KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Hallo,
Ik ben opzoek naar een orange plastic kapje voor een (LC4) 640 adventure (bj 2005), recht kant.

full


Iemand toevallig een liggen? Zo ja graag PB of mail naar pascalp1966@ziggo.nl .

Gr
Pascal
 
Laatst bewerkt:
Mijne startte ook moeilijk, ik had hem verzopen denk ik ook met de oude benzine, choke dicht en vol gas een paar keer trappen, daarna startte hij moeizaam met een heel klein beetje choke er op. Toch maar de vlotterkamer aftappen aan het eind van het seizoen :P

Ik zou even je vlotterkamer aflaten en vullen met verse benzine, en zorg dat hij niet verzuipt ;)
 
Geen achterrem.. Dat is vals spelen;) Flink terugschakelen en dan komt de rest vanzelf. Ik heb in het verleden een dagje gereden bij Marcel van Drunen, dat is echt een aanrader! Hij kan het precies uitleggen en aan het eind van de dag heb je de basis te pakken..

Beetje helpen met de achterrem mag wel :Y
 
It's ALIVE, verse benzine was inderdaad de truc. Eerst een knal voor heel de straat en daarna draaide hij meteen netjes.

Over paar weken naar ruud frederiks op de testbank om te kijken of het inhouden op hoge toeren vanuit de afstelling komt, dat vermoed de lokale ktm dealer in elk geval. Daarna besluiten of ik er nog een zomertje op rijd of weer eens iets anders probeer.
 
Heeft er iemand een complete koppeling te koop voor mijn lc4 620? Ik heb inmiddels al zoveel verkeerde koppelingsplaten binnen gekregen dat ik nu een complete koppeling wil monteren. Dit bestaat dus uit gevoerdeplaten, metalenplaten, veren en trommel.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand een complete koppeling te koop voor mijn lc4 620? Ik heb inmiddels al zoveel verkeerde koppelingsplaten binnen gekregen dat ik nu een complete koppeling wil monteren. Dit bestaat dus uit gevoerdeplaten, metalenplaten, veren en trommel.
Die heb ik nog wel voor je liggen. Een compleet blok zelfs, alleen met kapot big-end. Mss is een koppelingsdeksel, grijs, met kijkglaasje ook wel iets voor jou. Peilt makkelijker dan met stokje...
 
Hoi,

Ik ben van plan een KTM 640 LC4 SM uit 2006 te kopen met 21000km op de teller.
Wil hem voor dagelijks gebruik kopen, wel geen enorm lange afstanden.
Hij heeft waarschijnlijk altijd de beurten gehad en loopt goed.
Nu heb ik gehoord dat het blok van deze motor eigelijk met 20000km uit elkaar moet, voor een complete revisie.
Mijn vraag is, klopt dit en hoeveel zal mijn dit bij een zaak ongeveer gaan kosten.
Ook zou ik graag willen weten wat een hoge km stand voor deze motor is.

Alvast bedankt, F
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik ben van plan een KTM 640 LC4 SM uit 2006 te kopen met 21000km op de teller.
Wil hem voor dagelijks gebruik kopen, wel geen enorm lange afstanden.
Hij heeft waarschijnlijk altijd de beurten gehad en loopt goed.
Nu heb ik gehoord dat het blok van deze motor eigelijk met 20000km uit elkaar moet, voor een complete revisie.
Mijn vraag is, klopt dit en hoeveel zal mijn dit bij een zaak ongeveer gaan kosten.
Ook zou ik graag willen weten wat een hoge km stand voor deze motor is.

Alvast bedankt, F

30.000 komt eerst en dan ben je afhankelijk van waar je het laat doen zo'n 1000 euro kwijt.

Hoog is relatief. 60.000 is veel, meer net na een complete revisie weer zo goed als nieuw.
 
Hey Roy,

Bedankt voor je reactie ten eerste.
Oke dus wat ik gehoord heb van 20000 is eigelijk 30000km.
Lees namelijk veel verschillende meningen over het blok en het onderhoud.
Dan valt 20000 nog mee.
En die 1000 euro laat zich ook wel doen dan, als die dan weer zo goed als nieuw is.

Nog andere mensen die dezelfde mening als Roy hebben?
 
Ik heb een 640(oude type blok zelfs nog) en gebruik hem dagelijks en het is altijd starten en lopen. Volgens mij zijn het gewoon oer degelijke blokken, maar alles is afhankelijk van de gebruiker
 
Bedankt voor jullie reacties,

Aan de gebruiker zal het altijd ligge inderdaad.
Ik bedoel dus in het algemeen, stel dat er normaal mee wordt gereden.
Oke, ja dit heb ik ook vaak gelezen dat ze oerdegelijk zijn.
Er zijn volgensmij zeer veel verschillende ervaringen.

Nog anderen ervaringen met km standen?
 
Hoi,

Ik ben van plan een KTM 640 LC4 SM uit 2006 te kopen met 21000km op de teller.
Wil hem voor dagelijks gebruik kopen, wel geen enorm lange afstanden.
Hij heeft waarschijnlijk altijd de beurten gehad en loopt goed.
Nu heb ik gehoord dat het blok van deze motor eigelijk met 20000km uit elkaar moet, voor een complete revisie.
Mijn vraag is, klopt dit en hoeveel zal mijn dit bij een zaak ongeveer gaan kosten.
Ook zou ik graag willen weten wat een hoge km stand voor deze motor is.

Alvast bedankt, F

Boven op een berg heb je een hoge km stand :') Je komt ze tegen van 100.000 km..

Kan gemakkelijk. Alleen niet bezuinigen op olie wissels. Ik heb eeb SMC 660 gehad (zou hem nog steeds hebben als die niet gestolen was, SUPER ding) en na een complete blok revisie 33.000 km gereden in krap 1,5 jaar. Het blok voelde nog aan als nieuw. Maar elke 2000 km nieuwe olie en filters. Ook luchtfilter in de gaten houden.

Ik sta niet bekent om mijn rustige rijstyle (als motor warm is). Als jij goed bent voor de motor is ie ook goed voor jou. Probleem is natuurlijk wat hebben andere bezitters er mee gedaan, onderhouds halve. Warm rijden is ook zo'n puntje. Moet echt. Ik reed die SMC op Curacao, altijd 30 graden. Maar toen ik een olie temp. meter had gezet merkte ik dat na pas 10 - 12 minuten de olie op temperatuur was.... De radiateur was al heet na 1 minuut.

word er nog een beetje gereden dan?? :P


Mooi hoor posert :P

helaas geen SM meer voor mij. Geld gaat op aan de crossert. Tering eerst deed ik meer dan een jaar met een achterband, nu rijdt ik hem in een paar zondagen af en rek het nog een maand totdat het een slick is geworden. Maar ja het houdt je van de straat O-)
 
okee Se sua ,

Dat is mooi om te horen.
Daar hoef ik me dus geen druk om te maken.
Om de 2000 km nieuwe olie en filters?
Ik dacht om de 5000 olie filters en kleppen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan