen nieuw type uitgekomen motors worden in de regel in januari en februari, maart vaker op kenteken gezet, dan in de rest van het lopende jaar (ten zij een specifiek model pas later in het seizoen uitkomt zo als nu het geval is met b.v. Tmax, Honda X-ADV etc.)
Van de modellen die al bestaan zoals New DT komen de verkoop cijfers pas los tussen maart, april, mei, juni dit alles vanwegen ons klimaat.
Je zou immers wel gek zijn om in januari al op een net aangeschafte scooter die het jaar er voor ook al bestond te willen gaan rijden.
Nieuw type auto's koop je als je in de gelegenheid bent ook in de regel direct na 1 januari, terwijl je reeds bestaande modellen het hele jaar door zou kunnen aanschaffen.
Rai verenigingg te naam stellingen zijn dan ook altijd groter in het eerste trimester dan in de rest van het jaar.

Jou OBD reader gaat het niet doen, is gewoon specifiek afgestelde software, en kabel... alhoewel kabel vaak bij OBD readers in 100 smaken wordt mee geleverd.

Maar de meesten foutcodes (op zeer hartnekkige na) kun je dus manueel ook resetten.
methode is steeds het zelfde bij elke Kymco dus je kunt ze uitgebreid vinden in alle gangbare Kymco motorscooter werkplaats handboeken die hier op het forum voorbij komen.

b.v. in die van mijn Xc.
75Mb door mij persoonlijk samengesteld en ingepakt met Winrar, dus even uitpakken voor gebruik.

XCITING 400i Service Manual.zip

Je vindt de reset methodes in hoofdstuk: "Electrical Systems"
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de file! top:-)

Weet je of ie er ook voor de 350 is?

Hij staat op kenteken gewoon als DOWNTOWN, zonder verder toevoegingen, denk dat de gegevens ook bij de RDW vandaan komen.

Bij mijn verzekeraar komt ie er wel uit als New DownTown, gek genoeg.

De (E)OBD stekkers zijn wel genormaliseerd (is bij auto's al meer dan 10 jaar zo), die past er dus gewoon op, zal de software zijn die benodigd is om het geheel werkend te krijgen.

Accu loskoppelen reset vaak ook de hele meuk, kan me niet voorstellen dat er een erg geavanceerd systeem in zit (zoals bij mijn auto) waarbij alles onthouden wordt en waarbij je alles aan kunt passen en testcycli kunt draaien(heb ik software en aangepaste stekker voor).

Maar over de kilometers....die gaan nog niet zo hard nee, heb ook nog een Pan waar ik graag mee rijd en het weer is de afgelopen maanden nou niet echt super geweest, ik haaaat rijden in de regen dus dat doe ik niet.
Afgelopen week heb er wel de hele week woon/werk mee gereden, zit nu over de 400 Km, gok dat ik ergens in mei de 1000 beurt uit moet laten voeren en dan zal ik alles even doorgeven.
Met name het fluctueren van de temperatuurmeter, dat zit me nog het meest dwars al doet ie dat niet altijd.
 
Laatst bewerkt:
Stekkers zijn er ondanks genormaliseerd in 100 smaken.
Nou is 100 smaken iets overdreven maar tel er zo 6 in mijn motorfiets OBD stekker set.

Dus wees daar maar niet zo zeker van dat jou stekkertje past.

Ik kan je verklappen dat 6 verschillende motor merken, 6 verschillende kabels + connectors gebruiken en bij sommige komt er dan nog zelfs eens een extra dongel aan te pas ook, dus die connector normalisatie gaat niet helemaal op bij motorfietsen.
Maar goed jij hebt er sowiezo niks aan want dat gaat hem gewoon niet zo maar even 1,2,3 worden.


Als ik wphb heb, heb jij hem ook, maar niemand heeft die, ook niet buiten NL. en ook niet in Taiwan.
Tis gewoon afwachten tot iemand hem ergens in de wereld achterover weet te drukken.
Mijn vraag staat al meer als een jaar op verschillende continenten open.

mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Het spijt me voor je maar je zit er compleet naast,
dwing me niet om het te bewijzen dat het gewoon de 3 pins connector betreft want dat kan ik binnen 1 minuut.
Voor Kymco logica moet je voorlopig bij mij zijn onthoud dat goed ;)



Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Alstu...

Vrees dat je er dit keer naast zit;-)

Niet gaan wedijveren met een ex-monteur he Jantje:-P

 
Laatst bewerkt:
Ik vrees het niet volgens schema.

3 Pins Kymco Diagnostic ECU tool aansluit connector zit in de regel bij de accu
image.php


Mvg. Jan

p.s.
wat die stekker wel is bij jou weet ik even niet want die zitten niet op andere Kymco's,
misschien iets van E4 :?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wel wat het is, het is de diagnosestekkert.

Zoals al gezegd een E4 norm, moet uit te lezen zijn met alle gangbare apparatuur zoals dit bij auto's als jaren het geval is, niks meer en niks minder.

Zie link...
Dossier Euro 4

Het begrip OBD...gestandaardiseerd dus.
On-board diagnostics - Wikipedia

Mijn Pan heeft nog een 3-polige, dat had mijn SH ook.

Bij de DT350 zijn pin 3,4,7 en 14 bezet, ISO protocol dus en nog geen CAN, zoals bij auto's vanaf 2009 al verplicht is.

BMW motoren hebben ook al jaren CAN-Bus.

Mijn auto (2008) communiceert nog niet via het CAN protocol maar heeft wel CAN High en CAN Low, heb een gemodificeerde OBD stekker waarmee ik kan schakelen tussen H en L om zo de 2 datastromen uit te kunnen lezen/dingen aan te kunnen passen.

Hele dure stekkers schakelen ook maar doen dit dan weer softwarematig.
 
Laatst bewerkt:
Dat verklkaart een hoop, en ook beter zo want heb net even een foto genomen van mijn 7 verschillende stekkers, voor 7 verschillende merken.
De zwarte links boven is van de Kymco's, ik heb alleen per ongeluk een paar jaar terug een klein stukje plastic van de behuizing af gebroken maar dat dondert voor de rest niet zo.
De none E4 hebben hem dus wel nog bij de accu zitten met die zwarte stekker die ik net aanhaalde.

zwarte connector meest links is tot E4 de Kymco stekker
image.php
 
over aantal verkochte dt350 ik heb er meerdere zien rijden in amsterdam Hilversum.
 
Laatst bewerkt:
je kunt proberen maar denk niet dat het werkt, het gaat echt per typeKymco brommer.
ik zit nu zelf ook met veroudere software, opzich niet zo'n probleem want doe er nagenoeg niks mee op Kymco.
En opzich kun je er ook niet zo veel mee, je kunt diverse dingen uitlezen, je kunt stationair tpm. binnen een kleine range afstellen en je kunt wat rommelen met C0, en nog wat dingetjes resetten terug stellen etc.
Voordeel van de Kymco is dat er veel ECU storingen na vervangen van onderdeel manueel kunnen worden ge-reset, en service interval reset zit er niet op, en als het er wel opzit kan dat met de knopjes.

voor BMW scooters is dat weer een ander verhaal en moet je verplicht aansluiten bij een service beurt om de service interval te resetten.
dus daar ontkom je er niet aan om hem aan te sluiten, en die software is wel weer zo te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Denk wel dat ik er wat uit krijg, protocol komt overeen dus het zou moeten kunnen.

Blijft dan alleen bij uitlezen (verplicht mogelijk), terugstellen en afstellen is weer merkspecifiek iets dus daar moet ik dan ook specifieke software voor hebben.

Wel iets gevonden maar dat bestaat niet meer en kan ik kennelijk ook niet meer downloaden, Kymco Diag 2.0 of zo.
 
Laatst bewerkt:
Resetten wel, aanpassen niet.

Kan alleen met specifieke software en ook lang niet bij alle merken.

Heb het wel voor mijn auto, best leuk.
 
Nou nou nou, vandaag het frame aan de grond gehad!!

Ik dacht, ik zal eens even leuk de bocht door knoeren, knarssss.....

Daar waar de middenbok aan het frame gemonteerd zit komt er zo'n onhandige bult onderuit en dat was gelijk raak, toch iets te enthousiast aan het sturen:-)

Gebruik altijd het 'countersteering' principe/techniek, bij een zware fiets als de Pan heb je dat echt nodig om hem daar te krijgen waar je hem hebben wilt, als je dit met de DT doet druk je hem dus gewoon het asfalt in!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan